کد خبر : 5783 / /
/

اخبار روز| ورود طالبان به کابل| درخواست صحرا کریمی کارگردان افغان

ترس وحشتناک زنان افغان از طالبان/ خواسته کارگردان افغان + فیلم لو رفته

صحرا کریمی، کارگردان افغانستانی ساکن کابل در ویدیویی می‌گوید طالبان نیمی از شهر را گرفته‌اند، او از زنان و دختران می‌خواهد به خانه‌ها بروند

ترس وحشتناک زنان افغان از طالبان/ خواسته کارگردان افغان + فیلم لو رفته

براساس گزارش‌ها طالبان به نیروهای خود دستور داده در دروازه‌های کابل منتظر بمانند تا مذاکرات انتقال مسالمت‌آمیز قدرت انجام شود. آنها در بیانیه خود ادعا کرده‌اند: «مسئولیت امنیت شهر در حال حاضر بر عهده دولت است و مذاکرات برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت ادامه دارد.»

آنها گفته‌اند: «مذاکرات در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود که روند انتقال با خیال راحت و ایمن، بدون به خطر انداختن جان، مال و ناموس هیچ کس و بدون به خطر انداختن زندگی کابلی‌ها تکمیل می‌شود.»

 

طالبان همچنین در بیانیه خود اعلام کرده‌اند که «امارت اسلامی قصد انتقام گرفتن از هیچکس را ندارد ، همه کسانی که در بخش‌های نظامی و غیرنظامی در اداره کابل خدمت کرده‌اند بخشیده شده و در امان هستند. هیچ‌کس انتقام نخواهد گرفت. همه باید در کشور خود بمانند، در محل و خانه خودشان و سعی نکنند کشور را ترک کنند.

ساعتی قبل المیادین اعلام کرده بود که هواپیمای ریاست جمهوری آماده انتقال اشرف غنی از کابل است. حالا گزارش‌ها می‌گوید محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیداری اضطراری با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در صلح افغانستان و نمایندگان ناتو داشته است.

روز گذشته هم اشرف غنی دز یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد «به عنوان یک رسالت تاریخی تلاش می‌کند نگذارد که جنگ تحمیل‌شده بر مردم افغانستان بیشتر از این باعث کشتار افراد بی‌گناه، از دست رفتن دستاوردهای بیست ساله، تخریب تاسیسات عامه و بی‌ثباتی دوامدار شود.

این سخنان روز گذشته اشرف غنی در کنار سخنان سرپرست وزارت امور داخله افغانستان درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت می‎‌تواند نشان‌دهنده این باشد که قرار است به زودی حکومت به طالبان منتقل شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.