کد خبر : 5976 / /
/

اخبار روز| اخبار برجام| احیای برجام

نظر وزیر خارجه ژاپن درباره احیای برجام!

برای احیای برجام آمریکا باید دست از زیاده خواهی بر دارد.

نظر وزیر خارجه ژاپن درباره احیای برجام!

 

موتگی توشیمیتسو، وزیر امور خارجه ژاپن امروز (یکشنبه) در سفرش به تهران با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه ژاپن با ابراز علاقه دولت این کشور به ارتقاء سطح مناسبات میان توکیو و تهران، اظهار امیدواری کرد: روابط دوکشور با روی کار آمدن دولت جدید در تهران بیش از پیش گسترش یابد.!

وزیر امور خارجه ژاپن با اشاره به اهمیت برجام به عنوان یک توافق بین المللی تصریح کرد: برای احیای برجام آمریکا باید دست از زیاده خواهی بر دارد.

وی همچنین بر ضرورت افزایش همکاری های دو کشور در خصوص مبارزه با  بیماری کرونا و تبادل تجربیات تاکید کرد.

در این دیدار شمخانی نیز با اشاره به سوابق طولانی روابط میان دو کشور بر ضرورت گسترش کیفی مناسبات فی مابین بدون دخالت و تاثیر پذیری از طرف ثالث تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:  ظرفیت های فراوانی برای ارتقاء سطح روابط دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی وجود دارد که شایسته ریل گذاری جدید در تعامل با دولت جدید ایران است.

شمخانی، حفظ امنیت آبراه های بین المللی را از راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و حضور نیروهای بیگانه در خلیج فارس را مخل ثبات و امنیت پایدار در این منطقه دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، وارد کردن رژیم جعلی صهیونیستی در سازوکار سنتکام را قرینه ای جدی در تدوام سیاست های ناامن ساز آمریکا ارزیابی کرد و افزود: استمرار این سیاست تنش زا تبعات فوق العاده خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی خواهد داشت.

شمخانی با تبیین رویکردهای کشورمان در خصوص برجام، نقض تعهدات و خروج غیر مسئولانه آمریکا از برجام و تداوم سیاست های ترامپ توسط دولت بایدن را عامل اصلی شرایط کنونی ذکر کرد و تصریح نمود: راه برون رفت از بن بست ایجاد شده توسط آمریکا، تامین حقوق حقه ملت ایران است.

منبع: ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.