کد خبر : 8689 / /
/

از بازار خودرو ۲۸ مهر ۱۴۰۰چه خبر/قیمت خودروها چند شد؟

قیمت خودرو در بازار امروز چهارشنبه با ثبات نسبتا همه‌گیری همراه است و در ابتدای روز تقریبا تمامی خودروهای داخلی هیچ تغییر قیمتی را ثبت نکردند.

از بازار خودرو ۲۸ مهر ۱۴۰۰چه خبر/قیمت خودروها چند شد؟

بازار خودرو در کنار ارز، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ایران بوده و پیش‌بینی قیمت خودرو کار ساده‌ای نیست. موازی با نوسانات چشمگیر دلار، شاهد نوسانات قیمت خودرو در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت خودرو  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت خودرو طرح قرعه کشی راه اندازی شد به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت خودرو در بازار دوباره دچار نوسان باشد

قیمت خودرو در بازار امروز چهارشنبه با ثبات نسبتا همه‌گیری همراه است و در ابتدای روز تقریبا تمامی خودروهای داخلی هیچ تغییر قیمتی را ثبت نکردند.

قیمت خودرو در بازار امروز چهارشنبه ۲۸ مهرروند با ثباتی را آغاز کرده است و در ابتدای معاملات روند قیمت‌های خودورهای داخلی هیچ تغییری نداشته و تقریبا تمامی خودورهای داخلی افزایش و یا کاهش قیمتی را ثبت نکردند.

قیمت خودرو

در بازار امروز تنها خودرو دنا پلاس اتوماتیک کاهش قیمت داشت. دنا پلاس اتوماتیک توربو با سه میلیون تومان کاهش به ۳۵۷ میلیون تومان رسید.

بر خلاف امروز، بازار دیروز سه‌شنبه روند بازار خودرو با نوسان نسبتا زیادی همراه بود. دیروز سه‌شنبه قیمت پراید ۱۱۱ و ۱۳۲ هرکدام یک میلیون تومان کاهش یافت و به ترتیب به نرخ ۱۵۳ و ۱۳۳ میلیون تومان رسیدند. از گروه خودروهای گروه پراید پراید ۱۵۱ در مدل‌های مختلف افزایش قیمت داشت.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۰ دیروز به ۲۴۵ میلیون تومان کاهش یافت. ۲۰۶ صندوقدار در هر دو مدل ۹۹ و ۱۴۰۰ کاهش قیمت داشت و مدل ۱۴۰۰ آن به قیمت ۳۰۷ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما مدل ۱۴۰۰ کاهش قیمت داشت و به نرخ ۴۳۵ میلیون تومان رسید.

xPUzVcwV1wkL

تویوتا کرولای کراس آمد + تاریخ عرضه

به گزارش سایپانیوز، سال ۱۹۶۸، زمانی که کرولا به بازار جهانی معرفی شد، قیمت بنزین گالنی ‌۳۵ سنت‌ بود. درآمد سرانه مردم هم حدود ۷,۷۰۰ دلار؛ اما حالا صحبت از خودروهای کراس‌اوور، هیبریدی و برقی است. کرولا دیگر نمی‌تواند مثل سابق همچون نُقل و نبات بفروشد و چالش‌های جدیدی ایجاد شده است.

نخستین نسل کرولا مربوط به سال ۱۹۶۹ است که یک خودروی چهارسیلندر با ۵۱ اسب بخار بود و به هیچ عنوان رقیب یا محصول قابل مقایسه با خودروهای عضلانی آمریکایی زمان خود به شمار نمی‌رفت. حتی صفر تا صد ۱۷ ثانیه‌ای آن برای امروز غیر قابل قبول است.

اما طی این ۵۰ سال کرولا در عمل به یک نام معتبر و مهم در بین خانواده‌ها تبدیل شده و حالا تویوتا علاقه دارد این اعتباری که طی این سال‌ها به دست آورده در کراس‌اوور همین محصول ادامه پیدا کند. کرولا کراس از لحاظ اندازه از C-HR بزرگ‌تر و از راوفو کوچک‌تر است. قیمت کرولا کراس از۲۳هزار و ۴۱۰ دلار شروع می‌شود و با حداقل امکانات با عنوان‌تریم L در معرض فروش قرار گرفته است. نیروی قوای محرکه به چرخ‌های جلو اعمال می‌شود و اگر بخواهید که به هر چهار چرخ اعمال شود که در اصطلاح به آن AWD هم می‌گویند در ترم‌های L، LE و XLE تجهیز شده‌اند و قیمت خودرو را هزار و ۳۰۰ دلار افزایش می‌دهد. از لحاظ اندازه کرولا کراس به اندازه مزدا CX-۳۰ و شورولت تریل‌بلیزر است و از لحاظ قیمت هم بین این دو خودرو است. همه انواع کرولا کراس از قوای محرکه‌ای بهره می‌برند که ۲ لیتر حجم موتور آن است و توان آن ۱۶۹‌ اسب بخار است. سامانه انتقال قدرت [گیربکس] آن اتوماتیک از نوع سی‌وی‌تی CVT است.

صفحه نمایش مولتی مدیای آن در تریم‌های ال‌یی ۷ اینچ است و در‌ تریم ایکس ال‌یی ۸ اینچ است. قیمت مدل ال‌یی تک دیفرانسیل ۲۵ هزار و ۷۶۰دلار و‌تریم ایکس ال‌یی تک دیفرانسیل۲۷ هزار و ۵۴۰ دلار است.

در مدل‌های ال‌یی و ایکس ال‌یی پورت یو‌اس‌بی‌ برای سرنشینان عقب تعبیه شده است. در مدل ایکس ال‌یی، صندلی‌های راننده در ۱۰ جهت به صورت برقی قابل تنظیم است و برای زمستان به گرم‌کن مجهز است. در ضمن در چرم صندلی‌های آن از برند SofTex faux استفاده شده است. در کرولای کراس هم سامانه ایمنی Toyota Safety Sense ۲.۰ به کار رفته است که از جمله امکانات آن سامانه‌های کمک به راننده، کروز کنترل وفق پذیر، سامانه ترمز اضطراری خودکار، ردگیری پیاده‌ها، حفظ بین خطوط، سامانه تشخیص علائم جاده‌ای، پرتوهای چراغ جلوی اتوماتیک و‌ هشدار نقطه کور روی تمامی مدل‌های و تریم‌ها نصب شده است. تویوتا کرولای کراس از همین ماه در نمایندگی‌های این شرکت توزیع خواهند شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.