کد خبر : 48857 / /
/

شرایط دریافت وام با کارت یارانه اعلام شد | ثبت نام ۳۰۰ میلیون تومان وام با کارت یارانه

شرایط جدید دریافت وام با کارت یارانه برای همه خانوارها تا قبل از عید اعلام شد.

شرایط دریافت وام با کارت یارانه اعلام شد | ثبت نام ۳۰۰ میلیون تومان وام با کارت یارانه

وام با کارت یارانه به همه یارانه بگیران و بدون ضامن تعلق می گیرد. متقاضیان می توانند از تسهیلات دریافت وام با کارت یارانه استفاده کنند.شرایط جدید دریافت وام با کارت یارانه را در ادامه با هم می خوانیم.

شرایط دریافت۳۰۰ میلیون تومان وام با کارت یارانه

بانک ملی ایران به منظور ایجاد تنوع در سبد محصولات و خدمات، طرح تسهیلاتی به نام «مهربانی» را تدارک دیده است. سقف این وام ۳۰۰ میلیون تومان بوده و سودی ندارد.

افرادی که مشتری بانک ملی بوده و مایل به دریافت وام قرض الحسنه هستند، باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض‌الحسنه با شرایط مدنظر بانک را داشته باشند. این تسهیلات بدون سود بوده و فقط به آن چهار درصد کارمزد تعلق دارد. افرادی که مشتاق دریافت این وام هستند باید ضامن رسمی و مورد نظر بانک را ارائه دهند.

سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به ۶۰ ماه می‌رسد. اشخاصی که بدهی معوق داشته و یا دارای چک برگشتی ثبت شده در سیستم بانک مرکزی هستند، امکان درخواست این تسهیلات را نخواهند داشت.

افرادی که مایل به دریافت وام بدون بهره بانک ملی با شرایط مذکور هستند، باید هر ماه ۵ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۹۵۷ تومان قسط بپردازند. کل سود این تسهیلات از ۳۱ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۳۹۷ تومان بیشتر نخواهد شد. جمع رقم وام و سود آن نیز در محدوده ۳۳۱ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۹۷ تومان قرار خواهد گرفت.

افراد به منظور افتتاح حساب مورد نیاز برای دریافت وام طرح مهربانی می‌توانند به صورت آنلاین و غیرحضوری نیز اقدام کنند. افراد به منظور افتتاح حساب مورد نیاز طرح مهربانی ابتدا باید به سامانه بانک ورود پیدا کرده و روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنند. سپس باید حساب مخصوص نهال ملی یا طرح مهربانی را انتخاب کرده و گزینه ادامه را بزنند. اگر تمام مراحل به درستی پیش برود، پیام موفقیت برای شما صادر خواهد شد. بعد از آن امکان درخواست وام از سامانه وام وجود دارد.

وام با کارت یارانه ۳۰۰ میلیونی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

تمامی افرادی که در بانک سینا حساب قرض الحسنه جاری یا سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ماه شمار دارند، می‌توانند برای طرح تسهیلاتی «نرگس» درخواست دهند. این وام با حداقل سود ارائه شده است.

متقاضیان دریافت وام طرح نرگس، باید گذشته از داشتن حساب مورد نظر برای گرفتن این تسهیلات ۳۰۰ میلیونی، حداقل به اندازه دو ماه یا حداکثر ۱۲ ماه حساب ایجاد کنند. سقف این وام ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده و سود آن نیز برحسب مدت زمان ماندگاری، بازپرداخت و ضریب برابری متغیر است، اما در کل از ۱۰ درصد کمتر و از ۲۰ درصد بیشتر نخواهد شد.

افرادی که به دریافت این تسهیلات تمایل دارند باید به بانک ضامن رسمی ارائه دهند و اعتبار شغلی مورد نظر این مجموعه را داشته باشند. امکان پرداخت اقساط این تسهیلات طی ۶۰ ماه موجود است.

با توجه به شرایط ذکر شده و در نظر گرفتن حداقل نرخ سود برای این تسهیلات، میزان هر قسط ۴ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۰۹ تومان خواهد بود. کل سود تسهیلات ۵۴ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۵۳۷ تومان بوده و جمع رقم وام و سود آن نیز به ۲۵۵ میلیون و ۶۴ هزار و ۵۳۷ تومان می‌رسد.

لازم به ذکر است که این تسهیلات برای تمامی افراد حقیقی تدارک دیده شده و افراد حقوقی امکان استفاده از این وام را ندارند. افراد حقیقی این امکان را دارند تا در هر مرحله از فرآیند دریافت وام، در صورت تمایل، امتیاز آن را به اقوام درجه یک اعم از پدر، مادر همسر، فرزندان، خواهر یا برادر خود انتقال دهند.

دریافت وام یارانه از بانک ملی

نحوه ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه به چه صورت است؟

معمولا وام هایی که تا حالا تحت عنوان وام یارانه پرداخت شده است نیاز به هیچگونه انعقاد قراردادی با بانک نداشتند. تنها کافی بود متقاضیان کد ملی خود را با شماره تلفن همراه اصلی خود به سرشماره ای که متعلق به وزارت رفاه ۶۳۶۹ بود پیامک کنند. سرپرستان بعد از ارسال کد ملی به سرشماره مذکور، پیامکی را با عنوان عملیات با موفقیت انجام شد دریافت می کردند.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی همه ی بانک ها می توانند برای مشتریان خود وام یارانه در نظر بگیرند. هر کدام از بانک ها با توجه به شرایط و تسهیلاتی که در اختیار دارند برای مشتریان خود و کسانی که حساب بانکی دارند وام یارانه ارائه می دهند. از این رو برای اطلاع از نحوه دریافت وام با کارت یارانه به بانک خود مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

نحوه ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه به این صورت است که شما به سامانه بانک مورد نظر خود یا سایت refahi.ir مراجعه کنید و در آن جا باید اطلاعات لازم را جهت ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه دریافت کنید

واریز وام با کارت یارانه کم بهره ۴۰۰ میلیون تومانی برای این مادران

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از مصوبه این کمیسیون برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن به خانواده های فاقد مسکن دارای سه فرزند به میزان ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت که در سال آینده وام قرض‌الحسنه مسکن محرومین به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

رحیم زارع با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی بخش اول لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق تصویب کرد که تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (با رعایت قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون جامع ایثارگران) برای خانوده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان ۳۰۰ میلیون تومان شود.

وی افزود: همچنین بانک مرکزی مکلف می شود به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و رزمندان معسر با معرفی نهادهای مربوطه و تأیید سامانه رفاه ایرانیان مبنی بر قرار داشتن این افراد در ۳ دهک اول درآمدی، وام قرض‌الحسنه مسکن محرومین به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کند. مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، تمامی مدیران و کارکنان ذیربط است.

وی افزود: همچنین پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند (الف) این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی، یا تنها یک فقره سفته، یا یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند. تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده ۱۰ قانون خدمات وظیفه عمومی مستثنی است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.