کد خبر : 8011 / /
/

خبر خوش وزیر راه به مستاجران

وعده وزیر راه به محرومان از مسکن؛ وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکن طی چهار سال خبر داد و گفت: هر جایی که تقاضا برای مسکن باشد، نسبت به ساخت اقدام می‌شود.

خبر خوش وزیر راه به مستاجران

رستم قاسمی صبح پنجشنبه در بازدید از پروژه‌های مسکن شهرستان کنگان گفت: مسکن یکی از نیازهای اساسی و مطالبات بحق مردم در نقاط مختلف کشور است.

وی اضافه کرد: به منظور خانه‌دار شدن محرومان از مسکن طرح‌های خوبی داریم و دولت حمایت ویژه‌ای را از طرح‌های حوزه مسکن در سطح کشور خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی از تخصیص اعتبارات و تسهیلات مناسب برای ساخت مسکن خبر داد و بیان کرد: دولت تسهیلات بسیار خوبی برای خانه‌دار شدن محرومان در نهضت جدید ساخت مسکن در نظر گرفته است.

وی با اشاره به ساخت ۴ میلیون مسکن طی چهار سال خاطرنشان کرد: دو سال برای ساخت مسکن زمان نیاز است و در مرحله اول ساخت دو میلیون مسکن آغاز خواهد شد.

قاسمی با اشاره به متقاضی‌محور بودن نهضت جدید ساخت مسکن در کشور افزود: جایی که مردم متقاضی باشند مسکن می‌سازیم و در شهرها و روستاها بر اساس تقاضا نسبت به ساخت مسکن اقدام می‌شود (مهر).

توسعه اقتصاد دریامحور از اولویت‌های دولت است

وزیر راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد: توسعه اقتصاد دریامحور یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است که برای تحقق آن، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

قاسمی در حاشیه بازدید از بندر کنگان با بیان این مطلب افزود: موضوع دریامحوری یا همان اقتصاد دریا، موضوع بسیار مهمی است که از دیرباز در کشور مورد توجه بوده و دولت سیزدهم نیز مصمم است تا به خوبی نقش خود را برای توسعه این حوزه ایفا کند. همانند کشورهای پیشرفته دنیا باید شهرهای آبادی در کنار دریا ساخته و گسترش داده شوند که این مهم در اولویت‌های دولت قرار دارد.

قاسمی با تاکید بر ضرورت تقویت اقتصاد دریامحور گفت: از چابهار تا نقطه شمالی کشور به لحاظ دریایی شهرهایی برای این محدوده‌ها پیش‌بینی شده که ساخت آنها جمعیت قابل توجهی را در خود جایی می‌دهد.

ساخت خانه و اشتغالزایی

به گفته وی، هرجا که شهری ساخته می‌شود باید علاوه بر ساخت مسکن مورد نیاز مردم، رونق اقتصادی آن نیز محقق شود.

وزیر راه و مسکن در ادامه بیان کرد: در این زمینه بدون شک با احداث صنایع مختلف علاوه بر اینکه مردم خانه‌دار می‌شوند زمینه برای اشتغال آنها نیز فراهم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح توسعه بندر کنگان افزود: این طرح از بیش از یک سال است که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده و اکنون پیشرفت بسیار خوبی دارد.

قاسمی افزود: در این سفر سعی می‌شود تا در دیدار با مدیران مرتبط با پروژه و پیمانکاران زمینه برای سرعت بخشی به پروژه مهم توسعه بندر کنگان فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح توسعه بندر کنگان بدون شک استفاده مطلوب و مؤثرتر مردمان نجیب کنگان از دریا و ظرفیت‌های مرتبط با آن فراهم خواهد شد .مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.