کد خبر : 50803 / /
/

علامت عجیب پوکی استخوان در کودکان | آبی رنگ شدن سفیدی چشم را جدی بگیرید!

فوق تخصص روماتولوژی آبی رنگ شدن سفیدی چشم کودکان را علامت بیماری پوکی استخوان عنوان کرد و گفت: این افراد حتماً قبل از شکستگی استخوان باید به پزشک مراجعه و داروهای مربوطه را مصرف کنند.

علامت عجیب پوکی استخوان در کودکان | آبی رنگ شدن سفیدی چشم را جدی بگیرید!

فوق تخصص روماتولوژی آبی رنگ شدن سفیدی چشم کودکان را علامت بیماری پوکی استخوان عنوان کرد و گفت: این افراد حتماً قبل از شکستگی استخوان باید به پزشک مراجعه و داروهای مربوطه را مصرف کنند. فوق تخصص روماتولوژی آبی رنگ شدن سفیدی چشم کودکان را علامت بیماری پوکی استخوان عنوان کرد و گفت: این افراد حتماً قبل از شکستگی استخوان باید به پزشک مراجعه و داروهای مربوطه را مصرف کنند.

به گزارش برنا؛ کتایون انتشاری فوق تخصص روماتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درمورد علائم و خطرات پوکی استخوان اظهار کرد: تراکم استخوان همه انسان‌ها در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۲ سالگی به حدأکثر میزان خود می‌رسد و بعد از آن به تدریج کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: پوکی استخوان با افزایش سن تشدید می‌شود اما عوامل دیگری مانند عدم تحرک و ورزش نکردن، مصرف کم لبنیات و کلسیم و ویتامین D ۳ و یا برخی داروها و بیماری‌های زمینه‌ای نیز می‌توانند شرایط تراکم استخوان را بدتر کنند.

فوق تخصص روماتولوژی، حدأقل نیاز روزانه بدن به کلسیم را بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم عنوان کرد و گفت: افرادی که در سن بلوغ به سر می‌برند و یا مادرانی که باردار هستند مسلماً نیاز بیشتری به دریافت کلسیم در روز دارند اما همه افراد جامعه از سنین کودکی باید در افزایش تراکم استخوان‌های خود کوشا باشند و لبنیات و ویتامین را به مقدار نیاز مصرف کنند.

وی افزود: بیشترین مقدار کلسیم که از منابع غذایی دریافت می‌شود از شیر و محصولات آن است. به طور مثال هر یک لیوان شیر ۳۰۰ میلی گرم کلسیم، هر یک پیاله بزرگ ماست ۲۵۰ میلی گرم کلسیم، هر یک لیوان آب پرتقال ۲۵۰ میلی گرم کلسیم و هر یک عدد پرتقال هم ۷۰ میلی گرم کلسیم دارد که هیچ جایگزین بهتری برای آن‌ها شناخته نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درمورد نیاز افراد سالمند به کلسیم و ویتامین D 3 اظهار کرد: به دلیل اینکه میزان جذب گوارشی در سنین سالمندی کمتر می‌شود طبیعتاً نیاز به کلسیم نیز بیشتر خواهد شد به همین دلیل توصیه می‌شود افراد سالمند مقدار مصرف کلسیم را بیشتر کنند تا از تشدید پوکی استخوان جلوگیری شود.

انتشاری با بیان اینکه پوکی استخوان در برخی کودکان و نوجوانان هم وجود دارد گفت: برخی بیماری‌های ژنتیکی کودک را مستعد شکستگی‌های متعدد و پوکی استخوان می‌کنند لذا اگر بچه‌ای دچار شکستگی‌های متعدد می‌شود طبیعی نیست و حتماً باید به پزشک مراجعه کند.

فوق تخصص روماتولوژی، آبی رنگ شدن سفیدی چشم کودکان را علامت بیماری پوکی استخوان عنوان کرد و افزود: این افراد حتماً قبل از شکستگی استخوان باید به پزشک مراجعه و داروهای مربوطه را تهیه و مصرف کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که مشکل سوء جذب دارند و افرادی که دچار نارسایی غدد تناسلی هستند در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان قرار دارند و باید هرچه سریعتر مورد بررسی قرار گیرند.

انتشاری با تأکید بر اینکه پوکی استخوان علامت بارزی ندارد و یک بیماری خاموش است گفت: اگر کسی ویتامین D ۳ پایینی داشته باشد حتماً در دو ماه اول علاوه بر ویتامین D ۳ باید کلسیم نیز دریافت کند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.