کد خبر : 6206 / /
/

سپاهان/تیم سپاهان /مربی سپاهان

سپاهان حریف می طلبد

سپاهان مهیا می‌شود تا هر طور شده در فصل بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر ایران جام قهرمانی را به دست بیاورد.

سپاهان حریف می طلبد

اخبار ورزشی : در حالی‌ که دو باشگاه تهرانی استقلال و پرسپولیس به‌ واسطه بدهی‌های زیاد و البته سقف قرارداد ایجادشده (فارغ از رعایت‌شدن یا نشدنش) با بازیکنان موجود در بازار کلنجار می‌روند و از آنها تقاضای تخفیف می‌کنند، سپاهان مشغول ساختن تیمی قدرتمند است تا به مدعی اصلی قهرمانی در فوتبال ایران تبدیل شود.

روزنامه شرق نوشت: «سپاهان مهیا می‌شود تا هر طور شده در فصل بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر ایران جام قهرمانی را به دست بیاورد. این تیم که بعد از آمدن محرم نویدکیا به‌عنوان سرمربی جدید، جان تازه‌ای گرفته، در فصل پیش هم تا هفته آخر بر سر عنوان قهرمانی با پرسپولیس جنگید که دست‌ آخر فقط به خاطر دو امتیاز عنوان قهرمانی را از دست داد. از همان زمان مشخص بود که سپاهان و محرم نویدکیا در پی ایجاد تحولی بزرگ در این باشگاه هستند. در ‌واقع از میانه‌های فصل پیش بود که زمزمه ساختن تیمی شبه‌کهکشانی در سپاهان به گوش می‌رسید. این تیم به‌واسطه قدرت مالی و برنامه‌ریزی مشخص، از معدود تیم‌های لیگ برتر ایران است که به بازیکنانش بدهی ندارد و طبیعتا راحت‌تر از بقیه می‌تواند به فکر جذب بازیکنان مد نظرش باشد.

به غیر از «پول» سپاهان «اعتبار» هم دارد؛ این باشگاه بعد از پرسپولیس پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران است و طبیعی است که اگر بازیکنی در پی رسیدن به جام در فوتبال ایران باشد، نیم‌نگاهی به تیم سپاهان داشته باشد. اما سپاهان در سال‌های اخیر با وجود هزینه‌های ‌تأمل‌برانگیز دستش از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه مانده و درست مثل بقیه مدعیان لیگ برتر ایران تحت تأثیر هنرنمایی پرسپولیس بوده است؛ باشگاهی که پنج فصل متوالی است جام قهرمانی را به دست می‌آورد و فرصت را در اختیار رقبا نمی‌گذارد. با این‌ حال سپاهان از همین حالا آماده می‌شود تا تخت پادشاهی را از پرسپولیس بگیرد. حداقل، خریدهای این روزهای این تیم که چنین نشان می‌دهد. در حالی‌ که دو باشگاه تهرانی استقلال و پرسپولیس به‌ واسطه بدهی‌های زیاد و البته سقف قرارداد ایجادشده (فارغ از رعایت‌شدن یا نشدنش) با بازیکنان موجود در بازار کلنجار می‌روند و از آنها تقاضای تخفیف می‌کنند، سپاهان مشغول ساختن تیمی قدرتمند است تا به مدعی اصلی قهرمانی در فوتبال ایران تبدیل شود. با وجود شایعات زیاد مبنی بر هزینه‌های هنگفت در این تیم برای خرید بازیکن، مسئولان این باشگاه اما شایعات را رد می‌کنند و می‌گویند در این باشگاه خبر از پرداخت پول‌های «آن‌چنانی» نیست؛ موضوعی که البته باورش برای رقبا اندکی سخت است.

هرچه ‌باشد اما سپاهان کارش را پیش می‌برد و در بازار پرجنب‌وجوش و تا به الان موفق ظاهر شده است. البته این باشگاه هم مثل دیگر باشگاه‌های بزرگ ایرانی بازیکن از دست داده ولی توانسته بازیکنانی هم‌سطح آنها و شاید بهتر از آنها جذب کند. پیام نیازمند، احسان حاج‌صفی، محمد محبی و کی‌روش استنلی چهار بازیکنی هستند که از سپاهان جدا شده‌اند. سه‌تای اولی به لیگ‌های پرتغال و یونان رفته‌اند و استنلی هم هنوز وضعیتش را مشخص نکرده است. به غیر از این موارد جدایی قطعی، سپاهان بازیکنان زیادی داشت که نمی‌دانست آنها قرار است قراردادشان را تمدید کنند یا نه؛ محمد رضاحسینی، سروش رفیعی، سجاد شهباززاده، عزت پورقاز، ولسیانی، خلعتبری و شایان مصلح در زمره بازیکنانی بودند که قراردادشان با سپاهان تمام شده بود اما اتفاق مهم این که به غیر از دو نفر (رفیعی و پورقاز) تا به الان بقیه بازیکنان قراردادشان را تمدید کرده‌اند تا این تیم روی کاغذ، شاکله اصلی‌اش را حفظ کرده باشد. نکته این که حتی سروش رفیعی و عزت پورقاز هم مایل به تمدید قرارداد هستند و بعید است در این زمینه اتفاق خاصی رخ دهد.

خریدهای  مهم سپاهان

سپاهان چهار بازیکن اصلی‌اش را از دست داده ولی در عوض چند بازیکن به خدمت گرفته که دست‌ کمی از جداشده‌ها ندارند. آنها فعلا برای دروازه‌شان نیما میرزازاد، دروازه‌بان ۲۴‌ساله نساجی را با قراردادی سه‌ساله خریده‌اند ولی همچنان منتظر جواب رشید مظاهری، دروازه‌بان استقلال، هستند تا او را به خدمت بگیرند. اگر این اتفاق رخ دهد، علاوه بر میرزازاد، سپاهان در خط دروازه عملکرد بسیار قابل‌ قبولی داشته است. فرشاد احمدزاده، ستاره فصل پیش فولاد که بازی‌های بی‌نظیری را انجام داد، دیگر بازیکنی است که سپاهانی‌ها موفق به خریدش شده‌اند. او در خط هافبک با تکنیک قابل‌ قبولش، خط دفاعی رقیب را حسابی به هم می‌ریزد و در ترکیب تیم محرم می‌تواند تبدیل به مهره‌ای کلیدی شود. فرشاد احمدزاده از آن دست بازیکنانی بود که در بازار تابستانی مشتریان زیادی داشت ولی سپاهان با پیشنهاد مناسب توانست او را به خدمت بگیرد.

البته‌ هر چند فرشاد احمدزاده خرید مهمی برای سپاهان باشد، باز هم به پای شهریار مغانلو نمی‌رسد! محرم نویدکیا بالاخره بعد از کش‌وقوس‌های زیاد موفق شد مغانلو را از دست پرسپولیس دربیاورد. آمدن مغانلو به سپاهان عملیات پیچیده‌ای بوده که به ادعای مسئولان سپاهان از دو ماه قبل (!) استارتش زده شده است. مغانلو بازیکن قرضی باشگاه سانتاکلارا پرتغال در پرسپولیس بود. پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند این بازیکن را به‌ طور دائمی بخرند ولی سپاهانی‌ها پیش‌دستی کرده و با فروش محمد محبی به سانتاکلارا، شهریار مغانلو را از این باشگاه خریدند و قراردادش را نهایی کردند. مغانلو با وجود نیم‌فصل بازی در پرسپولیس موفق به زدن هشت گل در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا شد و مهاجمی کارآمد نشان داد. حضور او در کنار سجاد شهباززاده، آقای گل فصل قبل لیگ برتر ایران، خط حمله سپاهان را تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله لیگ برتر خواهد کرد.

به غیر از این دو، سه خرید سرشناس، سپاهان دو بازیکن از تیم‌های پایه‌ای‌اش به جمع بزرگسالان آورده و حسن شوشتری هافبک ۲۸‌ ساله آرمان‌گهر سیرجان را هم از لیگ یک خریده است. حالا با توجه به تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی این تیم از جمله محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و ماندن احتمالی سروش رفیعی، این تیم همین حالا در هیچ پستی نیاز به بازیکن جدید ندارد. البته که این مورد به معنی عدم خرید مجدد سپاهانی‌ها نخواهد بود، چون آنها از مدت‌ها قبل ستاره‌های لیگ برتری را زیر ذره‌بین دارند تا هر طور شده جام قهرمانی را به دست بیاورند. تنها موردی که شاید سپاهان را تا حدودی نگران کند، وضعیت دروازه‌اش‌ است که هنوز نتوانسته دروازه‌بانی در حدواندازه‌های پیام نیازمند بخرد. آنها به علیرضا بیرانوند و محمدرضا اخباری هم پیش‌تر پیشنهاد داده بودند که اولی به دلیل علاقه‌اش به ماندن در فوتبال اروپا و دیگری به دلیل قراردادداشتن با تراکتور، پیشنهاد سپاهان را رد کرده‌اند.»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.