کد خبر : 5058 / /
/

علت مرگ حمیدرضا صدر از زبان دخترش/حمیدرضا صدر که بود؟

حمیدرضا صدر منتقد سینما و مفسر فوتبال پس از طی دوران طولانی بیماری سرطان روز جمعه ۲۵ تیر ماه درگذشت.

علت مرگ حمیدرضا صدر از زبان دخترش/حمیدرضا صدر که بود؟

روزنامه‌نگاری حمیدرضا صدر

حضور حمیدرضا صدر در تلویزیون

مرگ حمیدرضا صدر

 

 

حمیدرضا صدر (زادهٔ ۲۸ اسفند ۱۳۳۴ - درگذشته ۲۵ تیر ۱۴۰۰)نویسنده و منتقد سینما و مفسر فوتبال زاده مشهد و اصالتاً از محلات بود. 

حمیدرضا صدر معمولاً به عنوان کارشناس فوتبال به برنامه‌های صدا و سیما دعوت می‌شد. او کارشناس سینما و منتقد فیلم بود که در نشریه هفت به مدتی طولانی می‌نوشت.

حمیدرضا صدر در ایران و انگلستان تحصیل کرد. صدر دانش‌آموختهٔ کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشگاه تهران و مقطع دکترا از دانشگاه لیدز بریتانیا بود. او در ۲۵ تیر ماه سال ۱۴۰۰ به علت بیماری سرطان درگذشت.

روزنامه‌نگاری حمیدرضا صدر

حمیدرضا صدر

حمیدرضا صدر نویسنده ثابت مجله فیلم بود و با نشریات زن روز، هفت، مجله سروش، تهران امروز،وبگاه گل و تعدادی نشریه ورزشی همکاری داشت.

حضور حمیدرضا صدر در تلویزیون

حمیدرضا صدر

حمیدرضا صدر در اکثر برنامه‌های زنده فوتبال در شبکه سوم سیما حضور داشت. او همچنین در برنامه آن سوی نیمکت در شبکه ورزش به عنوان کارشناس شرکت می‌کرد. همچنین، حمیدرضا صدر در مستند تاریخچه شهرآورد فوتبال ایران ساختهٔ مزدک میرزایی به عنوان کارشناس کار کرده‌است.

اگرچه حمیدرضا صدر دربارهٔ تاریخ فوتبال اطلاعات زیادی ارائه می‌داد، به گفته خودش نسبت به دیدگاه بازیکنان و مربیان حرفه‌ای فوتبال «در سیاره دیگری به سر می‌برد» و بعضی از کارشناسان با تحلیل‌های فنی او موافق نبودند.

مرگ حمیدرضا صدر

حمیدرضا صدر

دختر حمیدرضا صدر با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام این منتقد سینما و مفسر فوتبال، از درگذشت او خبر داد.

حمیدرضا صدر که در سال‌های اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، بامداد جمعه ۲۵ تیر ماه دار فانی را وداع گفت.

چند روز پیش، خانواده او از وخامت حال این چهره فرهنگی - ورزشی و توقف روند شیمی درمانی خبر داده بودند.

حمیدرضا صدر متولد ۲۸ اسفند سال ۱۳۳۴ در محلات از توابع استان مرکزی بود.

وی پیش از حضور در تلویزیون به عنوان کارشناس فوتبال، به عنوان منتقد فیلم فعالیت می‌کرد و به نگارش مقاله هایی در نشریات سینمایی می پرداخت.

مرحوم صدر سابقه روزنامه‌نگاری را نیز داشت.

حمیدرضا صدر در رشته برنامه ریزی شهری تحصیل کرد و در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و مدرک دکترای خود را از دانشگاه لیدز در بریتانیا دریافت کرد.

مرحوم حمیدرضا صدر فعالیت حرفه‌ای خود را سالهاست که در عرصه نقد سینما آغاز کرده و از جمله افرادی بود که به تحلیل سینمای شرق و همچنین سینمای جهان می پرداخت.

حمیدرضا صدر

حمیدرضا صدر همچنین در ماهنامه سینمایی «فیلم» به تحلیل فیلم‌های سینمای جهان می‌پرداخت و همچنین در جشنواره فیلم لندن نیز شناخته شده است.

مرحوم حمیدرضا صدر زمانی به عنوان منتقد فوتبال در تلویزیون حاضر شد و بسیار مورد توجه قرار گرفته و در برنامه «آنسوی نیمکت» به عنوان کارشناس حضور داشت و همچنین از جمله آثار دیگر مرحوم صدر می‌توان به حضور او در مستند «تاریخچه شهراورد» اشاره کرد که در این مستند به عنوان کارشناس حضور داشت.

درآم‍دی ب‍ر ت‍اری‍خ س‍ی‍اس‍ی س‍ی‍ن‍م‍ای ای‍ران، پسری روی سکوها: وقایع‌نگاری چهار دهه‌ای فوتبال ایرانی، نیمکت داغ: از حشمت مهاجرانی تا الکس فرگوسن و ژوزه مورینیو، تو در قاهره خواهی مرد، سیصد و بیست و پنج، پیراهن‌های همیشه مردان فوتبال: تک‌نگاری‌ها و روزی روزگاری فوتبال از جمله آثار مرحوم صدر هستند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.