کد خبر : 46320 / /
/

بهترین روش برای کاهش فشارخون | این کار را امتحان کنید

تحقیقات جدید نشان می دهد که قطع کردن فقط یک قاشق چای خوری نمک در روز، فشارخون را تقریباً به اندازه دارو کاهش می دهد.

بهترین روش برای کاهش فشارخون | این کار را امتحان کنید

 «نورینا آلن»، استاد پزشکی پیشگیرانه در دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن فاینبرگ در شیکاگو و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «ما دریافتیم که ۷۰ تا ۷۵ درصد از همه افراد، صرف نظر از اینکه قبلاً داروهای فشار خون مصرف می‌کنند یا نه، اگر سدیم رژیم غذایی خود را کاهش دهند، احتمالاً فشار خون شأن کاهش می‌یابد.»

او گفت که محققان قبلاً نمی‌دانستند افرادی که از داروهای فشار خون استفاده می‌کنند می‌توانند با کاهش مصرف سدیم، فشار خون خود را حتی بیشتر کاهش دهند یا خیر.

در این مطالعه، شرکت کنندگان میانسال تا مسن مصرف نمک خود را حدود ۱ قاشق چایخوری در روز کاهش دادند.

دکتر «دیپاک گوپتا»، یکی از محققین اصلی دیگر این مطالعه، گفت: «نتیجه کاهش فشار خون سیستولیک به میزان حدود ۶ میلی‌متر جیوه بود که تاثیرش با اثر یک داروی خط اول که معمولاً برای فشار خون بالا استفاده می‌شود قابل مقایسه است.»

فشار خون سیستولیک فشاری است که در شریان‌ها در هنگام ضربان قلب وارد می‌شود. این اولین عدد در زمان خوانش اندازه گیری فشار خون است.

فشار خون بالا عامل اصلی بیماری و مرگ در سراسر جهان است. فشار اضافی روی شریان‌ها می‌تواند باعث نارسایی قلبی، حملات قلبی و سکته شود. آلن گفت: «فشارخون بالا بر توانایی قلب برای پمپاژ خون به طور مؤثر تأثیر می‌گذارد.»

این مطالعه شامل ۲۱۳ مرد و زن، از ۵۰ سال تا ۷۰ سال بود. آنها به طور تصادفی به گروه پیروی کننده از یک رژیم غذایی با سدیم بالا (۲۲۰۰ میلی گرم در روز در کنار رژیم معمول خود) یا گروه رژیم کم سدیم (در مجموع ۵۰۰ میلی گرم در روز) به مدت یک هفته قرار گرفتند. سپس رژیم غذایی هر گروه به دیگری تغییر کرد.

قبل از هر بار ویزیت، شرکت کنندگان مانیتور فشار خون می‌پوشیدند و ادرارشان به مدت ۲۴ ساعت جمع آوری می‌شد.

در مقایسه با رژیم غذایی معمول افراد، ۷۲ درصد از شرکت کنندگان در هنگام پیروی از رژیم کم سدیم، فشار خون سیستولیک کمتری داشتند.

به گفته محققان، فشار سیستولیک افراد با مصرف رژیم کم سدیم در مقایسه با رژیم غذایی پر سدیم ۷ تا ۸ میلی متر جیوه و در مقایسه با عادات غذایی معمول آنها ۶ میلی متر جیوه کاهش یافت.

گوپتا در بیانیه خبری نورث وسترن گفت: «تأثیر کاهش سدیم رژیم غذایی بر کاهش فشار خون تقریباً در همه افراد، از جمله افرادی که فشار خون طبیعی، فشار خون بالا، فشار خون تحت درمان و فشار خون درمان نشده داشتند، ثابت بود.»

محققان گفتند این یافته‌ها اهمیت کاهش مصرف سدیم را تقویت می‌کند./خبرنامه دانشجویان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.