کد خبر : 5931 / /
/

اخبار روز| اخبار طالبان| تیراندازی در کابل

تیراندازی وحشتناک در کابل + فیلم

.شش روز پس از به قدرت رسیدن نیروهای طالبان، عملیات خروج خارجی‌ها و برخی از افغان‌ها در فرودگاه حامد کرزی در حال انجام است

تیراندازی وحشتناک در کابل + فیلم

ناامید روز شنبه در اطراف فرودگاه کابل شدت گرفت و همچنان بسیاری از شهروندان افغان بیرون از فرودگاه سرگردان هستند.شش روز پس از به قدرت رسیدن نیروهای طالبان، عملیات خروج خارجی‌ها و برخی از افغان‌ها در فرودگاه حامد کرزی در حال انجام است. اما همچنان عده زیادی بیرون از فرودگاه منتظر هستند تا ویزای آن‌ها صادر شود.

این تصاویر که به تازگی منتشر شده است مربوط به روز چهارشنبه است.

ابراز نگرانی از وضعیت پناهجویان افغان

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد اعلام کرد که اکثر افغانها نمی توانند سرزمین مادری خود را ترک کنند و کسانی که ممکن است در معرض خطر باشند، راه مشخصی پیش روی خود ندارند.

خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب نوشت که شابیا مانتو سخنگوی کمیساریا، دیروز (۲۹ مرداد) و در یک کنفرانس خبری بار دیگر از کشورهای همسایه افغانستان خواست تا مرزهای خود را باز نگه دارند تا مردم بتوانند با توجه به "بحران رو به رشد"، درخواست پناهندگی کنند.

وی گفت: اکثریت قریب به اتفاق افغانها نمی توانند کشورشان را از طریق مجاری معمول ترک کنند. تا به امروز، کسانی که ممکن است در معرض خطر باشند هیچ راه روشنی برای خروج ندارند.

به گفته مانتو، تنها تعداد اندکی از افغان ها توانسته اند وارد ایران و پاکستان شوند. این دو کشور در حال حاضر میزبان ۹۰ درصد از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پناهنده افغان هستند که ظرف دهه های گذشته از کشورشان گریخته اند.

از دوشنبه هفته گذشته که کابل پایتخت افغانستان به تصرف طالبان در آمد، بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از این شهر خارج شده اند. با افزایش انتقادها از نحوه برخورد غرب با این بحران، یک مقام ناتو دیروز وعده داد که تلاش برای تخلیه پناهجویان مضاعف شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.