کد خبر : 8022 / /
/

تصمیم مهم شورای نگهبان درمورد واردات خودرو

پس از بررسی ابهامات مطرح شده از سوی شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو که یکشنبه گذشته در دستور کار کمیسیون صنایع معادن مجلس قرار داشت، حال نوبت به تصمیم گیری در خصوص این طرح رسیده است.

تصمیم مهم شورای نگهبان درمورد واردات خودرو

یکشنبه گذشته نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی این طرح در این کمیسیون خبر داد و حال روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصمیم گیری در خصوص این طرح در یکشنبه هفته جاری خبر دامی دهد.

واردات خودرو از سال سه سال گذشته و در راستای حمایت از تولید داخل ممنوع شد و در این سالها طرح های مختلفی برای لغو این ممنوعیت مطرح شد اما هیچ یک از طرح ها نتوانست سد ممنوعیت واردات خودرو را بشکند و آخرین امیدها نیز به طرح ساماندهی صنعت خودرو بود که این طرح نیز با مخالفت شورای نگهبان به مجلس برگشت داده شد تا واردات خودرو همچنان با اما و اگر روبرو شود.

حال در این خصوص سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خانه ملت گفته است،  کمیسیون صنایع و معادن در تلاش است که درباره ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی خودرو در جلسه آینده کمیسیون یعنی یکشنبه هفته آتی تصمیم‌گیری کند.

 روح اله عباس پور درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو، گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن در نشست روز یکشنبه گذشته ابهامات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو که درباره واردات مدیریت شده خودرو است را بررسی و درباره راهکارهای رفع آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی افزود: در این نشست نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت ، دستگاه‌های دولتی و خصوصی، خودروسازان، قطعه سازان و شورای نگهبان به بیان نظرات خود پرداختند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: کمیسیون صنایع و معادن در تلاش است که درباره ابهامات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو یعنی نحوه انتقال ارز و عبارت «تصویب سایر مقررات برعهده وزارت صمت» و ایراد شورای عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در جلسه آینده کمیسیون یعنی یکشنبه هفته آینده تصمیم‌گیری کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: راهکارها و سازوکارهایی برای رفع ایراد شورای عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز پیش‌بینی شده که در حال پیگیری است./ تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.