کد خبر : 6731 / /
/

علیرضا جهانبخش /عکس علیرضا جهانبخش /بیوگرافی علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش طاقچه بالا می ذارد

علیرضا جهانبخش یک‌بار دیگر در قامت فرشته نجات برای تیم ملی ظاهر شده و در دو دیدار اخیر این تیم در راه رسیدن به جام‌جهانی قطر نقش مهمی را ایفا کرد؛ هرچند خودش اعتقاد دارد سهم کوچکی داشته است.

علیرضا جهانبخش طاقچه بالا می ذارد

 علیرضا جهانبخش که درخشش خیره‌کننده‌ای در 2 دیدار ابتدایی مرحله مقدماتی جام جهانی داشته، در گفتگویی به صورت جزئی در مورد شرایط خودش و تیم ملی صحبت کرده است.

علیرضا جهانبخش یک‌بار دیگر در قامت فرشته نجات برای تیم ملی ظاهر شده و در دو دیدار اخیر این تیم در راه رسیدن به جام‌جهانی قطر نقش مهمی را ایفا کرد؛ هرچند خودش اعتقاد دارد سهم کوچکی داشته است. علیرضا که یکی از مهم‌ترین، تاثیرگذارترین و بهترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران است و بعد از سه فصل حضور در لیگ جزیره حالا با آمادگی مثال‌زدنی به لیگ هلند بازگشته، دوباره می‌خواهد دوران درخشان حضور در آلکمار که با آقای گلی به پایان رسید را این‌بار در فاینورد تکرار کند

درخصوص تیم ملی، اتفاقات دو بازی اخیر، حضور اسکوچیچ، بازگشت به لیگ هلند و اتفاقاتی که در سه سال اخیر در لیگ برتر انگلیس رخ داده  با کاپیتان تیم ملی هم‌کلام شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با جهانبخش را در ادامه می‌خوانید.

*قدم بزرگی برای صعود برداشتیم ولی نباید در باد 2 برد بخوابیم

*در بازی با عراق فوتبال کمتر دخالت دارد!

*به آقای گلی دوباره در هلند فکر نمی‌کنم، دوست دارم تاثیرگذار باشم

*با پول غرامت ویلموتس فوتبال ایران از این‌رو به آن‌رو می‌شد

*اعتقاداتم همیشه در اولویت قرار دارند، شاید کتاب زندگی‌ام را بنویسم

*به عقب برگردم باز هم برایتون را انتخاب می‌کنم، شرایط رفتن به آلمان نبود

*از بازی با عراق شروع کنیم. وحید هاشمیان اعتقاد داشت قبلا عراقی‌ها بازیکنان ایران را تحریک می‌کردند، اما حالا به‌خاطر حرفه‌ای‌شدن بازیکنان تیم‌ملی در همه سطوح این تدابیر عراقی‌ها برای گرفتن نتیجه دیگر جواب نمی‌دهد.

جهانبخش- آقا وحید درست گفتند، سالیانی که با عراق بازی کردیم شاید یک مورد همین بود. من اولین بازی‌ای که مقابل عراق انجام دادم همان بازی معروف جام ملت‌های استرالیا بود که بازی را در پنالتی‌ها باختیم و متاسفانه با آن تیم خوبی که داشتیم از تورنمنت خارج شدیم. در هر صورت عراق همیشه برای ما یک حریف سنتی به‌شمار رفته و خودم به شخصه اعتقاد دارم نسبت به نوع بازی و بازیکنان فانتزی و خشنی که در خط دفاعی دارند و سبک بازی آنها، یک‌جورهایی می‌توانند در برخی موارد شبیه ما باشند. از سوی دیگر بعد از تغییر نسلی که بعد از جام‌جهانی روسیه در تیم‌ملی ایران وجود داشت، حدود چهار پنج سالی می‌شود که کنار یکدیگر بازی می‌کنیم که در این بین بچه‌های قدیمی‌تر هنوز در تیم هستند و یک‌سری بازیکنان جوان به ما اضافه شدند، اما بازی با عراق همیشه برای تیم‌ملی یک بازی سنتی به‌شمار رفته و بازی راحتی نیست و فوتبال کمتر در در دیدارهای رودررو بین دو کشور دخالت دارد و بیشتر بحث روانی و فشارها و داستان‌هایی که اشاره کردید وجود دارد. در هر صورت همان‌طور که آقای هاشمیان هم گفتند ما قبل از این بازی می‌دانستیم که آن مباحث روانی و شلوغ‌کاری‌ها و چیزهایی که در بازی با عراق وجود داشته از طرف آنها باز هم وجود دارد و بنابراین در اردوی اخیر اولین بحثی که درباره آن صحبت کردیم، همین موضوع بود که مراقب جنگ روانی و اتفاقاتی که می‌تواند بیفتد و تاثیر بگذارد، باشیم و اگر آن را کنترل کنیم از لحاظ فوتبال فردی و تیمی ما خیلی نسبت به عراق برتری داریم. خدا را شکر توانستیم این مسائل را کنترل کرده و نتیجه بگیریم. من اعتقاد دارم در بحرین هم حتی اگر در زمین خوبی بازی می‌کردیم، چون در بحرین زمین خوبی وجود نداشت، شک نکنید می‌توانستیم نسبت به نتیجه‌ای که به‌دست آمد با برتری بهتری زمین را ترک کنیم؛ اما این بازی به‌مراتب از دیدار دو تیم در بحرین مهم‌تر بود. از آنجایی که در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی هستیم و این موضوع مسیر را هموارتر می‌کرد با این حال معتقدم اینکه چهار پنج سال کنار هم بازی می‌کنیم و شناخت خوبی از نظر فنی، حرفه‌ای و ذهنی از یکدیگر داریم و بچه‌ها خیلی پخته‌تر شده‌اند، در روند فعلی تاثیرگذار بوده است. بالاخره نصف این تیم یک جام‌جهانی و یک جام ملت‌ها را دیده‌اند و چه‌بسا قدیمی‌ترهایی مثل حاج‌صفی یا انصاری‌فرد که سومین جام‌جهانی را هم ان‌شاءالله خواهند دید به‌خاطر همین دلایلی که گفتم همه‌چیز دست‌به‌دست هم داد تا بتوانیم این رقابت‌ها را خوب شروع کنیم و با یک نتیجه خوب هم فعلا به پایان برسانیم.

*در بازی با سوریه شاهد بودیم که در جناح چپ زمین به میدان رفتی، اما در بازی مقابل عراق با تغییر سیستم تیم‌ملی به جایگاه اصلی خود بازگشتی. هرچند در هر دو پست موفق عمل کرده و گل‌های حساس و سرنوشت‌سازی را برای تیم‌ملی به ثمر رساندی.

جهانبخش- قطعا این نظر مربیان است که از بازیکنانی که در اختیار دارند در پست‌های مختلف استفاده کنند، اما من از زمانی که به اردوی تیم‌ملی بعد از دوران قرنطینه اضافه شدم، یعنی از زمانی که آقای اسکوچیچ هستند، ایشان از همان بازی اول در بحرین از من خواستند در سمت چپ بازی کنم. من در این چند سال در پست‌های مختلف چپ، راست، پشت مهاجم و نوک بازی کردم و همیشه سعی می‌کنم در خط جلو انعطاف بهتری داشته باشم، اما قطعا پستی که همیشه روتین من بوده و سال‌ها در آن، چه در تیم‌ملی و چه در باشگاه بازی کردم سمت راست است، اما بالاخره با تغییر سیستم و تغییر پست و بازیکنان جدیدی که اضافه می‌شوند و تیم بهتر و بهتر می‌شود قطعا مربی تصمیماتی می‌گیرد که به آن فکر می‌کند. همانطور که در بازی‌های بحرین آقای اسکوچیچ در سمت چپ از من بازی گرفت و من هم سعی کردم در این پست تاثیرگذار باشم و برای بازی با سوریه نیز به همین شکل بود که از سمت چپ بازی را شروع کردم و خدا را شکر خوب و هرچند کوچک تاثیرگذار ظاهر شدم، اما در بازی با عراق باز تغییر سیستم دادیم. مقابل سوریه ما 4-2-3-1 بازی کردیم اما مقابل عراق 4-3-3 بازی کردیم که نقش سعید (عزت اللهی) به‌عنوان بازیکن کنترل و احمد (نوراللهی) و وحید (امیری) که روی دست او بازی می‌کردند، باعث می‌شدند تا خیال من و مهدی طارمی از از نظر دفاعی راحت شود، چون می‌توانستند ما را در بحث ضدحملات و آن زمان‌هایی که توپ دست‌مان بود، کاور کنند و به‌خاطر همین ما به این دلیل که خیال‌مان از پشت‌مان راحت بود آزادی عمل بیشتری داشتیم. از طرف دیگر در سمت‌راست که مدت‌ها بازی می‌کردم دوباره به کار گرفته شدم و فکر می‌کنم برای من بازی با عراق به‌مراتب بهتر از بازی با سوریه بود، اما به‌شخصه مهم این است که هر وقت بازی می‌کنم تاثیرگذار باشم و پست و جایی که بازی می‌کنم خیلی مهم نیست.

....

*یک‌جورهایی بازیکن احساسی هم هستی و اگر ذهن تو به‌هم بریزد قطعا می‌توانیم در زمین تاثیر آن را ببینیم و یا برعکس.

جهانبخش- بله صددرصد، من فکر می‌کنم اکثر فوتبالیست‌ها اینطور هستند، چون مباحث روحی و روانی وارد زمین می‌شود، به همین دلیل من تمام تلاشم را کردم خودم را از لحاظ ذهنی و روحی و روانی آماده نگه داشته و خوب باشم تا بتوانم تاثیرگذار باشم.

*دو بازی بعدی ما مقابل امارات و کره‌جنوبی برگزار می‌شود. تنها تیم 6 امتیازی گروه محسوب می‌شویم. از الان می‌توانیم امید‌وارانه به صعود به جام‌جهانی قطر فکر کنیم؟

جهانبخش- به‌شخصه اعتقاد ندارم که با این دو پیروزی و ۶ امتیازی‌شدن قدم بزرگی را برداشته‌ایم یا کار تمام شده باشد، چون اول راه هستیم. قطعا این مهم بود که بتوانیم قدم‌های اول را محکم برداریم، اما هنوز ۸ بازی دیگر مانده و همه بازی‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند و به‌نظر من مسیر طولانی‌ای را پیش‌رو داریم. قطعا این بردها می‌تواند از لحاظ روحی و روانی خیلی تاثیرگذار باشد، اما بچه‌ها آنقدر باتجربه هستند و به‌قدری از لحاظ حرفه‌ای، فنی و ذهنی کامل شده‌اند که اهمیت دو بازی بعدی را هم درک کنند و ان‌شاءالله در باد دو بازی قبلی نخوابیم تا بتوانیم نتایج خوبی را در ادامه راه کسب کنیم. من معتقدم پنج بازی دور رفت خیلی می‌تواند به ما کمک کند تا دور برگشت رقابت‌ها را با یک شرایط بهتر آغاز کنیم و نتایج آن بسیار تاثیرگذار است و این موضوع قطعا در اردوی بعدی در اولویت قرار خواهد گرفت، هم از طرف ما که بتوانیم در زمین تاثیرگذار باشیم و هم از طرف کادرفنی.

*سون هیونگ‌-مین در مصاحبه اخیر خود این‌طور عنوان کرد که خیلی نتایج تیم‌ملی ایران را دنبال نکرده و علاقه‌ای به سایر تیم‌های گروه از جمله ایران ندارد و انگار مثل همیشه یک نگاه بالا به پایین به فوتبال آسیا دارد. در این مورد چه صحبتی داری؟

جهانبخش- ما در این چند سال نشان دادیم جلوی کره‌جنوبی خوب نتیجه گرفته‌ایم. هرچند بحث ملی با بازی‌های باشگاهی متفاوت است، اما قطعا رفتن به جام‌جهانی با پیراهن کشورمان و اینکه بتوانی تاثیرگذار باشی یک چیز متفاوت و حس متفاوت نسبت به باشگاه است. قطعا سون، بازیکن فوق‌العاده خوب و بزرگی است. این اظهارات را نخواندم، اما مهم این است که ببینیم بازی‌ها چطور پیش می‌رود و باز هم تکرار می‌کنم که بازی‌های ملی با بازی‌های باشگاهی بسیار متفاوت هستند. درواقع دو محیط و دو شرایط کاملا متفاوت از یکدیگر محسوب می‌شوند، اما به شخصه به هر تیمی چه کره‌جنوبی، چه لبنان، چه بحرین و چه هر تیم دیگری که بازی کردیم، احترام گذاشتم. با همه این تفاسیر برای ما مهم این است که بتوانیم در بازی‌های بعدی نتیجه بگیریم و به امید خدا از امتیاز میزبانی که دوره رفت مقابل کره‌جنوبی داریم، استفاده لازم را ببریم. فکر می‌کنم کسب نتایج ایده‌آل در دو سه بازی آینده طی بازی‌های اول خیلی می‌تواند در ادامه راه به ما کمک کند.

....

*نمی‌خواهیم زیاد به گذشته برگردیم، اما نمی‌توان این موضوع را هم نادیده بگیریم که اگر ویلموتس سرمربی تیم‌ملی بود شاید تیم‌ملی ایران امروز در این مرحله حضور نداشت. به‌نظر می‌رسد فوتبال ایران با این سرمربی بلژیکی عقب‌گرد بزرگی داشت، ضمن اینکه طی مدت زمان حضور ویلموتس در تیم‌ملی به بهانه‌های مختلف مثل مصدومیت کمتر به تیم‌ملی دعوت شدی.

جهانبخش- خیلی نمی‌خواهم درمورد گذشته صحبت کنم، چون به قول شما دیگر گذشته و صحبت کردن درمورد آن کمکی نمی‌کند، اما شرایطی که وجود داشت دور قبل مقدماتی در بحرین می‌توانست متفاوت‌تر دنبال شود و حتی نمی‌خواهم به زبان بیا‌ورم، خدای ناکرده می‌توانستیم به‌خاطر اتفاقاتی که در آن زمان افتاد در این مرحله نباشیم، اما باز هم تاکید می‌کنم گذشته‌ها گذشته و ما الان در یک شرایط و وضعیت مناسب و ایده‌آل هستیم.

*اما می‌توان از اتفاقات دیروز برای انتخاب‌های بعدی تیم‌ملی درس گرفت.

جهانبخش- صددرصد همین‌طور است. می‌توان از آن برای تصمیم‌گیری‌هایی که می‌شود و قراردادهایی که نوشته می‌شود، درس گرفت. همین الان نسبت به اتفاقاتی که افتاده فوتبال ما با این پولی که به‌عنوان غرامت قرارداد باید پرداخت کند، متضرر می‌شود. این درحالی است که ما بحث پایه‌ها، بحث فوتبال بانوان، تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال ساحلی را داریم. این پول می‌توانست همه اینها را از لحاظ شرایط و امکانات‌ پایه‌ای و شرایطی که برای تیم‌های ملی مثبت باشد، از این رو به آن رو کند. اما به‌هر‌حال این اتفاق افتاده و گذشته و فقط باید از آن درس گرفت، اما خدا را شکر ما توانستیم در بحرین کمی و کاستی و امتیازاتی را که از دست داده بودیم، جبران کنیم و ان‌شاءالله این درسی شود برای آیندگان که قراردادهایی که می‌بندیم، قراردادهای حرفه‌ای و خوبی باشد که از آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

*بدون اینکه مقدمه‌چینی کنیم دوست داریم نظرت را درمورد اسکوچیچ بپرسیم.

جهانبخش- اسکوچیچ از زمانی که آمده زمان کمی داشته و در این زمان کم سعی کرده است تا در این مسیر تاثیر‌گذار باشد. بچه‌ها نیز در این مدت فوق‌العاده توانستند تاثیرگذاری‌ای که اسکوچیچ می‌خواست را اجرا کنند. من باز هم تاکید می‌کنم این نسل یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران است که اگر از تیم حمایت شود می‌توانند خیلی کارها کنند. در کنار آنها کادرفنی از اسکوچیچ تا وحید هاشمیان تا آقا کریم که به تیم اضافه شدند و از لحاظ روحی و روانی به ما خیلی کمک می‌کنند و جدیدا هم که آقامهدی اضافه شده‌ که می‌توانیم از تجربیاتش در تیم ملی بزرگسالان استفاده کنیم. بنابراین اتفاقات خوبی به امید خدا دارد می‌افتد. ان‌شاءالله این روند روبه رشد را برای بازی‌های بعدی داشته باشیم.

*وحید هاشمیان اعتقاد داشت این نتایجی که به دست می‌آید را نباید به اسم چند بازیکن یا اعضای کادرفنی نوشت چون مجموعه‌ای از عوامل برای موفقیت یک تیم تاثیرگذار هستند. حالا سوال ما این است تاثیر کادرفنی در نتایجی که به دست می‌آید بیشتر است یا هماهنگی و کیفیت بازیکنان؟

جهانبخش- درخصوص بخش اول سوال صددرصد موافقم اما درخصوص اینکه تاثیرگذاری کدام بخش بیشتر است باید بگویم این یک چیز گروهی است چون فوتبال ورزش گروهی است و نمی‌توان گفت که تاثیر کدام بیشتر است اما چیزی که وجود دارد معتقدم این میکس می‌تواند به فوتبال ما خیلی کمک کند. درحال حاضر نیز ترکیبی از بازیکنان قدیمی که تجربه حضور در جام‌جهانی و جام ملت‌ها را دارند و بچه‌هایی که در این اردو به ما اضافه شدند مجموعه این نسل می‌تواند در خوشحالی مردم و زندگی آنها و روند فوتبالی کشورمان خیلی تاثیرگذار باشد و ما هم از این اهمیت صددرصد خبر داریم که نتایجی که می‌گیریم چه تاثیری بر زندگی مردم دارد. به خاطر همین ما بازیکنان و کادرفنی تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این خوشحالی به خانه‌های مردم برود.

*در چند سال اخیر چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی گل زیبا کم نزدی؛ از قیچی‌برگردان به چلسی در زمان حضور در برایتون تا گلی که برای فاینورد که به عنوان گزینه گل ماه انتخاب شده و حتی همین گل مقابل عراق. چقدر به این موضوع فکر می‌کنی که گل‌هایت زیبا باشد؟

جهانبخش- خودم دوست دارم بیشتر از این صحبت‌ها تاثیر‌گذار باشم. خدا را شکر در این مسیر گل‌های خوب و قشنگی از آب درمی‌آید اما اینکه خوشگلی گل و این‌طور مسائل برایم مهم باشد، این‌طور نیست و بیشتر دوست دارم تاثیرگذار باشم و در روند نتیجه‌گیری و پیروزی تیمم چه در باشگاه و چه در تیم ملی موثر واقع شوم. به خاطر همین به فکر چیزی که گفتید نیستم اما خدا را شکر گل‌هایم خوب درمی‌آید و امیدوارم که ادامه‌دار باشد.

*یک فوتبالیست در طول سال‌های بازی به جز عملکرد فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند در مسئولیت اجتماعی نیز در جامعه تاثیرگذار باشد. به نظر می‌رسد این مسئولیت اجتماعی با وجود اخباری که به گوش می‌رسد مثل کمک در ساخت مدرسه برای تو اهمیت خاصی دارد. همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورا بعد از گلی که زدی به نشانه احترام به این روزها سکوت کرده و مچ‌بند مشکی خود را بوسیدی و این نشان می‌دهد اعتقادات را هم حفظ کرده‌ای.

جهانبخش- خواه‌ناخواه در زندگی من همین موارد وقتی که می‌تواند در ذهن مردم تاثیر‌گذار باشد موثر است آن هم در این مسیر حرفه‌ای که دنبال می‌کنیم. ما چه بخواهیم چه نخواهیم نگاه‌ها وجود دارد و برای خود من همیشه به شخصه مهم بوده که نگاه‌ها نگاه‌های مثبتی باشد و بتواند به زندگی مردم کمک کند چون وقتی جوان‌ها به بازیکنان ملی نگاه می‌کنند بتوانند به آن قسمت‌های مثبت بیشتر توجه کنند تا آن قسمت‌های منفی که در ورزش حرفه‌ای وجود دارد اما یک‌سری مسائل دلی و لحظه‌ای هستند و این مباحثی که مطرح می‌کنید همیشه از بچگی برای من مهم بوده چون از جایی که می‌آییم از آنجا به من کمک کردند تا به این سطح برسم. همیشه احساس مسئولیت وجود دارد که بتوانم در زمینه‌های مختلف با آنها برگردانم هر چند شما از یک‌سری مسائل اسم بردید و یک‌سری مسائل دیگر هم می‌تواند وجود داشته باشد. در هر صورت من همه روزی کودک بودم و برای اینکه شرایط مناسبی در آینده داشته باشم و به امکانات رفاهی خوبی برسم نیاز داشتم تا به این سطح برسم و قطعا تمام تلاش و تفکرم این است که چنین شرایطی را برای بقیه بچه‌ها فراهم کنم. یک‌سری مسائل هم اعتقادی هستند و آدم انتظار ندارد که تا این اندازه بازتاب داشته باشد اما بعضا آن اعتقاد‌ها و باورهای آدم برخی اوقات دیده می‌شود اما این چیزی نبود که من برایش برنامه‌ریزی کرده یا بخواهم برایش کار خاصی بکنم اما برایم مهم است که درباره اعتقادات و باورهایم و چیزی که از بچگی به آنها اعتقاد داشتم صحبت کنم اما چه از آن زمان که فوتبال را شروع کرده و در خیابان بازی می‌کردم و چه الان که در این سطح فوتبال بازی می‌کنم دوست دارم نشان بدهم که به اعتقاداتم احترام می‌گذارم و این برایم در اولویت قرار دارد.

....

*به حضور در فوتبال اروپا برسیم. در آخرین مصاحبه گفته بودی که اصلا از انتخاب برایتون پشیمان نشده‌ای.

جهانبخش- نه صددرصد، اتفاقا این سوال را از من خیلی‌ها پرسیدند اما اگر به عقب برگردم با قدرت سر تصمیمی که گرفتم می‌ایستم و برای تک‌تک تصمیمات و اتفاقاتی که افتاده دلایل دارم چون من سعی می‌کنم احساسی و با توجه به چیزهایی که در اطراف وجود دارد تصمیم بگیرم. به خاطر همین برای هر تصمیمم فکر می‌کنم و با آدم‌هایی که برایم مهم هستند چند بار مشورت می‌کنم و بعد از آن تصمیم نهایی را می‌گیرم. به خاطر همین اگر به عقب برگردم درباره برایتون همان تصمیم را می‌گیرم اما یک‌سری چیزها را در این سال‌هایی که گذشت تغییر می‌دادم.

*حتما در این سال‌ها مطالب زیادی را خواندی که اگر مثلا به یک لیگ دیگر و به‌طور مثال بوندس‌لیگا می‌رفتی موفق‌تر بودی، چون گفته می‌شود لیگ برتر انگلیس سخت است و هر بازیکنی نمی‌تواند در آن دوام بیاورد.

جهانبخش- من به این موضوع اعتقادی ندارم چون همه چیز بستگی به ذهنیت، هدف و عملکرد آدم دارد اما یک‌سری چیزها در این مسیر می‌تواند تاثیرگذار باشد چون یک‌سری مسائل تحت کنترل آدم است و یک‌سری مسائل واقعا از کنترل آدم خارج می‌شود. در لیگ انگلیس در این سه سال اتفاقاتی افتاد که بعدا مفصل در مورد آنها صحبت می‌کنم که هیچ‌وقت درباره آنها اتفاقاتی که برایم افتاد در گذشته صحبت نکرده و آنها را باز نکرده‌ام اما از بچگی هر زمانی که از من می‌پرسیدند کجا دوست داری بازی کنی می‌گفتم بوندس‌لیگا اما سال آخری که در آلکمار بازی می‌کردم شرایط باشگاه به سمتی پیش رفت که به‌خاطر برخی مسائل مثل مبلغ رضایتنامه رفتن به بوندس‌لیگا شدنی نبود و در آلمان فقط دو یا سه باشگاه می‌توانستند چنین پول‌هایی را پرداخت کنند. به خاطر همین این موضوع بر تصمیم من تاثیر گذاشت و نسبت به آپشن‌هایی که داشتم قطعا برایتون را از همه بهتر دیدم اما صحبت کردن درباره گذشته دیگر خیلی به روند آینده کمکی نمی‌کند.

*به فکر آن هستی که یک روز کتاب زندگی حرفه‌ای خود را بنویسی؟

جهانبخش- بله، من به این داستان خیلی فکر می‌کنم. درواقع کتاب حرفه‌ای که در آن داستان زندگی‌ام هم وجود خواهد داشت. من به این موضوع فکر می‌کنم اما باید مطمئن باشم که این یک تصمیم خوب است که می‌خواهم انجام بدهم اما اگر بگویم به آن فکر نکرده‌ام، دروغ گفته‌ام.

*حسرت این موضوع را نمی‌خوری که در یک فصلی از فوتبال انگلیس رفتی که رونالدو به منچستریونایتد برگشت و حالا دوباره لیگ جزیره بیشتر از همیشه زیر ذره‌بین قرار دارد؟

جهانبخش- صددرصد با این موضوع لیگ انگلیس جذاب‌تر می‌شود ضمن اینکه خیلی از اتفاقات می‌تواند سال بعد بیفتد. آدم نمی‌تواند درباره آن چیزهایی که اتفاق افتاده خیلی صحبت کند اما با وجود رونالدو قطعا لیگ برتر انگلیس جذاب‌تر خواهد شد.

*انگار ماجراهای پاتر با تو در برایتون تمامی نداشت. او مدام در تمرینات و نشست‌های خبری از تو تعریف می‌کرد اما تو را بازی نمی‌داد!

جهانبخش- این یکی از چیزهایی است که دوست دارم مفصل در مورد آن صحبت کنم اما اگر بخواهم کوتاه بگویم این چیزی بود که همیشه از این مربی می‌شنیدم اما هیچ چیزی تغییر نمی‌کرد و یکی از سوال‌های بزرگ ذهنم که در این دو سال هیچ‌وقت جواب آن را نگرفتم همین تصمیم‌هایی بود که این سرمربی می‌گرفت و اتفاقاتی که پیرامون باشگاه برای من نمی‌افتاد را هیچ‌گاه متوجه نشدم. متاسفانه چیزهایی که گفته می‌شد با چیزهایی که عملی می‌شد خیلی متفاوت بود به خاطر همین این مسائل در مسیر من بیشتر تاثیر منفی داشت و روی عملکردم موثر واقع می‌شد اما باز هم می‌گویم این چیزی است که گذشته اما در یک زمان مناسب با جزئیات در این خصوص صحبت خواهم کرد.

.....

*به نظر این روزها خیلی آماده هستی. چقدر به آقای‌گلی دوباره لیگ هلند فکر می‌کنی؟

جهانبخش- اگر حقیقت را بخواهید اصلا به آقای‌گلی فکر نمی‌کنم بلکه بیشتر دوست دارم تاثیرگذار باشم. اگر اشتباه نکنم فاینورد ۴ سال پیش قهرمان شد و از سال ۲۰۱۶ به این سو یا آیندهون قهرمان شده یا آژاکس، به همین دلیل دوست دارم به فاینورد کمک کنم تا دوباره به روزهای خوب گذشته برسد. به امید خدا البته از نظر شخصی صددرصد دوست دارم از لحاظ آمار و ارقام امسال خوب باشم و از لحاظ تیمی نیز دوست دارم تیم‌مان امسال سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد.

*درباره جام کنفرانس اروپا و عدم حضور مقابل نماینده رژیم‌صهیونیستی، این چیزی بود که در قراردادت ذکر شده یا آنها شرایطت را درک کردند؟

جهانبخش- این موضوع چیزی نیست که بخواهم درمورد آن صحبت کنم. این تصمیمی بود که از طرف من و باشگاه گرفته شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.