کد خبر : 51834 / /
/

اگر به گلوتن حساس هستید این کیک را از دست ندهید!‌ | کیک برنج برای رژیمی ها+ طرز تهیه رایس کیک

این روزها یکی از تنقلات مصرفی برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند کیک برنجی یا rice cake است که بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد این میان وعده بدانید.

اگر به گلوتن حساس هستید این کیک را از دست ندهید!‌ | کیک برنج برای رژیمی ها+ طرز تهیه رایس کیک

 حسین تقی زاده بیلندی کارشناس تغذیه در این باره معتقد است: کیک برنجی اساساً بدون چربی بوده و حاوی کالری، فیبر و پروتئین کمی است، بنابراین مصرف کیک برنجی با منابع غذایی پروتئین و فیبری می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند.

وی می گوید: کیک‌های برنجی که از برنج پف‌کرده به‌صورت کیک فشرده شده تهیه می‌شوند، اغلب به عنوان جایگزین کم کالری برای نان و کراکر مصرف می‌شوند. در حالی که انواع طعم‌دار آن موجود است، ابتدایی‌ترین نوع آن فقط از برنج و گاهی نمک ساخته می‌شود. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، آنها به تنهایی طعم مطلوب و دوست داشتنی ندارد.

خواص تغذیه ای کیک برنجی

یک کیک برنجی ساده (۹ گرم) که از برنج قهوه ای تهیه می شود، شامل موارد زیر است:

کالری: ۳۵

کربوهیدرات: ۷ گرم

فیبر: ۰ گرم

پروتئین: ۱ گرم

چربی: ۰ گرم

نیاسین: ۴ درصد از تیاز روزانه (DV)

پانتوتنیک اسید: ۲ درصد از DV

منگنز: ۱۵ درصد DV

مس: ۴ درصد DV

سلنیوم: ۴ درصد از DV

منیزیم: ۳ درصد از DV

فسفر: ۳ درصد از DV

روی: ۲٪ از DV

همچین حاوی حداقل مقادیر چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر هستند. میزان سدیم آنها ممکن است متفاوت باشد. اگر مراقب میزان مصرف نمک خود هستید، سدیم موجود در کیک برنجی خود را بررسی کنید.به خاطر داشته باشید که این اطلاعات تغذیه فقط برای کیک برنجی ساده است. انواع طعم‌دار اغلب حاوی قندهای اضافه شده و سایر مواد هستند.

فواید کیک برنجی

برخی از مزایای کیک برنجی شامل موارد زیر است:

کالری کمی دارند (کیک برنج (۹ گرمی) دارای ۳۵ کالری)

معمولاً بدون گلوتن هستند (گزینه خوبی برای افرادی است که نسبت به گلوتن حساسیت دارند)

گاهی اوقات با غلات کامل تهیه می شوند (می تواند اثرات قند خون را کاهش دهد و احتمال افزایش قند خون پس از مصرف را کاهش دهد.)

مضرات کیک برنجی

محدودیت در ارزش غذایی:

از آنجا که کیک برنجی بیشتر کربوهیدرات است، ارزش غذایی آن محدود است. اگر آن را به تنهایی مصرف کنید، ممکن است احساس گرسنگی زودرسی کنید زیرا فقط کمی فیبر و پروتئین دارد.

افزایش قند خون:

کیک برنجی عمدتاً کربوهیدرات است که می‌تواند سطح قند خون را به سرعت افزایش دهد، به خصوص اگر به تنهایی مصرف شود، اما با ترکیب آن با منابع پروتئینی مانند گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات و فیبری مانند میوه‌ها و سبزیجات می‌توان این اثرات منفی را کاهش داد.

مواد افزودنی نامعلوم:

بسیاری از کیک های برنجی حاوی مواد افزودنی هستند که ممکن است برای سلامتی مضر باشند، مانند شکر اضافه شده و روغن‌های نامناسب. به همین دلیل است که مصرف کیک برنجی به میزان معقول و با توجه به ترکیبات غذایی دیگر مصرفی توصیه می‌شود.

سعی کنید کیک برنجی را با:

هوموس و خیار و گوجه فرنگی خرد شده

پنیر و خیار و گوجه فرنگی خرد شده

کره بادام زمینی و موز ورقه شده

کره بادام و توت فرنگی ورقه شده

بوقلمون و گوجه فرنگی خرد شده

لوبیا سفید و تربچه

سالاد تن ماهی و کرفس

یک تخم مرغ و گوجه فرنگی خرد شده

کیک برنجی اگرچه می‌تواند یک میان‌وعده خوشمزه و خوش‌طعم باشد، اما به تنهایی به عنوان یک گزینه سالم برای مصرف نمی‌تواند در نظر گرفته شود. توجه به ترکیبات غذایی دیگر و ترکیب آن با منابع پروتئینی و فیبری می‌تواند کمک کننده باشد تا اثرات منفی آن بر سلامتی کاهش یابد و مصرف آن به حداقل برسد./ ایرنا

طرز تهیه فوری رایس کیک ( کیک برنج) در خانه

رایس کیک فرآورده ای حجیم شده از برنج است. بدون افزودنی، بدون چربی، بدون قند، بدون گلوتن، یک منبع غنی از فیبر و کربوهیدرات است و همچنین شامل مقادیری از ترکیبات ضروری در رژیم غذایی سالم است.

کیک برنجی میان وعده  خوشمزه و لذیذ است و می تواند به عنوان یک دسر برای غذاهای اصلی سرو شود.  این محصول بسیار نازک و مناسب برای رژیم های غذایی مختلف است. مواد اولیه به طور کامل از برنج  تامین می شود و خواص  اصلی غذایی خود را حفظ می کند، این محصول می تواند جایگزین نان  شود.رایس کیک یک کیک آسیایی مبتنی بر برنج است با بافتی نرم و لطیف است که برای صبحانه یا عصرانه استفاده می شود.برای اینکه بدانید کیک برنجی چیست و چگونه تهیه می شود؟ با فواید آن آشنا شوید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

طرز تهیه فوری رایس کیک ( کیک برنج) در خانه

اولین رایس کیک (کیک برنجی) در جنوب شرقی آسیا، جایی که قدمت تولید برنج تقریباً به ۵۰۰۰ سال پیش برمی گردد. شکل های نرم کیک برنج در ژاپن صدها سال است که رایج است. هنگامی که چینی  ها تأثیر عمده ای بر سبک زندگی ژاپن گذاشت، کیک برنجی معروف به موچی، یک شیرینی شیرین بود که از طریق اشراف در زمان نارا از سال ۷۱۰ تا ۷۹۴ پس از میلادی مصرف شد. با رواج فرهنگ سالم زیستن و سلامتی فروش کیک برنج در سراسر ایالات متحده افزایش یافت. حدود ۴۰۰۰ متر مربع زمین زیر کشت برنج ۳ برابر بیشتر از پروتئین برای ذخیره غذای جهان کمک می کند تا حدود چهار هزار متر گندم یا لبنیات دریافتی از دامداران است. همچنین خوب است بدانید که ۲۰٪ کالری جهان توسط برنج فراهم می شود. اهمیت برنج در زندگی عادی مردم به حدی است که روز ۲۹ نوامبرملی را رایس کیک (کیک برنجی) نام گذاری کرده اند.

مواد لازم برای تهیه کیک برنج

    ۱/۲ فنجان برنج سفید پخته

    ۱ تخم مرغ

    یک قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده (اختیاری)

    ۱ قاشق چای خوری شیر

    نمک و فلفل سیاه

    ۱ ½ قاشق چایخوری کره

مراحل انجام کار و طرز تهیه کیک برنج

در اینجا طی دو مرحله،  شما می توانید یک کیک برنجی خوشمزه و خاص تهیه کنید. این مراحل را با دقت انجام بدهید. بسیار ساده و راحت است. مخلوط برنج را به ۲ قسمت مساوی در داخل تابه بریزید. حدود ۳ دقیقه بپزید تا کف آن قهوه ای شود. آن را برگردانید و پخت را حدود ۲ دقیقه  ادامه دهید تا طرف دیگر قهوه ای شود. اگر دوست دارید می توانید، برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنید.

مواد لازم رایس کیک روش دوم

    ۲ فنجان برنج پخته شده سفید

    ۲ تخم مرغ ، کمی هم زده شده

    ۱ فنجان کدو سبز رنده شده

    ۳ قاشق غذاخوری نعناع خرد شده

    ⅓ فنجان پیاز ، خرد شده

    ۱ فنجان چدار سفید

    ۱ قاشق چایخوری نمک

    ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه

    ۲ قاشق غذاخوری کره

روش دوم تهیه کیک برنجی

ابتدا در یک کاسه بزرگ، کل مواد، به غیر از کره را با هم مخلوط کنید، در یک تابه بزرگ با حرارت متوسط کره را ذوب کنید (استفاده از تابه نچسب برای این کار ایده آل است، اما تابه چدن یک گزینه فوق العاده است) حالا به اندازه یک توپک از خمیرجدا کنید. و آن را به شکل یک کوکو تخت کنید و در یک تابه قرار دهید و در حین کار برای صاف و منظم بودن رایس کیک با پشت یک کاردک ، خمیر ها را به سمت داخل فشار دهید تا یک خمیر یک دست ایجاد شود.

هشدار: برای تهیه کیک برنجی به ۳ تا ۴ دقیقه نیاز دارید تا یک سطح طلایی رنگ دریافت کنید و و داخل آن ترد شود. پس از اتمام این زمان، به آرامی شیرینی را بچرخانید و ۳ دقیقه دیگربه آن مهلت دهید تا طرف دیگر کیک برنج طلایی شود. پس از پخته شدن مواد، در داخل ظرفی،یک عدد کاغذ روغنی پهن کنید و سپس رایس کیک ها را به آن منتقل کنید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

مواد لازم رایس کیک روش سوم

    آرد ۳ قاشق غذاخوری

    شیر نصف فنجان

    برنج (پخته شده) ۳ فنجان

    تخم مرغ (زده شده) ۲ عدد

    نمک ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک برنج با روش سوم

تخم مرغ های زده شده را با برنج پخته و سرد شده مخلوط کنید. سپس آرد و شیر را به آن اضافه کنید. با قاشق آن را در ظرف که می خواهید در قرار دهید، بریزید. با پشت قاشق روی نان شیرینی فشار دهید ، واز این طریق اندازه و ضخامت مورد نظر رابه دست آورید. آن را را بپزید تا هر دو طرف قهوه ای طلایی شوند. با کره و شربت را به عنوان کیک داغ یا دسر با غذا سرو کنید.

نکات دستور العمل:

بهی اد داشته باشید که شما می توانید عطر وطعم مورد علاقه خود را اضافه کنید. همچنین اگر تصمیم بگیرید آنها را در یک ظرف بزرگ قرار دهید، می توانند نازک تر شوند و زمان پخت آن ها می تواند تقریباً ۲۰ دقیقه باشد.

ارزش غذایی رایس کیک

مقدار برای هر وعده (۱ کیک برنج)

کالری ۷۱

کلسترول ۲۷mg

سدیم ۱۲mg

پتاسیم ۲۷mg

کربوهیدرات ۱۳g

پروتئین ۲g4

ویتامین A 40IU

کلسیم ۹mg

آهن ۰.۳mg

خواص و فواید رایس کیک

رایس کیک دارای خواص بسیاری است. این کیک به دلیل  اینکه از برنج یا آرد برنج تهیه شده است دارای برخی خواص زیر است:

فیبر بالا

کیک برنج غنی از فیبر است و به دلیل وجود برنج یا آرد برنج ، سرشار از فیبر است و یک وعده غذایی است که می تواند  فیبر کامل را در اختیار بدن قرار دهد،  و کیک برنج یک انتخاب عالی برای افرادی است که از یبوست رنج می برند چرا که آن را به سرعت بهبود می بخشد.

افزایش انرژی

از آن جایی که کیک برنج عمدتاً بر پایه برنج است و برنج غنی از کربوهیدرات است، کربوهیدرات ها بعد از سوختن در بدن به انرژی تبدیل می شوند و فعالیت فیزیکی را افزایش می دهد.

درمان مشکلات پوستی

برنج به دلیل طبع سرد داشتن و خاصیت خنک کنندگی که دارد، برای رفع تمام التهابات و اگزمای پوست مفید است.

جوان سازی پوست

به دلیل آنتی اکسیدان های برنج، به رفع چین و چروک پوست، حفظ طراوت و شادابی پوست کمک می کند.

سلامت کبد

کیک برنج حاوی کولین بسیار بالایی است و کولین تاثیر مثبتی در حفظ سلامتی غشاها دارد، و با توجه به این که کیک برنج دارای آرد برنج است. می تواند برای حفظ سلامت کبد با انتقال مناسب تری گلیسیراید و کلسترول درست عمل کند.

رایس کیک رو با چی بخوریم

کیک برنجی میان وعده های سبک و مطبوعی هستند که از آرد برنج تهیه می شوند. آنها در طعم های مختلف، از جمله ساده، شکلاتی و چای سبز عرضه می شوند.  ناگفته نماند که طعم کیک برنجی به موادی که با آن درست می شود بستگی دارد. آنها اغلب به عنوان یک جایگزین سالم برای تنقلات سنتی مانند چیپس یا کراکر مصرف می شوند. به طور کلی، کیک برنجی از برنج سفید یا قهوه ای تهیه می شود. کیک های برنج قهوه ای کمی سالم تر از همتایان سفید خود در نظر گرفته می شوند. کیک های برنجی در کشورهای آسیایی که قرن هاست خورده می شوند، محبوبیت بیشتری دارند.

کیک های برنجی ساده معمولاً طعمی شبیه برنج ساده دارند. اما می توانید آن ها با بسیاری از خوراکی ها مانند کره بادام زمینی و انواع گوشت کبابی و سرخ شده و مرباها مصرف کنید. بسته به چیزی که انتخاب می کنید، کیک برنجی شما می تواند طعم ملایم، شیرین، آجیلی، خوش طعم و یا حتی کمی تند داشته باشد. به طور کلی، همه کیک های برنجی یک ویژگی مشترک دارند: آنها بسیار سبک و مطبوع هستند و خوردن آنها را خوب و آسان می کند. به علاوه، از آنجایی که آنها از برنج ساخته شده‌اند، معمولاً بدون گلوتن هستند، که برای هر کسی که بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن دارد، بسیار مفید است.

با این حال، یک نکته قابل توجه این است که کیک برنجی اغلب بسیار خشک است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم دوست دارند آنها را با چیز دیگری مانند پنیر یا میوه پر کنند. در غیر این صورت، بلعیدن آنها ممکن است کمی سخت باشد.

کیک های برنجی نه تنها طعم های متفاوتی دارند، بلکه سرشار از مواد مغذی هستند. به عنوان مثال، کیک های برنجی ساده منبع خوبی از فیبر و کربوهیدرات های پیچیده هستند. و اگر کیک برنج قهوه ای را انتخاب کنید، مقدار مناسبی پروتئین نیز دریافت خواهید کرد. به علاوه، از آنجایی که آنها کالری بسیار کمی دارند، کیک برنج یک میان وعده عالی برای افرادی است که سعی در کاهش وزن دارند.

سخن پایانی

رایس کیک علاوه بر سرخ شدن، به صورت کیک در یک پلوپز تهیه می شود. برای تهیه آن کافی است محتویات آن را به ارتفاع ۳ سانتی متر در پلوپز منتقل کنید و اجازه دهید مغز مواد پخته شده و سطح آن ها قهوه ای شود. امیدواریم این آموزش مفید بوده باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.