کد خبر : 5533 / /
/

اخبار کرونا| درمان کرونا| داروی کرونا

درمان کرونا با این دارو+ جزئیات

قلب یکی از اندام‌های اصلی است که در اثر ابتلای افراد به کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ ممکن است آسیب ببیند. کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲، سلول‌های ماهیچه قلب (cardiomyocytes) را آلوده می‌کنند.

درمان کرونا با این دارو+ جزئیات

بیماران مبتلا به مشکلات قلبی در اثر ابتلا به کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ بیشتر در معرض خطر مرگ هستند. اخیرا گروهی از دانشمندان دانشگاه کمبریج با استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی انسان گروهی از سلول‌های قلب را در آزمایشگاه پرورش داده‌اند. این سلول‌های قلب که در آزمایشگاه رشد کرده‌اند، رفتار مشابهی با سلول‌های بدن از خود نشان می‌دهند و طوری می‌تپند که گویی خون را پمپاژ می‌کنند. از همه مهمتر، این سلول‌های تپنده قلب حاوی اجزای کلیدی لازم برای کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ به ویژه گیرنده ACE۲ بودند.

برای مطالعه چگونگی آلودگی سلول‌های قلب توسط کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ تیم تحقیقاتی این دانشگاه سلول‌های قلبی که در آزمایشگاه رشد کرده بودند را در معرض پروتئین میخ مانند کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ قرار دادند. سپس از این مدل برای آزمایش و تعیین عملکرد داروهای خاص برای جلوگیری و مقابله با این ویروس استفاده شد.

درمان کرونا با داروی کاهش عفونت

دانشمندان دریافتند که برخی از داروها به طور بالقوه پروتئین‌های دخیل در ورود کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را مورد هدف قرار داده و سطح عفونت را کاهش می‌دهند. این موارد شامل یک آنتی بادی به نام ACE۲ ((که قبلاً نیز نشان داده شده بود شبه نوع(pseudotyped) کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را خنثی می‌کند)) و یک داروی آزمایشی به نام DX۶۰۰ بودند.

DX۶۰۰ یک آنتاگونیست پپتیدی ACE۲ است و این به آن معناست که مولکولی است که به راحتی ACE۲ را مورد هدف قرار می‌دهد. این مولکول فعالیت پپتیدهایی را که در نفوذ ویروس به داخل سلول نقش دارند، می‌شکند.

در این مطالعه مشخص شد که DX۶۰۰ هفت برابر مؤثرتر از این آنتی بادی است. اگرچه دانشمندان می‌گویند غلطت بالای دارو ممکن است علت این امر باشد. نکته قابل توجه این است که داروی مذکور بر تعداد سلول‌های قلب تأثیر نمی‎گذارد و این به آن معناست که بعید است سمی باشد.

پروفسور "آنتونی داونپورت" (Anthony Davenport) از دانشکده پزشکی و یکی از اعضای کالج سنت کاترین، کمبریج گفت: پروتئین میخ مانند همانند یک کلید است که وارد قفل سطح سلول‎ها (گیرنده ACE۲ )شده و آنها به آن اجازه ورود می‌دهند. اما DX۶۰۰ مانند آدامس عمل می‌کند و مکانیزم قفل را بسته و سفت کرده و چرخاندن و بازکردن قفل درب سلول را برای کلید بسیار مشکل می‌کند. ما باید تحقیقات بیشتری در مورد این دارو انجام دهیم، اما این یافته‎ ها می‎تواند به ما در توسعه درمان جدیدی برای کاهش آسیب قلب در بیمارانی که به تازگی به این ویروس آلوده شده‌اند و به خصوص افرادی که بیماری قلبی دارند یا واکسینه نشده‌اند، کمک کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.