کد خبر : 5393 / /
/

واکسن کرونای دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها کی تزریق می شود؟+ جزئیات بیشتر

برنامه ریزی واکسیناسیون بر اساس آخرین آمار از دانشجویان در چهار سال گذشته است که «۴ سال» سقف سنوات مجاز تحصیلی در همه مقاطع دوره‌های دکتری تخصصی و کارشناسی پیوسته و «۲ سال» برای دوره‌های کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد ناپیوسته و کاردانی محسوب می‌شود

واکسن کرونای دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها کی تزریق می شود؟+ جزئیات بیشتر

محمد رضا آهنچیان با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانشجویان از شهریور ماه آغاز و تا آذرماه انجام می شود، گفت: طبق فهرست ارسال شده از دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های دولتی، علمی کاربردی،‌ فنی و حرفه ای و دانشگاه های تحت پوشش دستگاه ها و همچنین ۳۰ هزار عضو هیأت علمی و ۶۳ هزار کارمند دانشگاه در مردادماه واکسینه می شوند.

 

محمدرضا آهنچیان، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درنشست خبری امروز که درباره روند واکسیناسیون کادر آموزش برگزار شد گفت: توزیع ماهیانه ۵۰۰ هزار واکسن در شهریور، مهر ، آبان وآذر ۱۴۰۰ صورت می گیرد که در مجموع سه و نیم میلیون نفر واکسینه خواهند شد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در دانشگاه‌هایی که دارای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی نیستند یا به عکس فاقد پذیرش دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی محسوب می‌شوند، اولویت بر اساس بالاترین مقطع تحصیلی به پایین است، تاکید کرد: آهنچیان با بیان اینکه واکسیناسیون فقط در محل دانشگاه برای دانشجویان بومی و در محل دانشگاه محل زندگی دانشجویان غیر بومی انجام می شود، ادامه داد: هماهنگی واکسیناسیون دانشجویان غیر بومی در دانشگاه محل زندگی آنان، با دانشگاه محل تحصیل دانشجو است.

او ادامه داد: برنامه ریزی واکسیناسیون بر اساس آخرین آمار از دانشجویان در چهار سال گذشته است که «۴ سال» سقف سنوات مجاز تحصیلی در همه مقاطع دوره‌های دکتری تخصصی و کارشناسی پیوسته و «۲ سال» برای دوره‌های کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد ناپیوسته و کاردانی محسوب می‌شود.

آهنچیان تاکید کرد: طبق فهرست ارسال شده از دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های دولتی، علمی کاربردی،‌ فنی و حرفه ای و دانشگاه های تحت پوشش دستگاه ها و همچنین ۳۰ هزار عضو هیأت علمی و ۶۳ هزار کارمند دانشگاه در مردادماه واکسینه می شوند.

به گفته او در مهر ماه سال جاری، ۹۳۸ هزار نفر از دانشجویان واکسن دریافت می‌کنند به طوری که ۵۷۵ هزار دانشجو در آبان ماه و ۹۶۸ هزار نفر دیگر در آذرماه واکسینه می‌شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه باخبر شدیم که دانشگاه آزاد اسلامی اساتید خود را واکسینه خواهد کرد، تاکید کرد: اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی که تعدادشان ۳ برابر اساتید تمام‌وقت دانشگاه‌هاست نیز در مردادماه واکسن دریافت خواهند کرد.

واکسیناسیون دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی

واکسن کرونا  رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واکسیناسیون جامعه دانشگاهی با اولویت دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد از امروز آغاز می شود و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، واکسیناسیون دانشجویان و استادان این دانشگاه تا ۱۵ آبان ماه پایان می یابد.

محمد مهدی طهرانچی امروز پنجشنبه در مراسم مراسم آغاز واکسیناسیون دانشگاهیان کشور در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه آزاد با توجه به اینکه همواره کمک به نظام آموزش عالی را مورد توجه قرار داده، تصمیم دارد تا اینبار در بحث سلامت و امور ملی نیز وارد شود و در این زمینه نیز به جامعه کمک کند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد تصمیم دارد با توجه خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا بحث واکسیناسیون جامعه آموزشی را ساماندهی و سازماندهی کند تا به این واسطه با افزایش سرعت واکسیناسیون به سایر افراد جامعه نیز کمک شود.

رییس دانشگاه آزاد با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد ۴۰ درصد پرستاران کشور را تربیت می کند، گفت:  با توجه به اینکه این دانشگاه، دانشکده های  پزشکی و پرستاری  بسیاری در سراسر کشور دارد، با کمک و توافق آموزش پزشکی وزارت بهداشت قرار شد که در هر استان بین ۵ تا ۱۵ ایستگاه با توجه به گستردگی منطقه به منظور واکسیناسیون جامعه دانشگاهی ایجاد شود.

طهرانچی خاطر نشان کرد: واکسیناسیون جامعه دانشگاهی با اولویت دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد از امروز آغاز می شود، با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، واکسیناسیون دانشجویان و استادان این دانشگاه تا ۱۵ آبان ماه پایان می یابد.

وی افزود: پس از واکسیناسیون خانواده دانشگاه آزاد، سایر بخش‌های دانشگاه در آموزش عالی در این مراکز واکسینه می شوند.

منبع: برنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.