کد خبر : 50224 / /
/

قیمت پایه طرح ترافیک در سال 1403 اعلام شد

اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی نامه فرمانداری تهران درباره تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و تقاضای سفر از سال ۱۴۰۳ قیمت پایه طرح ترافیک را ۷۵ هزار تومان تعیین کردند.

قیمت پایه طرح ترافیک در سال 1403 اعلام شد

اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی نامه فرمانداری تهران درباره تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و تقاضای سفر از سال ۱۴۰۳ قیمت پایه طرح ترافیک را ۷۵ هزار تومان تعیین کردند.

 در جریان دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز به ریاست مهدی چمران برگزار شد، بررسی نامه فرماندار تهران درخصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و تقاضای سفر از سال 1403 در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که پس از توضیحات برخی از اعضای شورای شهر تهران و شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پاسخ اعضای شورای شهر تهران به فرمانداری با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در ادامه جلسه امروز بررسی نامه فرماندار تهران درخصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه اجازه مجوز احداث به نصب تاسیسات شهری (آنتن‌ها و دکل‌ها) از سال 1403 در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که در ادامه پاسخ شورای شهر تهران به فرمانداری با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در جلسه امروز یک فوریت لایحه در خصوص اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل پروژه احداث پایانه جدید شرق در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که در ادامه پس از توضیحات افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و توضیحات سایر اعضا و مجری ترمینال شرق، یک فوریت لایحه با اکثریت آرا به تصویب رسید.

همچنین در جلسه امروز بررسی یک فوریت بررسی عوارض مجوز به شهرداری تهران برای مولدسازی ملک به پلاک ثبتی 126.597 موسوم به پروژه مهتاب در دستور کار اعضا قرار گرفت که در ادامه پس از توضیحات احسان شریفی شهرداری منطقه 5، یک فوریت لایحه اشاره شده به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

بررسی یک فوریت لایحه درخصوص اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های حمل و نقل و خدمات شهری شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که در ادامه پس از توضیحات فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و اظهارات تعدادی از اعضای شورای شهر تهران این لایحه به جز زباله‌سوز با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

به گزارش تسنیم، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر درخصوص بررسی نامه فرماندار تهران درباره اعتراض هیات تطبیق به مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و تقاضای سفر از سال 1403، اظهار کرد: فرمانداری نامه نوشته و در 6 بند ایراداتی را به این مصوبه وارد کرده است. ما درباره طرح ترافیک برخلاف سایر عوارض بحث مفصلی کردیم که باید طرح ترافیک بازدارنده باشد برهمین اساس برخلاف سایر عوارض، عدد آن را افزایش دادیم چراکه اگر این چنین نباشد منجر به تشویق افراد برای ورود به محدوده طرح با خودرو شخصی باشد. با این استدلال عدد 100 هزار تومان را تصویب کردیم، که فرمانداری ایراد گرفته است.

وی ادامه داد: در نهایت باتوجه به اینکه زمان نداریم و توضیحات فرمانداری نیز قانونی است پیشنهاد همان 75 هزار تومانی که لایحه پیشنهادی شهرداری عنوان شده بود را تعیین خواهیم کرد و قیمت پایه طرح ترافیک از سال آینده 75 هزار تومان می شود.

آخوندی بیان کرد: در بحث دومی که فرمانداری مطرح کرده کلمه «بهای خدمات» را ایراد گرفته برهمین اساس به جای این کلمه، از کلمه «هزینه صدور کارت» استفاده کنیم. همچنین در یکی دیگر از تبصره ها در نظر گرفته شده بود ضریبی که برای پلاک شهرستان اعمال شود به جای یک، یک و دو دهم باشد. این بند با رای اعضای شورا اصلاح و برای پلاک شهرستان هم ضریب 1 مصوب شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر افزود: درباره بند 5 ایرادی که گرفتند درباره کارت های یکساله است که 35 درصد تخفیف قائل شده بودیم، این ایراد فرمانداری بند اول را نقض می کند، در بند اول گفتیم برای ایجاد بازدارندگی عدد پایه طرح را بالا ببریم که فرمانداری گفته خلاف است اما در بند 5 گفته اگر این 35 درصد تخفیف را دهید مخالف بازدارندگی است، هرچند که سال قبل این بند مورد تصویب فرمانداری در قرار گرفته است و درخواست خواهیم داشت که این بند باقی بماند و مستندات لازم به فرمانداری ارائه شود.

با تصویب اعضای شورا مقرر شد برای صدور کارت های یکساله تخفیف 35 درصد به 20 درصد کاهش یافت.

وی خاطر نشان کرد: در بند 6 هم به موردی که درباره قوه قضاییه در لایحه گفته شده توسط فرمانداری ایراد گرفته شده است، برای اینکه این ایراد فرمانداری را رفع کنیم این بند را حذف می کنیم.

در نهایت لایحه با اصلاحات مطرح شده مصوب و به فرمانداری ارسال شد./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.