کد خبر : 6539 / /
/

مهدی طارمی / عکس مهدی طارمی / بیوگرافی مهدی طارمی

همه دست به دامن مهدی طارمی شدند

دیداری که برای هر دو تیم بسیار مهم است؛ عراق از تساوی با کره‌ جنوبی در خاک این کشور می‌آید و ایران از بازی با سوریه که با یک گل در آن برنده شده است.

همه دست به دامن مهدی طارمی شدند

کمتر از شش ساعت دیگر، تیم ملی در دومین دیدار مقدماتی جام جهانی 2020 در قطر به مصاف عراق می‌رود. 

دیداری که برای هر دو تیم بسیار مهم است؛ عراق از تساوی با کره‌ جنوبی در خاک این کشور می‌آید و ایران از بازی با سوریه که با یک گل در آن برنده شده است. 

* آزمون برتر

  بعد از محرومیت برابر سوریه به دلیل گرفتن اخطار در برابر همین عراق در پیش‌مقدماتی، سردار آزمون به ترکیب اصلی تیم ملی برمی‌گردد. او در این بازی، انگیزه شخصی خاصی هم دارد؛ عبور از علی دایی. او تا به حال 3 گل به عراق زده: گل 3 امتیازی رویارویی قبلی‌مان در بحرین، یک گل در جام ملت‌های 2015 و یک گل در دیداری دوستانه. او تلاش می‌کند در این دیدار به علی دایی برسد و حتی از او عبور کند. دایی سابقه زدن 4 گل به عراق را دارد: مقدماتی جام جهانی 1994، جام ملت‌های 1996، جام ملت‌های 2000 و مقدماتی جام جهانی 2002.

* این زوج مخوف

  اولین بار برابر گوام در شهریور 1394 بود که از زوج سردار آزمون و مهدی طارمی در تیم ملی رونمایی شد. در آن بازی، هم طارمی و هم آزمون، دبل کردند. زوجی مخوف با رکوردی فوق‌العاده: با حضور این دو نفر به عنوان زوج خط حمله‌مان در ترکیب ابتدایی، تیم ملی تنها در 2 بازی گل نزده است. یکی از این دو بازی در جام جهانی برابر اسپانیا بود و دیدار دیگر، شکست یک صفر برابر بحرین در زمان سرمربیگری ویلموتس.

* فقط ما بردیم‌شان

  عراق با یک رکورد فوق‌العاده برابر تیم ملی قرار می‌گیرد: آنها در 20 بازی اخیرشان تنها یک بار شکست خورده‌اند. آن باخت هم برابر تیم ملی در پیش مقدماتی و در بحرین رقم خورده است. عراق قبل از آن بازی هم با رکوردی پیاپی از نباختن وارد زمین شد ولی به تیم ملی باخت.

 همان یک باخت هم باعث شد دوران سرمربیگری سرکو کاتانچ در عراق به پایان برسد. بعد از این بازی و در صورت برد تیم ملی، باید با افتخار بگوییم فقط ما می‌بریم‌شان!

* یورش به رکورد تاریخی

  برد برابر سوریه، هشتمین برد پیاپی تیم ملی بود. با این برد، دراگان اسکوچیچ به صدر قله رسید و تنها مربی تاریخ شد که هر 8 بازی ابتدایی‌اش روی نیمکت را برنده شده است. این بازی با عراق اما می‌تواند او را به یک رکورد تاریخی دیگر هم برساند: طولانی‌ترین روند بردهای پیاپی در تاریخ. این رکورد دراختیار محمد مایلی‌کهن است که با تیم رویارویی سال 1996 در 9 بازی پیاپی برنده شد. 

* روند عجیب

  این ششمین رویارویی ایران و عراق در بازی‌های پیش‌مقدماتی و مقدماتی جام جهانی است.

 در 5 رویارویی قبلی، هرگز نتیجه تساوی رقم نخورده: 3 برد برای ایران و 2 برد برای عراق. هر 5 برد هم با حداقل اختلاف بوده شامل 4 بار نتیجه 2 یک و یک بار هم نتیجه یک صفر.

* تاریخچه

  ایران و عراق، سابقه رویارویی‌های زیادی با هم داشته‌اند. در این سال‌ها اما برتری قاطع به سود تیم ملی بوده است: 15 برد. عراق بخصوص در دهه 90 توانسته بود خودی نشان بدهد و بردهایش را در تاریخ رویارویی‌های‌مان به 6 برساند. تنها 6 بار هم تیمی بدون برد زمین رویارویی دو تیم را ترک نکرده است.

* دوئل شماره 3

  یک برد برای ادووکات و یک برد برای تیم ملی و حالا سومین رویارویی‌مان با مرد هلندی. ادووکات در اولین حضورش روی نیمکت کره‌جنوبی با 2 گل تیم ملی را شکست داد. اما وقتی سرمربی روسیه بود با یک گل به تیم ملی باخت؛ در دیداری که بعد از جام ملت‌های 2011 بود و علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی تیم ملی روی نیمکت نشسته بود.

* داور چینی

  ما نینگ چینی برای قضاوت این بازی انتخاب شده است. معلم مدرسه فنی حرفه‌ای ووکسی هرگز برای تیم ملی سوت نزده ولی سابقه سوت زدن یک بازی برای عراق را دارد: برد 4 بر صفر برابر تایلند در مقدماتی جام جهانی 2018.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.