کد خبر : 7493 / /
/

دلار وارد کانال 28 هزار تومان شد / سکه چند؟

امروز رشد نرخ دلار در بازار سبب شد که قیمت سکه بالای مرز حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گیرد.

دلار وارد کانال 28 هزار تومان شد / سکه چند؟

قیمت دلار آمریکا که عصر روز یکشنبه روی ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز از مرز حساس ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد و روی ۲۷ هزار و ۸۵۰ تومان ایستاد. قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته نیز رقم‌هایی بالای مرز حساس را به ثبت رساند. در ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه امروز هم قیمت دلار به بالاترین نرخ روز خود یعنی 28 هزار تومان رسید.

قیمت دلار از ۲۰ شهریور بالای ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان قرار نگرفته بود. علت اصلی افزایش قیمت دلار بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ممانعت ایران از در اختیار قرار دادن بعضی فیلم‌ها عنوان می‌شود.

بیانیه آژانس فضای بازار را خبر کرد

بعد از انتشار بیانیه آژانس طرف‌های مقابل نیز واکنش نشان دادند، فرانسه تاکید کرد که بازگشت به مذاکرات وین ضروری است، کاخ سفید برای بازگشت به مذاکرات اعلام آمادگی کرد. اتحادیه اروپا نیز از ایران خواست که مانع ورود بازرسان آژانس به تاسیسات کرج نشود.

بیانیه آژانس فضای خبری حاکم بر بازار را دوباره تقویت کرد و موجب شد، جهت انتظارات در بازار تغییر کند. حال باید دید آیا واکنش قیمت دلار به بیانیه آژانس احساسی و برگشت پذیر است، یا اینکه قیمت دلار بالای مرز ۲۸ هزار تومان تثبیت می‌شود.

قیمت درهم بالای ۷ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت

همراه با افزایش قیمت دلار، قیمت درهم امارات نیز رشد کرد و بالای مرز ۷ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت درهم در شروع معاملات امروز ۷ هزار و ۶۲۰ تومان بود.

سکه امامی

هفته کاری بازار طلای جهانی از روز دوشنبه شروع می‌شود، قیمت فلز گرانبها دیروز و امروز عملکرد خوبی نداشت، قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته ۱۷۵۰ دلار بود.قیمت طلا امروز تا حوالی ۱۷۳۵ دلار نیز پایین آمد و پیش از ظهر امروز روی ۱۷۴۲ دلار قرار داشت.

با وجود عملکرد ضعیف قیمت طلای جهانی، رشد قیمت دلار و قرار گرفتن آن بالای مرز حساس، کمک کرد که قیمت سکه جایگاه خود را بالای مرز حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حفظ کند. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات روز یکشنبه ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

قیمت سکه در شروع معاملات امروز نیز روی مرز حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۸۴۰ تومان برای دلار اندازه حباب قیمتی سکه ۳.۳۵ درصد به دست می‌آمد، اندازه حباب غیر متعارف نبود و قیمت سکه می‌توانست همراه با قیمت دلار بالا یا پایین رود. (قیمت سکه حوالی ظهر روی ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان قرار گرفت)

برای جمع بندی می‌توان گفت قیمت دلار تحت تاثیر بیانیه آژانس علیه ایران رشد کرد و برای اولین بار از ۲۰ شهریور تا کنون بالای مرز حساس ۲۷ هزار و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت درهم بالای مرز حساس ۷ هزار و ۶۰۰ تومان ایستاد.

قیمت طلا در این هفته عملکرد ضعیفی داشت، با این وجود رشد قیمت دلار کمک کرد که قیمت سکه بالای مرز حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گیرد./ باشگاه خبرنگاران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.