کد خبر : 8216 / /
/

قارچ سیاه را جدی بگیرید/وضعیت بحرانی این بیماری در کشور

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تداوم واردات و تولید واکسن تا ۲۰۰میلیون دوز، از ۱۶برابر شدن واردات داروی قارچ سیاه خبر داد.

قارچ سیاه را جدی بگیرید/وضعیت بحرانی این بیماری در کشور

سید حیدر محمدی در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما در مصلای امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در صنعت داروسازی‌ پیشرفت زیادی داشته‌ایم، تولیدکنندگان ما در سال ۱۳۹۹ از نظر عددی ۹۹ درصد حجم بازار دارویی‌مان را به خودشان اختصاص دادند که تقریباً نسبت به سال قبل دو درصد از نظر عددی رشد داشت، از نظر ریالی نیز از ۷۰ درصد سهم ریالی بازار به ۸۵ درصد افزایش یافت.

محمدی درباره کمبود داروی قارچ سیاه نیز گفت: وارداتمان برای داروی قارچ سیاه ۱۶برابر شد، اما متأسفانه پاسخگوی نیاز بازار نبود، اکنون می‌توان گفت وضعیت بهتر شده است، تقریباً هفته‌ای حدود ۶۰ هزار تا واردات داشتیم، دیروز مجدداً ۲۲ هزار تا وارد بازار شد، البته مصرف خیلی زیاد شده و ۲۲ برابر شده است، به‌هرحال متأسفانه قارچ سیاه در دنیا شیوع پیدا کرده است، ما چون تولید داخلی نداشتیم مقداری دچار مشکل شدیم که ان‌شاءالله تا پایان سال دو تولیدکننده داخلی وارد کار می‌شوند.

تسنیم

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.