کد خبر : 4602 / /
/

پیش بینی امیدوارکننده از بورس/بورس بازها خارج نشوند

روز چهارشنبه پس از یک روز وقفه روند ورود پول حقیقی به بورس از سر گرفته شد. آیا تداوم این روند به صعود بیشتر شاخص می‌انجامد؟​

پیش بینی امیدوارکننده از بورس/بورس بازها خارج نشوند

سهام داران و فعالان بورس تهران در حالی خود را برای معاملات روز شنبه آماده می‌کنند که شاخص کل ۱۰ روز صعودی را پشت سر گذاشته است. برای پیش بینی بورس امروز –شنبه دوازدهم خرداد- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۸ هزار و ۴۰۵ واحد صعود کرد و از نیمه کانال ۱.۲ میلیونی بالاتر آمد. شاخص هم‌وزن نیز هزار و ۶۵۰ واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس ۱۲۳ واحد بالا آمد و وارد کانال ۱۸ هزار تایی شد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۲۳۴ نماد رشد قیمت و ۲۱۳ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۵۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۶ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز چهارشنبه در بورس شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر (زکوثر)، پلاسکو کار (پلاسک) و صنایع خاک چینی ایران (کخاک)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز نماد بمپنا (تولید برق عسلویه مپنا)، اتکای (بیمه اتکایی ایرانیان) و دکپسول (تولید ژلاتین کپسول ایران) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس شرکت ارکا پارت صنعت (خکار)، سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کرمان (وسکرمان) و سیمان اصفهان (سصفها) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر)، صنعتی دوده فام (شصدف) و بیمه سامان (بساما) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه ۴۶۷ میلیارد تومانی بسته شد.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات چهارشنبه ۶۴ نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید ۶۲ نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه یک درصد کاهش یافت و در رقم ۴۳۸ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱۳ درصد کاهش یافت و ۹۰۵ میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

روز چهارشنبه شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف‌ خرید ۱۸۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، نمادهای اتکای (بیمه اتکایی ایرانیان) و کرمان (سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان) بیشترین صف خرید را داشتند.

 بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۵۸ میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سنیر (سیمان سفید نیریز) و کمرجان (بازرگانی و تولیدی مرجان کار) بیشترین صف فروش را داشتند.

در آخرین روز کاری هفته شاهد تداوم صعود شاخص کل بورس بودیم تا در تمام روزهای هفته شاخص روند صعودی داشته باشد. شاخص هم وزن نیز هزار و ۶۵۰ واحد صعود کرد و تعداد نمادهایی که رشد قیمت داشتند بیش از نمادهای قرمزپوش بازار بود.

پس از آن که شاخص توانست سطح حمایت یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد را در هفته پیش باز پس بگیرد، در پایان هفته از نیمه کانال ۱.۲ میلیونی بالاتر آمد. بدین ترتیب دهمین روز صعودی را پشت سر گذاشت.

همچنین پس از یک روز وقفه باز هم شاهد ورود پول حقیقی بودیم و ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی ۱۶۴ میلیارد تومان بود. تقاضای حقیقی بازار نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشت، به طوری که در سمت تقاضا ۷۴ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۲۶ درصد توسط حقوقی ها انجام شد.

بنابراین روندهای درونی بازار نشان از تداوم میل به صعود در بازار دارد. با توجه به رشد نقدشوندگی بازار و ورود پول حقیقی به نظر می‌رسد شاخص بتواند امروز هم به روند صعودی خود ادامه دهد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.