کد خبر : 48606 / /
/

برف و باران در راه این استان ها | دمای این مناطق ۱۰ درجه زیر صفر رفت

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: در پی ورود یک سامانه بارشی قوی به استان و بارش سنگین برف، دمای هوا در شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر طی شب گذشته به ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

برف و باران در راه این استان ها | دمای این مناطق ۱۰ درجه زیر صفر رفت

 با فعال شدن این سامانه در استان اردبیل، دمای هوا به جز شهرستان خلخال و کوثر، در همه مناطق استان به زیر صفر و بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر افت کرد.

این سامانه بارشی که از روز شنبه تا دیشب در منطقه فعال بود، بارش های خوبی اغلب به شکل برف به همراه داشت به طوری که میزان بارش برف در شهرستان اردبیل ۷۰ سانتیمتر، نیز ۵۵ سانتیمتر، مشگین‌شهر ۶۰ سانتیمتر، نمین ۵۵ سانتیمتر تا یک متر، سرعین ۵۰ سانتیمتر، گرمی ۴۰ سانتیمتر و بیله‌سوار و پارس‌آباد ۲۵ سانتیمتر ثبت شد.

با خارج شدن این سامانه، دمای هوا در استان به تدریج از امروز افزایش یابد ولی سرما و یخبندان و به خصوص کولاک در گردنه‌های استان همچنان ادامه خواهد داشت.

مرکز کشور امروز بارانی است

همچنین سازمان هواشناسی از بارش باران در نواحی مرکزی کشور در روز جاری خبر داد و اعلام کرد که از امروز دوشنبه تا چهارشنبه افزایش دما در استانهای ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

امروز دوشنبه ۲۵ دی در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی نقاط شمال شرق و سه شنبه در شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی همچنین اعلام کرد: چهارشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود و در اوایل شب در شرق اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

طبق اعلام هواشناسی، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه افزایش دما در استانهای ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

هواشناسی اعلام کرد: پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی، ابرناکی و بارش همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم داشت. همچنین در شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، جمعه در استانهای گیلان و مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین در ارتفاعات زاگرس واقع در نوار غربی کشور افزایش ابر وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در جنوب و شرق کشور وزش باد پدیده غالب است.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: از اواخر دوشنبه تا پایان هفته خلیج فارس و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

طبق اعلام هواشناسی، وضعیت جوی امروز پایتخت را نیمه ابری به تدریج کاهش ابر و از بعد از ظهر همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۷ و کمینه دما ۷ درجه خواهد بود./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.