کد خبر : 5304 / /
/

طناب دار زندانی جنایتکار پاره شد!

جوان محکوم به مرگ که در یک قدمی چوبه دار قرار داشت با رضایت خانواده مقتول و به حرمت عید غدیر به زندگی برگشت.

طناب دار  زندانی  جنایتکار پاره شد!

 

حکم مرد جوان اعدام بود. مرد جوان دست به قتل دامادشان کرده بود و در نهایت حکم اعدام را برای او بریدند. مرد جوان برای اعدام پای چوبه دار هم رفت اما حکم اعدام مرد جوان اجرایی نشد. خانواده مقتول از حکم سنگین اعدام گذشت کردند.

این زندانی 27 ساله که به اتهام قتل تازه داماد 31 ساله در شهرستان خوی دستگیر و پس از محاکمه به قصاص محکوم شده بود سحرگاه سه‌شنبه 5 مرداد برای اجرای حکم در زندان پای چوبه دار رفت اما در آخرین لحظات خانواده مقتول از اعدام وی چشم‌پوشی کردند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در تشریح این خبر گفت: این هفتمین سازش در پرونده‌های قصاص نفس استان بود. درحالی که سحرگاه دیروز همه شرایط برای اجرای حکم قصاص نفس قاتل ۲۷ ساله آماده و قاتل پای چوبه دار حاضر شده بود، برکت عید غدیر شامل حال این جوان شد و زندگی دوباره یافت.

او گفت: اولیای دم مقتول که فرزند آنها هم جوانی ۳۱ ساله و تازه داماد بود با اقدامی الهی و آسمانی از خون پسرشان گذشتند تا برکت غدیر چوبه دار قاتل را به درخت زندگی بدل کند.

گذشت خانواده مقتول از حکم اعدام

عتباتی افزود: این پرونده که در دادگاه کیفری شهرستان خوی رسیدگی و حکم قصاص نفس قاتل صادر و در دیوان عالی کشور هم قطعی و استیذان قصاص نفس هم انجام شده بود با مساعی و تلاش‌های مجموعه قضایی و بهره‌گیری از ظرفیت هسته‌های بخشایش و معتمدین محلی درنهایت اولیای دم مقتول حاضر به گذشت شدند.

او با بیان اینکه در این گونه قتل‌ها که بدون انگیزه یا نقشه قبلی و فقط به صرف هیجانات و عصبانیت‌های لحظه‌ای و اتفاقی، حادث می‌شوند حصول سازش و رضایت امری پسندیده است و تلاش برای بازگرداندن این افراد نهایت انسانیت و اسلامیت را به نمایش می‌گذارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.