کد خبر : 8113 / /
/

وام با سند خودرو /بدون ضامن یک ساعته وام بگیرید! +شرایط

در شرایطی که بانک‌ها شرط‌های عجیبی برای پرداخت وام در نظر گرفته‌اند و عملا چرخه پرداخت وام متوقف شده، مردم پیامک‌های مختلفی برای پرداخت وام دریافت می‌کنند؛ مثال «پرداخت وام بدون ضامن یک ساعته»!

وام با سند خودرو /بدون ضامن یک ساعته وام بگیرید! +شرایط

گرفتن وام از بانک‌ها سخت شده است. این بنگاه‌های اقتصادی به جای این که شرایط پرداخت وام به مشتریان خود را آسان کنند به سمت شرایط عجیب پرداخت وام رفته‌اند. به طور مثال در بیشتر بانک‌ها پرداخت وام با سپرده‌گذاری در دستور کار قرار گرفته است.

بانک‌ها می‌گویند ۸۰ درصد ارزش سپرده را وام می‌دهند، اما به این معنی نیست که سپرده‌گذار وام و سپرده خود را می‌گیرد بلکه این سپرده به عنوان ضامن وام در اختیار بانک باقی می‌ماند.

در این شرایط بنگاه‌های غیربانکی هر روز تبلیغات پرداخت وام می‌کنند و تبلیغات خود را در قالب پیامک ارسال می‌کنند. در یکی از این پیامک‌های تبلیغاتی آمده است: « پرداخت وام بدون ضامن یک ساعته».

در تماس با شماره درج شده در این پیامک مشخص شد روی سند چهار سرمایه مسکن، خودرو، طلا و سیم کارت وام فوری بدون ضامن پرداخت می‌شود.

اپراتوری که مدعی است از طرف یک شرکت سرمایه‌گذاری صحبت می‌کند می‌گوید: این شرکت ۷۰ درصد ارزش یکی از سرمایه‌های بالا وام می‌دهد. به عنوان مثال اگر فردی قصد داشته باشد با سند خودرو وام بگیرد و این خودرو ۱۰۰ میلیون تومان ارزش داشته باشد شرکت به متقاضی ۷۰ میلیون تومان وام می‌دهد.

در خصوص نحوه بازپرداخت نیز به گفته اپراتور، بین وام گیرنده و سرمایه‌گذار قراردادی نوشته می‌شود که مدت این قرارداد یک تا شش ماهه است. وام گیرنده باید ظرف مدت شش ماه کل مبلغ را به اضافه سود به سرمایه‌گذار برگرداند.

وام-یکی

نرخ سود این وام نیز شش درصد است و اگر فردی در مدت نهایتا شش ماهه نتوانست وام را با سود برگرداند، ۷۰ درصد خودرو، ملک، طلا یا سیم کارت به سرمایه‌گذار می‌رسد.

همچنین اپراتور می‌گوید که این وام قابلیت تمدید نیز دارد. یعنی در صورتی که وام گیرنده بخواهد مدت زمان بیشتری وام را نزد خود نگه دارد می‌تواند پس از شش ماه دوباره به مدت شش ماه تمدید کند.

اما نکته قابل توجه درباره این شرکت وام پرداز این است که ظاهرا به کسانی که خودروی با پلاک تهران دارند یا صاحب خانه‌ای در تهران هستند وام می‌دهد.

اپراتور اطمینان می‌دهد که پرداخت این وام قانونی است، چرا که قرارداد مابین وام‌گیرنده و سرمایه‌گذار در دفترخانه اسناد رسمی نوشته می‌شود و همه‌ی مدارک خوردو یا ملک نزد وام گیرنده باقی می‌ماند. در واقع انتقال سند انجام می‌شود./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.