کد خبر : 49679 / /
/

افزایش قابل توجه مبلغ 2 وام‌ ازدواج و فرزندآوری | متقاضیان بخوانند

با موافقت شورای نگهبان با رشد بیش از ۶۵ درصدی وام ازدواج، مبلغ این وام در سال ۱۴۰۳ برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال به ۳۵۰ میلیون تومان رسید. مبلغ این وام برای سایر زوجین واجد شرایط ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

افزایش قابل توجه مبلغ 2 وام‌ ازدواج و فرزندآوری | متقاضیان بخوانند

پیش از این مجلس در راستای حمایت از خانواده‌ها و بحث فرزندآوری، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات را به موضوع ازدواج، فرزندآوری، ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن اختصاص داده بود که این طرح موافقت شورای نگهبان را به دنبال داشت.

واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند

همچنین، طرح واگذاری «زمین رایگان» به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر نیز در راستای حمایت از فرزندآوری، از سوی شورای نگهبان تایید شد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در این رابطه، گفت: ۳۰۰ همت برای تسهیلات ازدواج، فرزندآوری ودیعه، خرید یا ساخت مسکن پیش‌بینی شده بود که این به تأیید شورای نگهبان رسید. افزایش مبلغ وام برای زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال و به 350 میلیون و سایر زوجین به 300 میلیون تومان، خلاف قانون اساسی شناخته نشد.

به گفته وی، واگذاری زمین رایگان به خانوارهای بالای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال نیز خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به نقل از ایسنا، این تسهیلات وام ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱ /۱۳۹۸ است تعلق می‌گیرد و دوره بازپرداخت آن نیز ۱۰ ساله است.

جزییات افزایش وام فرزندآوری

همچنین نمایندگان مجلس با افزایش سقف وام قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید مسکن به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، مبلغ وام قرض الحسنه فرزندآوریرا برای سال آینده به ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و بعد از آن ۲۰۰ میلیون تومان، افزایش دادند./کاماپرس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.