کد خبر : 4927 / /
/

در چه صورتی تحریم ها علیه ایران لغو می شود؟

نماینده روسیه در مذاکرات وین گفته برنامه ایران برای تولید فلز اورانیوم نتیجه سیاست فشار حداکثری ایالات متحده است​

در چه صورتی تحریم ها علیه ایران لغو می شود؟

 احتمال لغو تحریم‌های اساسی علیه ایران تا ماه آگوست، اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در خیابان‌های کوبا، افزایش پنجاه درصدی حقوق در سوریه به فرمان اسد، تاسیس شورای هماهنگی عمان و عربستان، سفر تاریخی به لبه فضا، پایان روزهای پررونق ارزهای دیجیتال و تابستان کم‌سابقه در آمریکای شمالی سرخط رسانه‌های دنیا را در نیم‌روز گذشته شکل داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین گفته برنامه ایران برای تولید فلز اورانیوم نتیجه سیاست فشار حداکثری ایالات متحده است. به گفت او: «برای اولین بار در عمل در کشورهای غیر هسته‌ای، ایران شروع به غنی سازی اورانیوم تا شصت‌درصد کرده و اکنون شروع به تولید فلز اورانیوم بیست‌درصدی کرده است. من فکر نمی کنم که کسی در ایالات متحده از این شرایط خوشحال باشد.

اما این فقط نتیجه مستقیم سیاست فشار حداکثری که اتفاقاً تا امروز نیز ادامه دارد». به گفته اولیانوف، دولت جدید آمریکا آماده است که چنین سیاستی را کنار بگذارد، اما فقط در چارچوب توافق نامه‌های احیای برجام.

اولیانوف گفته نود درصد از مسیر توافق هسته‌ای طی شده و احتمالا تحریم‌های اساسی آمریکا علیه ایران از ماه آینده (اگوست) برداشته می‌شود. او در ادامه گفت چندین مساله حساس سیاسی باقی‌مانده که یکی از آن‌ها احتمال تکرار خروج آمریکا از برجام در آینده است، اما آمریکایی‌ها می‌گویند از لحاظ حقوقی نمی‌توانند اطمینان دهند که وضعیتی شبیه خروج واشینگتن از برجام در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ اتفاق نخواهد افتاد. به گفته او با توجه به انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران و تشکیل دولت جدید، دقیقا معلوم نیست مذاکرات کی از سر گرفته شود، اما احتمالا ۱۰ روز دیگر یا حتی دیرتر این اتفاق می افتد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.