کد خبر : 47197 / /
/

هشدار زرد هواشناسی برای این استان ها | طوفان در راه است

سازمان هواشناسی کشور با اعلام هشدار سطح زرد، از افزایش سرعت وزش باد ارتفاع موج در خلیج فارس تا پایان هفته خبر داد.

هشدار زرد هواشناسی برای این استان ها | طوفان در راه است

 بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج از ظهر یک‌شنبه آغاز شده و تا اواخر وقت جمعه ادامه می‌یابد.

نوع مخاطره این سامانه، وزش باد به نسبت شدید (بیشینه سرعت وزش باد ۲۴ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از یک متر در سواحل و بیش از ۱.۵ متر در مناطق دور از ساحل اعلام شده است.

روزهای یک‌شنبه و دوشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و غرب هرمزگان در خلیج فارس و روز چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر با این سامانه مواجه خواهند شد.

این سامانه پنج‌شنبه و جمعه هم در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و غرب هرمزگان در خلیج فارس فعال است.

مخاطراتی پیش‌بینی شده برای این سامانه، احتمال آسیب به شناورها بخصوص شناورهای سبک، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی است.

منع فعالیت‌های تفریحی و تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و همچنین اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی به خصوص فعالیت سکوهای نفتی توصیه شده است.

سامانه دوم افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج نیز پیش از ظهر دوشنبه تا ظهر چهارشنبه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۲ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی بیش از  ۱.۲ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر خواهد شد.

روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان در دریای خزر درگیر این سامانه می‌شوند و خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی در این مناطق وجود دارد.

سازمان هواشناسی به منع شنا و غواصی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی توصیه کرده است./تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.