کد خبر : 6041 / /
/

اخبار روز/اخبار مهم روز/خبر روز

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی، مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا را در مورد تمدید اظهارنامه مودیان مالیاتی، به همه استان‌ها ابلاغ کرد.

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید شد

امید علی پارسا تمدید یک هفته‌ای تسلیم اظهارنامه مودیان مالیاتی را برای اجرا به امور مالیاتی شهر و استان تهران و سایر استان‌ها ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه که یک شهریور امسال صادر شده آمده است: بر اساس مصوبات هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مهلت تسلیم اظهارنامه مودیان مالیاتی تا ۷ شهریور تمدید می‌شود (خبرگزاری صداوسیما).

شرط برخورداری از معافیت‌های مالیاتی

اظهار نامه مالیاتی

در این رابطه، برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است. فعالان اقتصادی به منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا روز مقرر به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR یا سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی TAX.GOV.IR ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

مؤدیان مالیاتی در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و یا عدم ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در مهلت مقرر، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت‌های قانونی، مشمول جرایم مالیاتی می‌شوند.

همچنین مؤدیان مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار ۱۴۰۰ را تا پایان مهلت مقرر ارائه نکنند، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

مؤدیان می‌توانند از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR قسمت مالیات بر ارزش افزوده، اطلاعات تکمیلی در این ارتباط را دریافت و نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند (خبرگزاری صدا و سیما).

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.