کد خبر : 5002 / /
/

کارت اعتباری بیت کوین چیست؟

خیلی از کشورها که ویزا کارت و مستر کارت (Master Card) را می‌پذیرند، کارت‌های اعتباری بیت کوین نیز مورد پذیرش آن‌ها هست. البته در ایران کاربردی ندارد.​

کارت اعتباری بیت کوین چیست؟

چند سالی که کارت‌های اعتباری بیت کوین در خیلی از کشورها مطرح شده است و در فروشگاه‌های بزرگ قابل استفاده هستند. خصوصاً در کشورهایی که کارت اعتباری مرسوم‌تر هست، شاهد رواج کارت اعتباری بیت کوین هستیم. اگر به دنبال کارت اعتباری بیت کوین هستید، فراموش نکنید که در مرحله اول باید کیف پول مناسب بیت کوین را نیز داشته باشد. کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس و trezor برای این کارت‌های اعتباری در دنیا استفاده می‌شوند. در زمان برداشت شما مقدار کمی کارمزد نیز باید پرداخت کنید که مناسب با قیمت لحظه‌ای این ارز دیجیتال هست. قیمت این کارت‌ها حدوداً بین ۱۵٫۰۰ دلار تا ۵۰٫۰۰ دلار است و بستگی به شرکتی دارد که شما کارت خود را از آن دریافت می‌کنید. اصلی‌ترین مزیت کارت اعتباری بیت کوین خرید با این ارز دیجیتال هست. با این کارت‌ها شما بیت کوین خود را خرج می‌کنید.

فراموش نکنید که به صورت کلی دو نوع کارت اعتباری بیت کوین داریم. یک نوع کارت اعتباری بیت کوین مجازی هست که برای خرید آنلاین استفاده می‌شود و ارزان‌تر هست اما نوع دوم کارت اعتباری بیت کوین فیزیکی است که برای خرید در مکان‌های فیزیکی استفاده می‌شوند. در ادامه گفتگویی با یک تحلیل‌گر بازار رمز ارزها داریم تا اطلاعات بیشتری در خصوص کارت اعتباری بیت کوین به شما ارائه دهیم.

حمید خادمی تحلیلگر و متخصص بازار رمز ارزها در گفتگو با گسترش نیوز گفت: کارت اعتباری بیت کوین شبیه ویزا کارت، مستر کارت و سایر کارت‌های اعتباری هست که به صورت موازی علاوه بر پرداخت دلار امکان پرداخت بیت کوین هم دارید.

خادمی اظهار کرد: شیوه کار کارت‌های اعتباری بیت کوین به این روش هست که در کارت‌های اعتباری بیت کوین، دلار و بیت کوین همراه هم موجود هست. هر فروشگاهی که ویزا کارت (Visa Card) قبول کند، امکان پرداخت بیت کوین نیز دارید. امکان پرداخت با دلار و بیت کوین برای شما هم‌زمان وجود دارد.

کارت اعتباری بیت کوین در ایران کاربرد ندارد

وی افزود: خیلی از کشورها که ویزا کارت و مستر کارت (Master Card) را می‌پذیرند، کارت‌های اعتباری بیت کوین نیز مورد پذیرش آن‌ها هست. البته در ایران کاربردی ندارد، به واسطه تحریم امکان پذیرش ویزا کارت و مستر کارت در ایران نیست.

این تحلیلگر و متخصص بازار رمز ارزها در پایان گفت: ارزهای دیجیتالی مثل بایننس کوین (BNB)، اتریوم (ETH) و پلتفرم‌های دیگر کارت اعتباری دارند. پلتفرم کریپتو دات کام(Crypto.com) در این حوزه پیشگام هست که توکن CRO را دارد.

نکته اصلی در خصوص کارت‌های اعتباری ارزهای دیجیتال این است که در آینده شاهد حذف فاصله بین پرداخت سنتی و دنیای کریپتوکارنسی خواهیم بود. همچنین در آینده با گسترش کارت اعتباری بیت کوین، شاهد استفاده بیشتر از دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین نیز خواهیم بود. حتی شرکت‌های بزرگ اقدامات تشویقی نیز دارند تا مردم به سمت کارت‌های اعتباری بیت کوین بروند. به طور مثال شرکت خدمات مالی مستر کارت و صرافی رمز ارز جمنای(Gemini) کارتی اعتباری ارائه داده است که شما به ازای خرید رمز ارز هدیه می‌گیرید. جان مک‌ آفی هم به دنبال عرضه کارت اعتباری بیت کوین بود اما عمرش برای این کار کافی نبود. مونو بانک (MonoBank)، پلتفرم بانکداری الکترونیک نیز به قصد دارد با اخذ تأییدیه بانک ملی اوکراین کارت‌های اعتباری بیت کوین در ماه‌های آتی ارائه دهد. در کنار مطالب ذکر شده، فراموش نکنید که در این شرایط باید بیشتر حساسیت به خرج دهید. اگر دقت نکنید حتماً به دام کلاه‌برداران می‌افتید. نکته مهم دیگر به صرفه بودن استفاده از کارت اعتباری بیت کوین هست. در روش پرداخت بیت پی از شما یک درصد کارمزد دریافت می‌شود اما کارت‌های اعتباری ارز فیات ۲ تا ۳ درصد کارمزد دریافت می‌کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.