کد خبر : 49500 / /
/

شوک خریداران از ریزش قیمت تارا | قیمت بازاری ایران‌خودرو ریخت | قیمت تارا اتوماتیک چقدر ارزان شد؟

قیمت محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد امروز بین سه تا ۳۰ میلیون کاهش پیدا کرد.

شوک خریداران از ریزش قیمت تارا | قیمت بازاری ایران‌خودرو ریخت | قیمت تارا اتوماتیک چقدر ارزان شد؟

کاهش قیمت خودرو از ابتدای هفته و همزمان با اتفاقات امیدوارکننده‌ای که در بازار ارز درحال رخ دادن است، کلید خورده و امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن بین سه تا ۳۰ میلیون از ارقام پیشنهادی فروشنده‌های محصولات ایران‌خودرو نسبت به دیروز کم شده است.

تارا اتوماتیک تیپ V۴ که به‌عنوان گران‌ترین سواری داخلی امروز یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان قیمت خورده، ۳۰ میلیون ارزان شده است.

دنا پلاس ساده و دنا پلاس شش‌دنده به‌ترتیب ۷۵۰ و ۹۰۵ میلیون فروخته می‌شوند و افت قیمت ۲۰ میلیونی را تجربه می‌کنند. قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۲ نسبت به دیروز ۲۲ میلیون و قیمت دناپلاس توربو اتوماتیک ۱۵ میلیون تقلیل پیدا کرده است.

فروشنده‌های ۲۰۷ دنده‌ای فرمان برقی ۱۳ میلیون و فروشنده‌های تارا دنده‌ای ۱۲ میلیون از ارقام پیشنهادی دیروز پایین آمدند و قیمت ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای، رانا پلاس سقف فلزی و رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای پنج میلیون کاهش پیدا کرده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما و پارس سال نیز با افت قیمت سه میلیونی راهی بازار شده‌اند. قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

سه‌شنبه

امروز

سورن پلاس دوگانه‌سوز

۶۷۰ میلیون تومان

۶۷۰ میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی

۶۴۵ میلیون تومان

۶۴۵ میلیون تومان

دنا پلاس

۷۷۰ میلیون تومان

۷۵۰ میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌

۹۲۵ میلیون تومان

۹۰۵ میلیون تومان

دناپلاس توربو اتوماتیک

۹۵۵ میلیون تومان

۹۴۰ میلیون تومان

پارس سال XU۷p

۶۰۳ میلیون تومان

۶۰۰ میلیون تومان

۲۰۷ دنده‌ای فرمان برقی

۷۲۸ میلیون تومان

۷۱۵ میلیون تومان

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای

۹۴۰ میلیون تومان

۹۳۵ میلیون تومان

رانا پلاس سقف فلزی

۵۷۵ میلیون تومان

۵۷۰ میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای

۶۵۰ میلیون تومان

۶۴۵ میلیون تومان

تارا دنده‌ای V۱

۷۹۷ میلیون تومان

۷۸۵ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۲

۹۴۷ میلیون تومان

۹۲۵ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۴

یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما

۶۰۸ میلیون تومان

۶۰۵ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۵۶۸ میلیون تومان

۵۶۵ میلیون تومان

خبر مهم ایران خودرو برای متقاضیان این خودرو محبوب

به گزارش ااکو ایران، براساس اعلام آبی های جاده مخصوص پژو پارس سال با قیمتی حدود ۲۹۴ میلیون تومان و پژو پارس ELX سال نیز با قیمتی نزدیک به ۳۳۴ میلیون تومان برای ثبت نام کنندگان این خودرو که پیش تر از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو برای در اختیار گرفتن این خودرو اقدام کرده بودند،

به گزارش اکو ایران، براساس اعلام آبی های جاده مخصوص پژو پارس سال با قیمتی حدود ۲۹۴ میلیون تومان و پژو پارس ELX سال نیز با قیمتی نزدیک به ۳۳۴ میلیون تومان برای ثبت نام کنندگان این خودرو که پیش تر از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو برای در اختیار گرفتن این خودرو اقدام کرده بودند، فاکتور می شود.

این اولین عرضه دو عضو خانواده پژو پارس بعد از اخبار مربوط با توقف تولید این خودرو در پایان سال جاری است.

بازار خودرو بعد از اظهارات رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره نداشتن مجوز تولبد پژو پارس بعد از ۱۵ اسفند امسال از توقف تکلید این خودرو خبر داد.

اما حالا که لیران خودرو عمل به تعهدات خود درباره پژو پارس را از سر گرفته بازار خودرو نیز از این اتفاق خوشحال شده است.

متقاضیانی که برای دو عضو خانواده پژو پارس در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه فروش نام نویسی کردند و اولویت آنها زمستان ۱۴۰۲ اعلام شده در صورت دریافت پیامک مشمول این طرح فروش قرار گرفتند.

این متقاضیان می توانند تا ۲۸ بهمن امسال نسبت به تکمیل وجه و نهایی کردن پروسه خرید خود اقدام کنند.

ایران خودرویی ها تعهد داده اند که پژو پارس های یاد شده را بعد از طی مراحل ثبت نام و واریز وجه در ۹۰ روز کاری به مشتریان واجد شرایط واگذار کنند.

ایران خودرویی ها در رنگ پژو پارسی های مشمول این طرح فروش فوری به نوعی خِست به خرج داده و تنها دو عضو خانواده پژو را با رنگ سفید در دسترس متقاضیان قرار دادند.

نکته قابل توجه در مورد فروش دوباره پژو پارس این است که اظهارات معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت خیلی زود عملیاتی شد و این نوید را به متقاضیان دیگر پژو پارس داد که خودروی آنها نیز در زمان مقرر تحویلشان می شود.

منوچهر منطقی گفته بود پژو پارس سال آینده نیز با کسب مجوز از سازمان استاندارد در سبد محصولاتی ایران خودرویی ها قرار دارد.

این اظهارات و همچنین نشانه عملی آن یعنی از سر گیری واگذاری پژو پارس تا حدی خیال متقاضیان این خودرو را راحت کرد.

البته احتمال کمی هم وجود دارد که دریافت مجوز استاندارد برای پژو پارس با توجه به حساسیت های سازمان ملی استاندارد به چالش خورد و مدیران ایران خودرو بار دیگر قصد فرستادن این خوروی پُرطرفدار به موزه را در سر بپرورانند.

هر چه هست تا اینجای که خبر واگذاری دوباره پژو پارس این پتانسیل را دارد تا بازار این خودرو را تا حدی آرام کرده و اگر شاهد نزولی شدن قیمت های بازاری این خودرو نیستم، دست کم جلوی صعود نمودار قیمتی پژو پارس در بازار  سد شود.

مگر قیمت مرغ، گوشت، روغن ارزان می‌شود که خودرو ارزان شود

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، گفت: به سبب افزایش نرخ تورم در کشور، قیمت خودرو هم ارزان نمی‌شود. مگر قیمت مرغ، گوشت، روغن و ... ارزان می‌شود که خودرو ارزان شود.

جمهوریت-منوچهر منطقی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به اینکه احتمال روند کاهشی شدن قیمت خودرو، در آینده وجود دارد، پاسخ داد: “احتمال آن منفی است و قیمت خودرو در آینده روند کاهشی ندارد. “

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت در این رابطه با این اظهارات گفته است: منظور بنده از اینکه خودرو ارزان نمی‌شود این است که به سبب افزایش نرخ تورم در کشور، قیمت خودرو هم ارزان نمی‌شود. مگر قیمت مرغ، گوشت، روغن و … ارزان می‌شود که خودرو ارزان شود.

به گفته منطقی، البته اگر نرخ تورم کاهشی شود، قیمت خودرو در بازار هم ارزان خواهد شد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.