کد خبر : 7172 / /
/

پیش بینی مهم از آینده بورس برای بورس بازان

هفته گذشته شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد آغاز به کار کرد و در آخرین روز معاملاتی هم در کانال یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. در مجموع شاخص افت ۴٫۵ درصدی را ثبت کرد.

پیش بینی مهم از آینده بورس برای بورس بازان

هفته گذشته شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد آغاز به کار کرد و در آخرین روز معاملاتی هم در کانال یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. کارشناسان بازار سهام علت ریزش بازار را طول کشیدن مذاکرات برجام و بلاتکلیفی نرخ دلار بیان کردند.

البته چهار عرضه اولیه که در هفته‌های گذشته وارد بازار سهام شدند هم نقش مهمی در ریزش بازار بازی کردند. آمارها نشان می‌‍دهد صف‌های فروش به واسطه خرید عرضه‌های اولیه در هفته‌های گذشته زیاد شد و حدودا پنج هزار میلیارد تومان نقدینگی از بورس به دلیل خرید این عرضه‌ها خارج شد.

هفته گذشته نقدینگی در بازار به صورت چرخشی بین گروه‌های مختلف در گردش بود و البته در برخی از روزها تمامی گروه‌ها قرمزپوش به کار خود پایان دادند اما در پایان معاملات هر روز بازار سهام یکی از گروه‌ها نسبتا متعادل‌تر از بقیه گروه‌ها بود.

پیش‌بینی‌ها از روند بازار سهام نشان می‌دهد در بلند مدت این بازار بازدهی خوبی را نصیب سهامداران می‌کند اما در حال حاضر به دلیل نامشخص بودن سیاست‌های دولت درباره صنایع مختلف و سیاست‌های ضد تورمی ارزیابی از روند بازار سهام دشوار است و به نظر می‌رسد فعلا روند اصلاحی ادامه داشته باشد./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.