کد خبر : 8136 / /
/

پاییز و زمستان امسال قطعی برق و گاز داریم؟

مصرف برق در روز گذشته کشور به رقم ۴۵ هزار و ۸۸ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۷ هداربار و ۷۷۷ مگاواتی داشت.

پاییز و زمستان امسال قطعی برق و گاز داریم؟

روند مصرف برق که از آخرین روزهای شهریورماه بعد از مدت‌ها افزایش کاهشی شده بود با سرد شدن اندک دمای هوا به سمت صعودی شدن میل پیدا کرده است.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران بیانگر آن است که میزان مصرف برق روزگذشته کشور حتی نسبت به روز قبل تر(جمعه شانزدهم مهرماه) افزایش بیش از چهار هزار مگاواتی را نشان می‌دهد.

افزایش زودهنگام مصرف برق و تداوم آن در روزهای سردتر زمستان و در شرایطی که همزمان با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، احتمال کاهش سوخت رسانی به نیروگاه‌ها را جدی تر خواهد کرد تامین برق با چالش جدی همراه خواهد شد

ضرورت توجه جدی به مدیریت مصرف برق از هم اینک می تواند مشکلات مربوط به تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها را برطرف ساخته و تامین برقی مطمئن و پایدار را رقم بزند.

«علی اکبرمحرابیان» وزیر نیرو  روز گذشته در جمع خبرنگاران بر ضرورت مدیریت عرضه و تقاضا تاکید کرد وگفت: ضرورت دارد امسال که سال سختی نیز هست در بخش مصرف دقت بیشتری به خرج داده شود تا بتوان این سال را بدون مشکل پشت سر گذاشت.

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران میزان مصرف بخش صنعت در روز گذشته به عدد ۵ هزار و ۴۸۹ مگاوات رسید.

روز گذشته طبق اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران دومین جلسه تامین پایدار سوخت نیروگاه ها برای گذر از پیک زمستان ۱۴۰۰ برگزار و در آن پتانسیل های مدیریت مصرف قابل استفاده در زمستان در این کمیته مورد مذاکره قرار گرفت و مقرر شد هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای مشارکت صنایع و مدیریت مصرف، قبل از شروع زمستان انجام شود، به طوری که خللی در بازار و چرخه تولید ایجاد نشود.

 ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.