کد خبر : 6541 / /
/

خبر جدید برای متقاضیان وام ودیعه مسکن + جزئیات بیشتر

متقاضیان وام ودیعه مسکن ثبت نام و انتخاب شعبه کرده اما پیامک دریافت نکرده اند، دوباره باید مدارک خود را بارگزاری کنند که در غیر این صورت تقاضای آنها حذف می شود.

خبر جدید برای متقاضیان وام ودیعه مسکن + جزئیات بیشتر

ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان آذر ماه 1400 توسط کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا تمدید شد، این تمدید برای متقاضیانی بود که موعد قرارداد انها نیمه دوم سال بود. در این میان امروز معاون وزیر راه و شهرسازی کسانی که پیش از این ثبت نام و انتخاب شعبه کرده اند و تاکنون پیامک دریافت نکرده اند حتما دوباره به سامانه مراجعه کنند، چرا که به طور قطع مدارک ثبت نام آنها ناقص بوده است و باید بار دیگر مدارک را سامانه طرح اقدام ملی بارگذاری کنند.

 

 

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش‌ از این ۸۰۹ هزار متقاضی در سامانه املاک و اسکان برای وام ودیعه مسکن ثبت‌نام‌کرده بودند، گفت: از روز گذشته تا امروز تعداد متقاضیان ثبت‌نام‌کننده به ۹۸۰ هزار نفر رسیده و این افزایش ۱۰۰ هزار نفری نشان‌دهنده استقبال متقاضیان است.معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بیش از ۱۶۶ هزار متقاضی تاکنون مدارک خود را در سامانه تکمیل و منتظر معرفی به نظام بانکی هستند از این تعداد هم ۲۸۰۰ نفر توانستند تاکنون تسهیلات دریافت کنند.

محمودزاده با بیان اینکه کسانی که پیش‌ از این ثبت‌نام‌ کرده و انتخاب شعبه کرده‌اند، می‌توانند به سامانه مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند، افزود: کسانی که تاکنون پیامک دریافت نکرده‌اند، حتما دوباره به سامانه مراجعه کنند، چراکه به‌طورقطع مدارک آن‌ها ناقص بوده و باید دوباره اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

جزئیات تمدید زمان ثبت ‌نام وام ودیعه مسکن

در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا که به ریاست محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور برگزار شد، پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی برای تمدید زمان ثبت‌نام وام ودیعه مسکن به تصویب رسید.بر این اساس متقاضیان دریافت این وام تا پایان آذر مهلت دارند که برای دریافت این وام در سامانه جامع اقدام ملی مسکن (https://tem.mrud.ir/) ثبت نام کنند.پیش از این زمان مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه امسال بود.

شرایط ضامن وام ودیعه مسکن

 گفته می شود وام ۷۰ میلیونی در تهران سه ضامن، وام ۴۰ میلیونی دو ضامن و وام ۲۵ میلیونی یک ضامن لازم داشته باشد. شرایط ضامن وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰در برخی از بانک‌های برای وام ۷۰ میلیون تومانی ساکنان تهران به شرح زیر است:

وام ودیعه مسکن بانک تجارت

شرایطی که بانک‌های دولتی برای تسهیلات ودیعه مسکن می‌گویند کمی عجیب به نظر می‌رسد. اپراتور بانک تجارت می‌گوید: «اگر خودتان کارمند دولتی هستید و نامه کسر از حقوق دارید، باید دو ضامن کسر از حقوق دیگر نیز بیاورید. همچنین برای دریافت این وام به ۱۲۰ میلیون سفته نیاز هست که ضامن‌ها باید پشت این سفته‌ها را امضا کنند.»

وام ودیعه مسکن بانک ملی

شرایط بانک ملی کمی آسان‌تر است، اپراتور می‌گوید که این وام به دو ضامن کسر از حقوق نیاز دارد. اما می‌شود یکی از ضامن‌ها کارمند نباشد. بلکه یک کسبه با اعتبار باشد که از مشتریان بانک ملی است.او در خصوص سفته می‌گوید: «سفته جزو حکم پرداخت این وام است اما اگر شرایط ضامن‌ها خوب باشد، یعنی کسی که حقوق می‌گیرد حقوقش بالا باشد یا کسبه معتبر جزو مشتریان خوب بانک باشد می‌توان سفته حذف کرد.»

وام ودیعه مسکن بانک پارسیان

شرایط ضامن وام ودیعه مسکن در بانک پارسیان به شرایط بانک ملی نزدیک است. برای دریافت این وام از بانک پارسیان نیاز هست که متقاضی دو ضامن با نامه کسر از حقوق به بانک معرفی کند.اپراتور بانک پارسیان تاکید می‌کند که برای این وام قانون این است که متقاضی سفته به بانک ارائه دهد.به نظر می‌رسد شرایط ضامن وام ودیعه مسکن از سوی بانک مرکزی و وزارت راه‌وشهرسازی اعلام نشده اما بر اساس آئین‌نامه‌های داخلی به ازای مبالغ هر ۲۰ میلیون تومان یک ضامن رسمی می‌خواهند.با این حساب احتمالا وام ۷۰ میلیونی در تهران سه ضامن، وام ۴۰ میلیونی دو ضامن و وام ۲۵ میلیونی یک ضامن لازم داشته باشد.

روند دریافت وام ودیعه مسکن 

برای دریافت وام ودیعه مسکن، نیازی به حضور در ادارات راه و شهرسازی برای ثبت‌نام نیست. افراد برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن باید به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.i مراجعه کنند.بعد از ثبت‌نام اطلاعات افراد بررسی شده و هر کدام از متقاضیان که شرایط دریافت وام ودیعه مسکن را داشته باشند، به شعبه‌ای که مشخص کرده‌اند مراجعه کرده و وام خود را می‌گیرند.به گفته معاون اداره کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به سقف کلی اختصاص داده شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تا ۱۰ هزار میلیارد تومان، بعید است محدودیت خاصی برای ثبت نام در نظر گرفته شود. فعلاً هر فرد که ثبت نام کند و واجد شرایط باشد، می‌تواند به بانک مراجعه کند.

مدت زمان دریافت وام ودیعه مسکن

آنگونه که معاون اداره کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته دوره بررسی اطلاعات متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن نهایتا ۱۰ روز است و بعید است که این روند بیشتر طول بکشد. بعد از آن افراد باید به بانک مراجعه کنند.

اما بازپرداخت وام ودیعه مسکن چگونه است و اقساط ماهانه آن چقدر است؟ به گفته معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی این تسهیلات با سود ۱۳ درصد پرداخت می‌شود و مدت زمان بازپرداخت آن پنج ساله است.

بر این اساس، اقساط وام ودیعه مسکن ۲۵ میلیون تومانی حدود ۴۶۰ هزار تومان است. اقساط وام ودیعه مسکن ۴۰ میلیون تومانی ۷۵۰ هزار تومان است و اقساط وام ودیعه مسکن در تهران یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.