کد خبر : 50748 / /
/

دستور پخت سوپ جو رستورانی مخصوص افطار | سه سوته این سوپ خوشمزه را بپزید !

سوپ جو یک دسر بسیار مناسب برای باز کردن روزه‌است. برای تهیه سوپ جو مخصوص افطار دستور پخت ویژه ای برایتان آماده کرده‌ایم.

دستور پخت سوپ جو رستورانی مخصوص افطار | سه سوته این سوپ خوشمزه را بپزید !

مواد لازم برای تهیه سوپ جو

جو پوست کنده        ۱ پیمانه متوسط

سینه مرغ                نصف یک سینه کامل

هویج       ۱ عدد متوسط

پیاز          ۲ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری

جعفری    مقدار کمی برای تزیین

لیمو ترش                ۱ عدد درشت

نمک و فلفل سیاه     به اندازه کافی

زردچوبه و روغن مایع        به اندازه کافی

طرز تهیه سوپ جو

قبل از اینکه پخت سوپ را آغاز کنید به مدت 5 تا 6 ساعت  جو را خیس کنید ، سپس آب را خالی کنید، جو را داخل یک ظرف بریزید و به اندازه 6 لیوان در آن آب بریزید و روی اجاق قرار دهید شعله را کم کنید تا آرام آرام به جوش بیاید و بپزد. به مدت تقریبا یک ساعت روی شعله کم زمان لازم دارید که جو بپزد. مرغ را به همراه یکی از پیازها و کمی ادویه زردچوبه و آب داخل یک قابلمه کوچک بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه مرغ خوب پخت آن را در بلندر یا میکسر بریزید و کاملا هم بزنید تا یک دست شود.

معجون به دست آمده را کناری بگذارید، هویج را نگینی خرد کنید، پیاز هم نگینی نکنید در یک تابه تفت بدهید رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید  و تفت بدهید. سپس هویج را هم اضافه کنید، وقتی جو به صورت کاملا عالی پخت می‌توانید هویج تفت داده شده را اضافه کنید به مدت یک ربع صبر کنید هویج می‌پزد سپس معجونی که با مرغ درست کرده‌اید را اضافه کنید و همچنان روی شعله کم قرار دهید تا مواد کاملا با هم مخلوط و یکسان شود.

وقتی هویج کاملا پخت و سوپ به قوام رسید می‌توانید شعله را خاموش کنید جعفری را به آن اضافه کنید ، جعفری با حرارت باقی مانده در سوپ می‌پزد و عطر خودش را در سوپ پراکنده می‌کند.

حالا سوپ جو آماده است می‌توانید میل کنید.

نکته

لیمو را حتما بعد از خاموش کردن به سوپ اضافه کنید چون در صوت جوشیدن ممکن است تلخ شود.

اگر می‌خواهید سوپ رژیمی درست کنید می‌توانید روغن به مواد اضافه نکنید و فقط آنها را در تابه تفت بدهید.

اگر سوپ را برای افطار استفاده می کنید کم مصرف کنید که معده درد نگیرید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
آخرین اخبار