کد خبر : 48003 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید

واریز هدیه یک میلیون تومانی دولت برای این افراد | مشمولان هدید 1 میلیونی چه کسانی هستند؟ | یارانه معیشتی بگیران حساب خود را چک کنند

همزمان با میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و سال نوی میلادی، هدیه یک میلیون تومانی کمیته امداد به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی در سراسر کشور واریز شد.

واریز هدیه یک میلیون تومانی دولت برای این افراد | مشمولان هدید 1 میلیونی چه کسانی هستند؟ | یارانه معیشتی بگیران حساب خود را چک کنند

یارانه معیشتی | تصویب افزایش ۲۰ درصدی یارانه معیشتیمستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که ۶ میلیون از جامعه ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد سهام عدالت دریافت می‌کنند.یارانه معیشتی بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی   7 دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ افزایش خواهد یافت در ادامه به خبر جدید درباره یارانه معیشتی می پردازیم.

همزمان با میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و سال نو میلادی، هدیه یک میلیون تومانی کمیته امداد به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی در سراسر کشور واریز شد.

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اعلام این خبر، افزود: 208 خانوار تحت حمایت از اقلیت‌های دینی مسیحی، کلیمی و زرتشتی از این هدیه یک میلیون تومانی برخوردار شدند.

جرئیات زمان و مبلغ واریزی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشخص شد.

خبر از افزایش ۲۰ درصدی ، مستمری مددجویان یک نفره از ۶۶۰ هزار تومان به ۸۵۲ هزار تومان، مستمری مددجویان دو نفره از ۹۳۶ هزار تومان به ۱ میلیون و ۱۲۳ هزار تومان خواهد بود .

تاریخ واریز مستمری بهزیستی بانک رفاه دی ۱۴۰۲ با توجه به پرداختی‌های ماه‌های گذشته بانک بین ۲۹ تا ۳۰ دی سال است؛ بنابراین مستمری بگیران بانک رفاه (آذر ماه) باید در تاریخ بین ۲۹ تا ۳۰ دی باید منتظر واریز حقوق مستمری خود باشند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش مستمری کمیته امداد ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: امیدواریم افزایش مستمری بتواند کمکی به بهبود زندگی مددجویان باشد و از مردم و خیران خواست تا همچنان در کمک به مددجویان کمیته امداد مشارکت داشته باشند. مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ به صورت پلکانی ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی -مستمری مددجویان کمیته امداد ۱۴۰۲ چقدر است؟

بر اساس این افزایش، مستمری مددجویان یک نفره از ۶۶۰ هزار تومان به ۸۵۲ هزار تومان، مستمری مددجویان دو نفره از ۹۳۶ هزار تومان به ۱ میلیون و ۱۲۳ هزار تومان، مستمری مددجویان سه نفره از ۱ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان به ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان، مستمری مددجویان چهار نفره از ۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان و مستمری مددجویان پنج نفر به بالا از ۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان به ۲ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان افزایش یافته است.

طبق گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) این افزایش مستمری در راستای بهبود وضعیت معیشتی مددجویان صورت گرفته است و می‌تواند کمکی به بهبود زندگی این افراد و خانواده‌های آن‌ها باشد.

براساس آخرین اخبار شنیده شده مستمری مددجویان کمیته امداد در این روزها واریز خواهد شد. در این روزها مستمری بگیران باید منتظر واریزی مستمری آذرماه باشند تا با افزایش ۲۰ درصدی واریز شود.

وجیهه محمدی فلاح اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۱۸۸ بانوی سرپرست خانوار و چهار هزار نفر افراد تحت تکفل آن‌ها تحت پوشش بهزیستی البرز هستند.

وی ادامه داد: با پیگیری صورت گرفته تمام این بانوان مستمری دریافت می‌کنند و هیچ یک از آن‌ها پشت نوبت دریافت مستمری نیستند.

این مسئول با اشاره به مبلغی که به عنوان مستمری به بانوان تحت پوشش بهزیستی استان پرداخت می‌شود، گفت: به خانواده تک نفره ۷۶۴ هزار تومان، دو نفره حدود یک میلیون تومان، سه نفره یک میلیون و ۵۲۸ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۹۶۵ هزار تومان و پنج نفر به بالا هم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

مبلغ یارانه معیشتی برای هر نفر چقدر است ؟

مستمری مددجویان تحت پوشش دونهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی کشور در حالی با افزایش ۲۰ درصدی مابه‌التفاوت ۴۰ درصد ابتدای سال مواجه است که هنوز خبری از پرداخت نیست. اگرچه وزیر تعاون دیروز اعلام کردند که مستمری‌ها در حال واریز است، اما تاکنون بسیاری با تماس به رسانه‌ها خواستار پیگیری و علت عدم واریز مبالغ به حساب مددجویان شدند.

البته در کنار اقدامات مثبت دولت سیزدهم، تعلل و یا تاخیر در پرداختی‌های حقوق مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد سبب دلخوری و ناراحتی این قشر آسیب‌پذیر شده است. افرادی که در کنار ناراحتی‌های ناشی از معلولیت و مخارج سنگین درمان‌های مورد نیاز که در برهه تورم‌های کنونی واقعا آزرده‌کننده و شکننده است، اکنون نگران عدم واریز مبالغ حمایتی هستند.

طبق اعلام‌های غیررسمی، دلیل عدم واریز یا همان تاخیر در واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، اختلالات سیستمی در شبکه واریز وپرداخت بانک‌ها به دلیل همزمانی با واریزی حقوق‌های کارمندان و کارگران در ابتدای هر ماه عنوان می‌شود. براساس این گفته‌ها که البته چندان قانع‌کننده هم نیست، از نیمه شب واریزی‌ها به ترتیب در حال انجام است که به نظر واریزی مستمری تک‌نفره‌ها با تاخیری یک روزه نسبت به دیگر مستمری‌بگیران انجام می‌گیرد.

براساس اعلام رسمی سازمان بهزیستی، حق پرستاری خانواده‌محور آبان ماه ۱۴۰۲ معلولان جسمی حرکتی شدید و خیلی شدید و معلولان ذهنی تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ: ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان واریز گردید.

کانال معلولان بهزیستی در فضای مجازی در خبری اعلام کرد که: « مستمری آبان ماه ۱۴۰۲ مددجویان تحت پوشش بهزیستی به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان واریز می‌شود»

براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز می‌گردد.

درخصوص مستمری آبان‌ماه افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز طبق اعلام رسمی روز ۳۰ آبان ۱۴۰۲ از طرف مرجع این نهاد پوششی، مبالغ یک‌نفره: ۷۷۰/۰۰۰ تومان، ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰۰ تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰ تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۰/۰۰۰ تومان، ۵نفره: ۲/۴۱۰/۰۰۰ تومان به حساب کارت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت این عزیزان واریز گردید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.