کد خبر : 52402 / /
/

واریزی ۱۰ میلیون تومانی آخر هفته در حساب حقوق بازنشستگان | جدول واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با اضافات

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق امسال خاطرنشان کرد: مجلس به اعتراض بازنشستگان نسبت به حق و حقوقشان ورود اولیه داشته است اما اگر در مجلس یازدهم به سرانجام نرسد با تشکیل مجلس جدید قطعا به طور خاص مورد پیگیری قرار خواهد داشت.

واریزی ۱۰ میلیون تومانی آخر هفته در حساب حقوق بازنشستگان | جدول واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با اضافات

حقوق بازنشستگان | مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال و مابه‌التفاوت فروردین نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد.حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است. با این حساب کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید ۹ میلیون تومان خواهد بود. جدیدترین اخبار درباره حقوق بازنشستگان را در خبر آزاد دنبال کنید .

 سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش های رضویه و احمدآباد مشهد در  حاشیه نشست ارائه ویژه نامه رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان،موضوع منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال جاری لحاظ و در جداول نهایی هم سهم ۴۰ درصد به صورت کامل برای اجرا در سال جاری پیشنهاد شد. جداول بودجه به تصویب نهایی مجلس رسید و برای شورای نگهبان ارسال شده و امیدواریم تا پایان قبل اردیبهشت ماه جداول هم نهایی شود و از خردادماه اجرایی شود.نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۶۰ درصد مطالبات بازنشستگان برای اجرای همسان سازی در سال های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ خواهد بود که به طور جداگانه به صورت ۳۰ درصد در هر سال اجرا خواهد شد.قاضی زاده هاشمی درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق امسال خاطرنشان کرد: مجلس به اعتراض بازنشستگان نسبت به حق و حقوقشان ورود اولیه داشته است اما با توجه به روزهای پایانی مجلس یازدهم؛ اگر در مجلس یازدهم این ها به سرانجام نرسد با تشکیل مجلس دوازدهم پس از هفتم خردادماه قطعا به طور خاص از سوی کمیسیون اجتماعی و همه همکاران مورد پیگیری قرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: آن چیزی که که برای آن حکم قانون داریم بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری است. پیشنهاداتی دولت دارد که بسیاری از الزامات را بر عهده مجلس بگذارد اما آن پیگیری مربوط به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است انشالله در ابتدای مجلس دوازدهم هم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.این نماینده مجلس عنوان کرد: در مبنای افزایش حقوق مدنظر ما؛ اختلافی وجود دارد اما مبنای مجلس مدنظر گرفتن تورم برای افزایش حقوق است و آن چیزی که صراحتا در قانون آمده تورم است که مجلس هم باید پیگیری کند./ فارس

 جدول واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ۱۴۰۳ را به همراه حق اولاد و عائله مندی و زمان واریز به شرح زیر است:

حداقل حقوق

۹ میلیون تومان

حق عائله مندی

یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

حق اولاد

۸۶۹ هزار تومان

حقوق بازنشستگان

زمان واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ۱۴۰۳

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ۱۴۰۳ از بیستم اردیبهشت ماه براساس حروف الفبا آغاز می شود و تا پایان ماه ادامه دارد.

اعلام واریزی جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با اعمال معوقات

پس از ماه‌ها انتظار بالاخره خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی رسید. دولت در مصوبه هیات وزیران افزایش حقوق بازنشستگان را به میزان ۳۵ درصد برای حداقل بگیران و ۲۲ درصد به اضافه ۶۹۰ هزار تومان برای سایر سطوح حقوقی تصویب کرد.

این افزایش حقوق که به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی به هیات وزیران ارائه شده بود از اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این باره گفت: "افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه برای آنها اعمال خواهد شد و ما به التفاوت فروردین ماه را نیز در خرداد به حساب آنها واریز خواهیم کرد."

وی با اشاره به اینکه محاسبات افزایش حقوق بازنشستگان هرساله در فروردین ماه انجام می‌شود، افزود: "امسال نیز متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، حقوق بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند. "

موسوی همچنین گفت: "مستمری بازنشستگان حداقل بگیر که در اسفند ماه سال گذشته حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، با اعمال این افزایش، به بیش از ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید. "

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان در احکامی که از روز دوشنبه صادر خواهد شد، به اطلاع بازنشستگان خواهد رسید.

واریزی جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با اعمال پرداخت معوقات اعلام شد+جدول حداقل حقوق و مزایای جدید

فیش حقوقی بازنشستگان با احتساب افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ نیز از روز دوشنبه در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت.

انتظارات برآورده شد

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مطالبات اصلی این قشر از جامعه بود که در ماه های اخیر بارها از سوی تشکل های صنفی آنها مطرح شده بود.

بازنشستگان که با توجه به تورم افسارگسیخته و افزایش قیمت کالاها و خدمات، با مشکلات معیشتی زیادی روبرو بودند، خواستار افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم بودند.

تصویب افزایش ۳۵ درصدی حقوق حداقل بگیران و ۲۲ درصدی به اضافه ۶۹۰ هزار تومان برای سایر سطوح حقوقی، تا حدودی می‌تواند به جبران مشکلات معیشتی این قشر از جامعه کمک کند.

تصویب این افزایش حقوق می تواند گامی در جهت تحقق این خواسته به حق آنها باشد.

نکات مهم:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود.

مستمری بگیران حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

برای سایر سطوح حقوقی، ۲۲ درصد به اضافه ۶۹۰ هزار تومان افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.

مستمری بازنشستگان حداقل بگیر که در اسفند ماه سال گذشته حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، با اعمال این افزایش، به بیش از ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید.

جزئیات افزایش حقوق در احکامی که از روز دوشنبه صادر خواهد شد، به اطلاع بازنشستگان خواهد رسید.

فیش حقوقی بازنشستگان با احتساب افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ نیز از روز دوشنبه در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.