کد خبر : 4960 / /
/

شرایط دریافت وام مسکن/ وام مسکن چقدر است؟

وزیر راه و شهرسازی با بیان"سازمان امور مالیاتی لیست ارائه شده برای خانه‌های خالی را نپسندیده است،‌"گفت: دوره بازپرداخت وام طرح ملی مسکن ۲۰ ساله است.​

شرایط دریافت وام مسکن/ وام مسکن چقدر است؟

محمد اسلامی در برنامه تیتر امشب با یادآوری این‌که هدف از ایجاد سامانه ملی اسکان و املاک شناسایی نیاز واقعی مسکن و تعداد واحد‌های خالی است، اظهار کرد: تا امروز حدود ۳ میلیون خانوار در این سامانه اطلاعات سکونتی خود را ثبت کرده‌اند که به دلیل عدم ثبت اطلاعات از سوی بخش عمده‌ای از مردم، زمان ثبت‌نام تمدید شده است.

وی با بیان این‌‌که با ثبت اطلاعات سکونتی مسکن را از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل می‌کنیم، افزود: همچنین با این کار قیمت واقعی مسکن در بازار مشخص شده و ضمن جلوگیری از حضور دلالان و سوداگران از ایجاد التهاب در بازار مسکن جلوگیری به عمل می‌آید.

وی از شناسایی ۱.۳ میلیون خانه خالی از طریق سامانه ملی املاک و اسکان خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی موظف است طبق قانون از مرداد ۱۴۰۰ از این خانه‌های خالی مالیات اخذ کند. لیست خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده، اما این سازمان نحوه ارائه لیست را نمی‌پسندد. تلاش می‌کنیم با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانیم نحوه موردپسند لیست سازمان امور مالیاتی را ارائه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به افزایش وام طرح ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان، گفت: زمانیکه وام این طرح ۱۰۰ میلیون تومان بود، حدود ۱۰ درصد قیمت واحدها را پوشش می‌داد. با افزایش وام به ۲۵۰ میلیون تومان، حدود ۶۰ درصد هزینه ساخت واحدها با تسهیلات تامین می شود.

اسلامی با اعلام این‌که بازپرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن ۲۰ ساله است، اضافه کرد: از ۵۳۰ هزار واحد طرح مذکور تاکنون ۴۰ هزار واحد افتتاح شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ در صورت تکمیل آورده متقاضیان ۱۵۰ هزار واحد دیگر تکمیل خواهد شد.

وی نیاز واقعی مسکن شهری را سالانه ۷۰۰ هزار واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۰۰ هزار واحد را مردم می‌سازند و مابقی در قالب طرح ملی مسکن ساخته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بازار اجاره مسکن اشاره کرد و گفت: با ادامه طرح پرداخت وام ودیعه و مصوبه ستاد ملی کرونا برای تمدید قراردادهای اجاره،‌ در شهر تهران جابجایی مستأجران ۶۵ درصد و در سایر شهرها ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که سال گذشته به ۲۲۵ هزار خانوار وام ودیعه پرداخت شد،‌ تصریح کرد: امسال ۲۵۰ هزار نفر برای دریافت این وام ثبت‌نام کرده‌اند که به واسطه اتصال بانک‌ها به سیستم وزارت راه و شهرسازی روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مطلوب خواهد بود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
آخرین اخبار