کد خبر : 48991 / /
/

حقوق کدام معلمان افزایش می یابد ؟ | تاثیر قابل ملاحظه سوابق، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان + جزییات

در صورت تصویب قانون جدید سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در شورای نگهبان، حقوق و بیمه معلمان مدارس غیردولتی دقیقا بر اساس مولفه‌های مورد نظر مشخص می‌شود.

حقوق کدام معلمان افزایش می یابد ؟ | تاثیر قابل ملاحظه سوابق، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان + جزییات

طبق اعلام رئیس سازمان مدارس مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، در صورت تصویب قانون جدید این سازمان در شورای نگهبان و اجرای قانون جدید، حقوق معلمان مدارس غیردولتی تا حدودی همپای حقوق معلمان مدارس دولتی می‌شود و این دسته از معلمان بر اساس سوابق، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان و مولفه‌های دیگر «حقوق» دریافت خواهند کرد.

احمد محمودزاده در پاسخ به اینکه آیا با اجرای قانون جدید، حقوق معلمان مدارس غیردولتی همپا و در حد و اندازه افزایش حقوق معلمان مدارس دولتی با اجرای قانون رتبه بندی، افزایش می‌یابد؟ ، عنوان کرد: در صورت تصویب نهایی و اجرای این قانون جدید، حقوق معلمان مدارس غیردولتی تا حدودی به معلمان مدارس دولتی می‌رسد. درواقع حقوق معلمان مدارس غیردولتی بر اساس سوابق، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان و مولفه‌های دیگر دقیقا مشخص می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه تعداد ماه‌هایی که معلمان مدارس غیردولتی برای آن بیمه شده و حقوق دریافت می‌کنند متناسب با نوع قرارداد آن‌ها خواهد بود، افزود: برخی مدارس غیردولتی برای قرارداد ۱۲ ماهه و برخی قرارداد ۹ ماهه با معلمان می‌بندند. از این رو قانون اجازه داده است که متناسب با قراردادی که مدرسه با معلم می‌بندد بیمه و حقوق اجرا و پرداخت شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره ساعت کار معلمان مدارس غیردولتی طبق قانون جدید نیز توضیح داد: پس از تصویب نهایی و اجرای قانون جدید، معلمان مدارس غیردولتی موظف هستند ۲۵ ساعت در هفته برای مقطع ابتدایی و ۳۰ ساعت در هفته برای مقطع متوسطه کار و طبق آن حقوق و بیمه تمام وقت دریافت کنند. عوامل اجرایی مدارس غیردولتی نظیر مدیر و معاونین نیز باید ۳۶ ساعت در هفته کار کنند.

محمودزاده درباره وضعیت ساعت کار در هنرستان‌های غیردولتی، ادامه داد: از آنجا که تعداد ساعت تدریس و حضور عوامل اجرایی در هنرستان‌ها بیشتر از ۳۰ و ۳۶ ساعت است، معلمان و کادر اجرایی می‌توانند طبق ساعات حضور خود اضافه کار دریافت کنند. یعنی ساعت کار موظفی خود را طبق قانون کار می‌گذرانند و طبق آن حقوق و بیمه تمام وقت دریافت می‌کنند و علاوه بر آن برای ساعات بیشتر حضور خود در مدرسه اضافه کار می‌گیرند.

وی در خصوص وضعیت ساعات کار و دریافتی معلمانی که کمتر از ساعات موظفی در هفته تدریس داشته باشند نیز افزود: معلمانی که کمتر از ساعات موظفی خود در مدرسه تدریس داشته باشند متناسب با ساعت حضور و تدریس خود در مدرسه حقوق دریافت می‌کنند. برای مثال اگر قرار است معلم متوسطه ۳۰ ساعت در هفته در مدرسه حاضر باشد اما ۱۵ ساعت در هفته تدریس دارد، طبق همان ۱۵ ساعت در هفته بیمه تمام وقت شده و حقوق دریافت می‌کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.