کد خبر : 5509 / /
/

انفجار/انفجار مشهد/انفجار مهیب

انفجار مشهد را لرزاند / علت انفجار چیست؟

اولین حادثه صبح دیروز در یکی از خیابان های منطقه توس مشهد رخ داد که به موجب اعلام این خبر به سامانه فوریت های 125، بلافاصله تیم های امداد و نجات و اطفای حریق از ایستگاه های 36، 14، 35 و 50 راهی محل شدند.

انفجار مشهد را لرزاند / علت انفجار چیست؟

وقوع 2 حادثه مهیب در مشهد 4 کشته و زخمی برجا گذاشت. دیروز 2 حادثه انفجار و آتش سوزی مهیب در 2منطقه از شهر مشهد رخ داد. به موجب این حوادث خانواده ای سیاه پوش عزیزشان شدند و افرادی دیگر میهمان بیمارستان های کرونازده مشهد شدند.

اولین حادثه صبح دیروز در یکی از خیابان های منطقه توس مشهد رخ داد که به موجب اعلام این خبر به سامانه فوریت های 125، بلافاصله تیم های امداد و نجات و اطفای حریق از ایستگاه های 36، 14، 35 و 50 راهی محل شدند.

با حضور مأموران در صحنه این آتش سوزی مهیب و انجام بررسی های اولیه مشاهده شد که کانون حریق یک باب مغازه رنگ و ابزارفروشی است که به علتی نامعلوم طعمه آتش سوزی شده است.

به دلیل اشتعال پذیر بودن مواد موجود در این واحد صنفی هر لحظه بر حجم این آتش سوزی افزوده می شد که مأموران اطفایی سازمان آتش نشانی مشهد برای جلوگیری از خطرات و خسارات احتمالی انشعابات گاز و برق این مغازه را قطع کردند.

در پی ایمن سازی میدانی، مأموران سرخ پوش آتش نشانی به نبرد با آتش پرداختند و به دل زبانه های سرخی که همه فضای مغازه رنگ و ابزار را گرفته بود، زدند.

عوامل آتش نشانی بعد از ساعتی نبرد سخت با آتش سرانجام موفق به مهار کامل این دیو سرکش سرخ شدند و آن را فرونشاندند و به انجام عملیات تخلیه دود و لکه گیری آتش پرداختند.

بررسی میدانی مأموران ادامه داشت تا اینکه جسد مردی جوان که در میان آتش کاملا سوخته بود داخل این واحد صنفی کشف شد. با کشف این جسد موضوع بلافاصله به مقام قضایی اعلام و دستور لازم برای انتقال متوفی به پزشکی قانون صادر شد.

فیلم انفجار پمپ بنزین در خوزستان

انفجار

عوامل انتظامی حاضر در محل با انجام تحقیقات میدانی دریافتند که متوفی مردی 37 ساله مالک مغازه رنگ و ابزاری است که در اثر این حادثه جان خود را از دست داده است.

از آنجا که جسد با دستور قضایی تحویل عوامل انتظامی شد اما هنوز مشخص نیست که این فرد چرا و به چه دلیل در زمان وقوع حادثه در محل حضور داشته است. تحقیقاتی که از سوی مأموران پلیس برای کشف حقیقت این مرگ مشکوک آغاز شده است.

انفجار خانه مسکونی در مشهد

انفجار

دومین حادثه حریق در بولوار اندیشه مشهد رخ داد. این حادثه که ساعتی بعد از آتش سوزی مرگ بار در بولوار توس رخ داد، ظهر چهارشنبه به مرکز فوریت های آتش نشانی اعلام شد و طولی نکشید که تیم های امداد و نجات و اطفای حریق 2ایستگاه 7 و 35 را سرخط مسیر کرد.

خودروهای آتش نشانی درست زمانی در محل حاضر شدند که طبقه اول یک ساختمان مسکونی در آتش ناشی از انفجار گاز می سوخت و آتش در حال سرایت به دیگر بخش های این ساختمان بود.

مأموران نیز همانند همه عملیات های خود ضمن ایمن سازی محیط اطراف بلافاصله جریان برق و انشعاب گاز کانون آتش سوزی را قطع کردند و سپس به نبرد با آتش پرداختند.

در بررسی های بعدی حادثه نیز مشخص شد که ساکنان این خانه مسکونی در میان حجم زیادی از دود گرفتار شده اند که در این لحظه مأموران سرخ پوش آتش نشانی با استفاده از تجهیزات خود به امداد این افراد پرداختند و آن ها را نجات دادند.

مصدومان که یک خانواده 3نفره بودند در اثر انفجار و آتش سوزی دچار سوختگی شده بودند که در اختیار تکنیسین های اورژانس قرار گرفته و به مرکز درمانی انتقال یافتند.

به گفته معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی مشهد این حادثه به دلیل انفجار پیک نیک و آتش سوزی ناشی از آن رخ داده است.

مهدی رضایی بیان کرد عملیات اطفایی پس از انتقال مصدومان از محل حادثه آغاز شد و بعد از ساعتی به پایان رسید. محل نیز برای بررسی دقیق تر در اختیار کارشناسان آتش نشانی قرار گرفت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.