کد خبر : 50216 / /
/

کالابرگ | کالابرگ و یارانه نقدی | طرح کالابرگ الکترونیکی

هشدار جدی پلیس درباره کلاهبرداری با «کالابرگ» | روی این لینک ها کلیک نکنید + جزییات بیشتر

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری اینترنتی با سوءاستفاده از نام یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور هشدار داد.

هشدار جدی پلیس درباره کلاهبرداری با «کالابرگ» | روی این لینک ها کلیک نکنید + جزییات بیشتر

 کالابرگ جای یارانه نقدی را گرفت کالابرگ در دولت رئیسی برای همه یارانه بگیران در سراسر کشور به صورت اعتبار یارانه ای در حساب سرپرستان خانوار شارژ می شود یارانه بگیران یک ماه زودتر با کالابرگ میتوانند کالاهای اساسی خرید کنند  مبلغ هر کالابرگ برای خانوارها متغیر است آخرین خبر ها درباره کالابرگ را اینجا بخوانید

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در این‌باره گفت:‌ به تازگی و در مواردی مشاهده شده که مجرمان سایبری با طراحی یک متن به شکل خبر و اطلاع‌رسانی، نحوه دریافت کالابرگ را شهروندان ارسال کرده و با درج عنوان یکی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر، لینکی در انتهای آن قرار داده و کاربران را برای وارد شدن به این لینک برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر هدایت می‌کنند. غافل از اینکه لینک مذکور آلوده به بدافزار بوده برای کاربران مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلب نیفتند، گفت: افراد سودجو از هر موضوعی برای کلاهبرداری و انجام اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند و لذا مردم عزیز باید با افزایش سوادرسانه‌ای و آگاهی خود دقت داشته باشند که گرفتار چنین کلاهبردارانی نشوند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مردم حتما باید از طریق مبادی اعلام شده نسبت به دریافت کالابرگ اقدام کنند، گفت:‌  ممکن است شیادان فضای مجازی با انتشار تبلیغاتی نظیر نحوه دریافت کالابرگ، یارانه و ... بخواهند از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری کنند. این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند. در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند، اظهارکرد: لازم است که مردم عزیز حتما اخبار و روش‌های دریافت کالابرگ را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند. همچنین فریب پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال می‌شود را نخورند و از کلیک کردن بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوکی که با مضامین مختلف از جمله دریافت یارانه ،کالابرگ و... برایتان ارسال می شود، پرهیز شود./ ایسنا

کالابرگ

شرط استفاده از طرح کالابرگ فجرانه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه گفت: مردم در صورت تمایل به استفاده از مزیت‌های این طرح حمایتی ملزم به خرید کالا از فروشگاه‌های طرف قرارداد هستند.

بهروز رحیم‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: شکل جدیدی از طرح کالابرگ الکترونیکی نیمه دوم بهمن امسال با عنوان فجرانه ارائه شد اما نام این طرح شائبه‌ای به وجود آورد که با توجه به نام‌گذاری، اجرای طرح به دهه فجر محدود باشد.

وی افزود: همین امر موجب شد که در نقاط مختلف استان اردبیل مراجعه‌ها به فروشگاه‌ها افزایش یابد و شاهد تجمع و ازدحام در برابر برخی از آنها باشیم؛ در حالی که پیش‌تر نیز اطلاع‌رسانی شده بود، زمان اجرای این طرح محدود به ماه بهمن نیست و هزینه‌کرد اعتباری که در حساب سرپرستان خانوار شارژ شده است، یک ماه مهلت دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه طرح سه ماهه است و شارژ اعتبار ۱۷ هر ماه تکرار خواهد شد، بیان کرد: دولت بر اساس این طرح به حساب افرادی که در دهک‌های یک تا هفت قرار داشتند، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر نفر در ۱۷ بهمن شارژ کرد.

وی با تاکید بر اینکه کمبودی از نظر کالا در استان وجود ندارد، اضافه کرد: بر این اساس ۱۷ اسفند و ۱۷ فروردین نیز حساب سرپرستان خانوار شارژ خواهد شد و از این رو از شهروندان تقاضا می‌شود از هر گونه ازدحام خودداری کرده و با مراجعه به فروشگاه‌های مورد نظر در زمانی مناسب خرید خود را انجام دهند.

رحیم‌زاده عنوان کرد: دولت سبد معیشتی شامل ۱۱ قلم کالا را با میزانی مشخص تعریف و قیمت‌گذاری کرده است که این کالاها در یک سال گذشته به طور طبیعی همراه با تورم افزایش قیمت داشتند و از این رو تفاوت قیمت آنها را دولت تا سقف ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر نفر یارانه پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: سرپرستان خانوار در صورت تمایل می‌توانند برای استفاده از کالابرگ الکترونیکی فجرانه به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و نسبت به تامین ۱۱ قلم کالای اساسی اقدام کنند که تفاوت قیمت کالاها با مدت مشابه سال گذشته در قالب یارانه مشمول حمایت دولت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: به عبارت دیگر شرط بهره‌مندی از این طرح مراجعه به فروشگاه‌های معتبر طرف قرارداد و خرید کالاهای اساسی مورد نظر است؛ اما برای بعضی شهروندان این سوء تفاهم پیش آمده بود که دولت مبلغی به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده، در حالی که هیچ مبلغی واریز نشده است و مبلغ قابل برداشت نقدی نیست.

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار فروشگاه در نقاط مختلف استان اردبیل به این طرح متصل هستند و این امکان برای شهروندان وجود دارد که با مراجعه به آنها خرید خود را انجام دهند و بیشتر سوپرمارکت‌ها و در دهستان‌ها و بخش‌ها و هر جایی که امکان مهیا کردن زیرساخت اتصال به طرح وجود داشت، این کار انجام شده است.

رحیم‌زاده تصریح کرد: با وجود اختیاری بودن پیوستن به طرح، استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی فجرانه از سوی فروشگاه‌ها انجام شده و با در نظر گرفتن میزان جمعیت می‌توان گفت که اردبیل جزو استان‌هایی است که بیشترین فروشگاه‌ها را تحت شمول طرح دارد و از این رو شهروندان مشکلی در بحث خرید ندارند.

وی بیان کرد: اجرای این طرح را شرکتی به نام فارا پشتیبانی می‌کند؛ به این صورت که وقتی شهروندی برای خرید به فروشگاه‌های متصل به طرح مراجعه می‌کند، مابه‌التفاوت قیمت را این شرکت بر اساس قراردادی که با دولت دارد، در ۲۴ تا ۴۸ ساعت به حساب فروشگاه‌ها پرداخت می‌کند.

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان "طرح فجرانه" در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های اول تا هفتم از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است و تا ۱۷ اردیبهشت‌ سال آینده ادامه خواهد داشت.

در طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.