کد خبر : 47700 / /
/

بارش باران در ۱۱ استان کشور | کدام مناطق برفی می شوند ؟

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد در کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان و البرز خبر داد که این بارش‌ها در نقاط سردسیر و ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

بارش باران در ۱۱ استان کشور | کدام مناطق برفی می شوند ؟

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، در تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه سوم دی ماه و روز‌های آینده گفت: امروز در کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و برخی از مناطق ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که این بارش‌ها می‌تواند در مناطق سردسیر و ارتفاعات به شکل برف باشد.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: شدت بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان و شمال کرمانشاه است که لغزندگی جاده‌ها را به همراه خواهد داشت و کاهش دید و احتمال وقوع بهمن و کولاک برف نیز در جاده‌های کوهستانی این مناطق وجود دارد و رانندگان باید به این نکته توجه کنند.

گودرزی افزود: فردا در استان‌های ساحلی خزر و برخی نقاط شمال شرق، شمال غرب و غرب کشور بارندگی رخ می‌دهد و روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه جوی آرام برقرار است.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: امروز در شمال غرب، غرب و شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب سواحل دریای خزر وزش باد‌های به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: تهران امروز آسمانی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد و بارش‌های پراکنده خواهد داشت و بیشینه دما نیز به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد./ میزان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.