کد خبر : 6642 / /
/

اخبار ورزشی/خبر ورزشی/اخبار ورزشی امروز

پرونده فوتبال بسته شد

9 تیم حاضر در لیگ بعدی، نیمکت‌شان را به مردانی سپرده‌اند که فصل قبل را با آنها به انتها رساندند.

پرونده فوتبال بسته شد

با انتخاب فیروز کریمی به عنوان سرمربی جدید تراکتور و سفر علیرضا منصوریان به آبادان، پرونده نیمکت‌های لیگ 21 فعلا! بسته شده و همه تیم‌ها صاحب سرمربی شده‌اند. 

9 تیم حاضر در لیگ بعدی، نیمکت‌شان را به مردانی سپرده‌اند که فصل قبل را با آنها به انتها رساندند. خطیبی و مهاجری و ویسی به لیگ برتر برگشته‌اند. 4 مربی دیگر (تارتار، حسینی، پورموسوی، منصوریان) هم با تعویض تیم‌های‌شان به حضور در این رقابت‌ها، ادامه می‌دهند.

* پرسپولیس

  یحیی گل‌محمدی به کارش در پرسپولیس ادامه می‌دهد. او به قدری خوب کار کرده و به قدری خوب از میراثی که برانکو برایش گذاشته، محافظت کرده که هیچ عقل سلیمی به خودش اجازه نمی‌دهد به نبودن او روی نیمکت پرسپولیس فکر کند. 

* سپاهان

 نایب قهرمانی برای سپاهان، شاید عنوان خوبی نباشد اما اگر بدانیم آنها بعد از سالها وارد کورس قهرمانی شده‌اند، همین دومی یک قهرمانی! است. محرم نویدکیا با یک شروع طوفانی در دوران مربیگری، سپاهان را به خاطرات خوبش رساند و حالا برای اعاده حیثیت این تیم، ادامه حضور او ضروری است. 

* استقلال

  فرهاد مجیدی این بار فعلا مانده و حفظ مدیرعامل استقلال فعلا برای بازی مقابل الهلال هم باعث شده کسی تا به اینجای کار به جانشین مجیدی فکر نکند. هرچند شایعاتی درباره پس از بازی استقلال - الهلال منتشر شده که در حال حاضر وقت پرداختن به آنها نیست. در هر حال اگر اتفاق خاصی نیفتد فرهاد مجیدی برای اولین بار فصل را از ابتدا با استقلال استارت می‌زند. 

* ذوب‌آهن

  یک نیم فصل دیگر و یک مربی دیگر؛ حالا ذوب‌آهن به مهدی تارتار روی آورده که در تمامی این چند فصل اخیر، مربی خوبی بوده و نتیجه گرفته جز برابر پرسپولیس! 

ذوبی‌ها بعد از نتایج ضعیف فصل قبل با رضایی و حسینی، تارتار را به اصفهان بردند تا روزهای خوبش در پیکان را این بار در فولادشهر تکرار کند.

* فولاد

  اینکه عذر قهرمان جام حذفی را با پنجره‌های بسته بخواهی، یعنی فولاد می‌خواهد قهرمان لیگ برتر شود و چیزی جز این عنوان، یعنی عدم ادامه همکاری با نکونام اشتباه بوده است. گزینه مدیران جدید فولاد، عبدالله ویسی است که زمانی در لیگ ششم هدایت این تیم را به صورت موقت برعهده داشت.

 ویسی در لیگ برتر هم قهرمان شده و هم سقوط کرده اما بعید است بتواند با این وضعیت، با فولاد قهرمانی اش را مثل دوران استقلال خوزستان، تکرار کند.

* پیکان

  مسیری که تارتار به سمت اصفهان رفت را برعکس، انجام دادند و مجتبی حسینی را از ذوب‌آهن به تهران آوردند.

 پیکان و مدیرعامل این تیم چندان علاقه‌ای به ادامه همکاری با تارتار نداشتند وگرنه از دست دادن او با آن نتایج خوب و استخدام حسینی بعد از نیم فصل ضعیف با ذوب‌آهن، اصلا توجیه‌پذیر نیست.

* فجر

  با علی‌اصغر کلانتری به کارشان ادامه می‌دهند. تیمی که بعد از 7 فصل به لیگ برتر برگشته و اصلا قصد ندارد خیلی زود این رقابت‌ها را ترک کند. کلانتری سابقه نشستن روی نیمکت همین فجر را در لیگ برتر دارد. او با بضاعت کم نماینده شیراز در لیگ یک، نتیجه گرفت و قهرمان شد ولی قصه لیگ برتر، خیلی فرق می‌کند.

* هوادار

  رضا عنایتی حاضر است هوادار را به هر شخص یا ارگانی بفروشد ولی خودش، تحت هیچ شرایطی نیمکت این تیم را ترک نمی‌کند.

 آقای گل تاریخ لیگ برتر برای اولین بار سرمربیگری در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد: یک سرمربی استقلالی با احتمالا لشکری از استقلالی‌هایی که دیگر در استقلال نیستند.

* نفت مسجدسلیمان

  با محمود فکری درحالی برای ادامه همکاری به نتیجه رسیدند که نفت در هفته‌های پایانی فصل قبل، فقط می‌باخت. اما فکری با بند فسخ یک‌طرفه در صورت 3 باخت پیاپی، کنار نیامد تا درنهایت سیروس پورموسوی راهی نفت شود. او بعد از فولاد، استقلال خوزستان، پارس جنوبی و صنعت نفت، یک بار دیگر در جنوب صاحب نیمکت دیگری شد.

* صنعت نفت آبادان

  علیرضا منصوریان که بعد از شروع خوب و بدون باختش در آلومینیوم، در چند هفته پایانی فصل فقط شکست خورده بود، راهی آبادان شد تا روی نیمکت صنعت نفتی بنشیند که طبق معمول اوضاعش خراب است. شباهت ویژه منصوریان و صنعت نفت در این است که هر 2 خوب استارت می‌زنند ولی پایان بدی دارند.

* تراکتور

  48 ساعت بعد از سوت پایان لیگ بیستم، مراسم معارفه فراز کمالوند را گرفتند. حالا هم با معرفی فیروز کریمی، آخرین تیم لیگ 21 هستند که صاحب سرمربی شده است. کریمی دوباره به جایگاهش در اواخر فصل قبل برگشته و البته فرصت حضور در آسیا را هم بعد از 2 دهه پیدا کرده است.

* آلومینیوم اراک

  قصه این تیم عجیب و غریب است و شاید تنها با تراکتور، برابری و تشابه داشته باشد. رسول خطیبی در میان تعجب به تیمی برگشت که خودش در میانه‌های فصل، رهایش کرده بود. 

تغییر مدیریت در آلومینیوم درنهایت سرمربی‌ای را به نیمکت این تیم رساند که خودش، آلومینیوم را به لیگ برتر آورده بود.

* مس رفسنجان

محمد ربیعی در اولین فصل حضور خودش و تیمش در لیگ برتر، نتایج خوبی گرفت و به همین دلیل، مجوز حضورش در لیگ بیست و یکم روی نیمکت مس تمدید شد. رویه این همکاری اما همچنان همانی است که بود: خریدهای زیاد با قیمت‌های گزاف طبق شایعات. 

* گل‌گهر

با امیر قلعه‌نویی برای یک فصل دیگر تمدید کردند تا سابقه‌دارترین و پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر همچنان در سیرجان به کارش ادامه بدهد. باید دید این همکاری بالاخره به نقطه مثبتی می‌رسد یا نه؟ قلعه‌نویی فعلا 3 ماه اول فصل را به دلیل حرف‌های عجیب و غریبی که بعد از شکست برابر استقلال در نیمه نهایی جام حذفی بر زبان آورد، از دست داده است و از تاریخ شروع لیگ برتر، سه ماه نمی تواند روی نیمکت گل گهر بنشیند و حتی از ورود به اماکن ورزشی و فوتبالی هم محروم است!

* پدیده

  بعد از یک فصل همکاری با مهدی رحمتی، نتیجه گرفتند که هیچکس برای آنها، رضا مهاجری نمی‌شود. مهاجری هم به جایی برگشت که بهترین نتایج دوران مربیگری‌اش را گرفته. او فصل قبل روی نیمکت مس کرمان در لیگ یک حتی تا پایان فصل هم دوام نیاورد.

* نساجی

  هیچکس به جز ساکت الهامی، لیاقت نشستن روی نیمکت نساجی و ادامه همکاری با این تیم را نداشت. الهامی وقتی به نساجی رفت، آنها هر هفته به سقوط نزدیک‌تر می‌شدند ولی قبل از رسیدن به هفته‌های پایانی، نساجی از دایره مدعیان سقوط به لطف نتایج خوب دوران الهامی گریخت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.