کد خبر : 4859 / /
/

ناگفته های جدید از زندگی جواد نکونام

فرزند سوم خانواده است و سه برادر دارد در شهر ری بدنیا آمد از ۷ سالگی مدتی در فردیس کرج و حالا در سعادت آباد تهران زندگی می کند، پدرش در نیروی هوایی کار می کرد و مادرش خانه دار بود.

ناگفته های جدید از زندگی جواد نکونام

جواد نکونام فوتبال خودش را از تیم های جوانان نفت تهران و پاس تهران شروع کرد و در سال ۱۳۷۷ به تیم پاس تهران پیوست. درخشش جواد در تیم پاس به قدری بود که در دومین سال حضورش در این تیم در سن ۱۹ سالگی به تیم ملی دعوت شد. نکونام به مدت هفت فصل برای تیم پاس به میدان رفت و توانست در این مدت ۴۲ گل به ثمر برساند. جواد در تیم پاس حتی موفق شد در جام باشگاه های آسیا هم بازی کند.

دوران لژیونری

جواد بعد از آن در سال ۸۴ به تیم الوحده امارات پیوست ولی فقط یک نیم فصل در این تیم دوام آورد و در نیم فصل دوم به تیم الشارجه امارات ملحق شد. حضور او در جام جهانی ۲۰۰۶ در ترکیب تیم ملی باعث شد تا سران باشگاه اوساسونا با او قراردادی دوساله ببندند و او را در سن ۲۶ سالگی راهی اسپانیا کنند. نکونام اولین لژیونر فوتبال ایران در لالیگا بود. جواد در تیم اوساسونا توانست به یک بازیکن فیکس تبدیل شود و با گل طلایی که در جام یوفا به بوردو فرانسه رسید جای خودش را در دل هواداران بیش از پیش باز کرد. نکونام در آن سال با تیم اوساسونا تا نیمه نهایی جام یوفا بالا آمد. جواد شش فصل در اسپانیا بازی کرد و توانست ۲۴ گل بزند. او پس از آن در سال ۹۱ به ایران بازگشت و به تیم آبی های پایتخت، استقلال پیوست.

جواد نکونامدر تیم ملی

از سال ۷۷ تا ۷۹ عضو جوانان تیم ملی از سال ۷۸ تا ۸۱ در امید و از سال ۷۹ تا ۹۴ در تیم ملی بزرگسالان بازی کرد، او با ۱۵۱ بازی در تیم ملی بزرگسالان ۳۹ گل ملی نیز در کارنامه خود دارد.

عرصه مربیگری

جواد نکونام مدتی را به عنوان دستیار کارلوس کیروش در تیم ملی فعال بود اما در حال حاضر مربی تیم دسته اولی خونه به خونه می باشد.

ماجرای سوختگی شدید

یک پای جواد از ناحیه داخلی بین دوپا کاملا سوخته و چند عکس لو رفته از پای او در تمرینات نشان دهنده شدت حادثه بعد از سالها می باشد ماجرای این سوختگی رو خودش اینطور تعریف می کند : من و مهدی برادر بزرگتریم مشغول بازی فوتبال تو خونه بودیم در یک لحظه توپ با چراغ نفتی برخورد کرد و چراغ روی من برگشت و آتیش گرفتم هفت ماهی در بیمارستان بستری بودم و پزشکان به کلی فطع امید کرده بودند اما شکر خدا بخیر گذشت.

فعالیت های اقتصادی

از جمله فعالیت های اقتصادی جواد نکونام واردات انواع عطر و تولید پوشاک و لوازم ورزشی به ایران است.

ازدواج

آقا جواد در سال ۹۱ با دختری بنام عادله ازدواج کرده است و در حال حاضر صاحب دو فرزند یکی پسر بنام آریان متولد ۹۲ و یکی دختر بنام آرینا متولد ۹۵ می باشد.

جواد نکونامدوستان صمیمی

در بین فوتبالی ها بیشتر با مهدی رحمتی رفاقت دارد و در خیلی از اردوها در تیم ملی و استقلال با او هم اتاق بوده و روابط خوبی نیز با آرش برهانی دارد.

خداحافظی از فوتبال

جواد نکونام با انتشار بیانیه ای در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۹۵ به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کرد. او در مصاحبه ای اعلام کرد: برای هیچ فوتبالیستی شیرین تر از این نیست که با پیراهن تیم محبوبش خداحافظی کند، ولی افسوس که نگذاشتند…

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.