کد خبر : 45952 / /
/

خداحافظی ناگهانی حسن یزدانی از دنیای کشتی؟

این نگرانی وجود دارد که طبق صحبت‌های علیرضا دبیر، عمل کتف یزدانی اجازه ندهد او بار دیگر به میادین کشتی بازگردد و برای همیشه خداحافظی کند.

خداحافظی ناگهانی حسن یزدانی از دنیای کشتی؟

حسن یزدانی چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی ایران در رقابت های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد بار دیگر مقابل دیوید تیلور آمریکایی به عنوان تنها رقیب جدی خود در سال‌های اخیر، تن به شکست داد و بار دیگر از رسیدن به مدال طلا بازماند.

یزدانی در شرایطی که از مصدومیت کتف رنج می‌برد، در کمال تعجب با توجه به پاداش درخور توجه کسب مدال طلا در بازی های آسیایی و کار آسان در کسب مدال طلا، عازم بازی‌های آسیایی شد و در نهایت نیز طبق انتظارات به مدال طلا رسید.

او پس از بازی‌های آسیایی کتف خود را جراحی کرد و طبق اعلام پزشکان ۵ تا ۶ ماه از میادین کشتی دور خواهد بود. با توجه به فاصله تنها ۹ ماه مانده به المپیک پاریس، در حقیقت یزدانی در خوشبینانه‌ترین حالت، ۴ ماه مانده به رقابت‌های المپیک می‌تواند تمرینات کشتی را از سربگیرد؛ اتفاقی که در کنار فاکتورهایی همچون دشواری‌های کسب نتیجه در المپیک آن هم پس از انجام عمل جراحی، دوری از آمادگی بدنی و همچنین بالا رفتن سن این کشتی‌گیر، می‌تواند کار او را در پاریس بیش از همیشه سخت‌ و دشوار کند.

اما صحبت‌های علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در مراسم تقدیر از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی، نیز نگرانی‌ها بابت بازگشت حسن یزدانی به میادین کشتی را بیشتر کرده است.

دبیر در بخشی از صحبت‌های خود درباره انتقادها از عمل جراحی حسن یزدانی و اینکه چرا با این وضعیت آسیب دیدگی به بازی های آسیایی اعزام شد، گفت: "واقعیت این است در ۲۰ سال گذشته هیچ دکتری نتوانسته قهرمانی را بعد از جراحی کتف به میادین قهرمانی بازگرداند. در مواردی مثل جراحی زانو،دست یا کمر این اتفاق افتاده اما در کتف کسی نبوده عمل کند و برگردد. خود من را در ۲۵ سالگی در ایران نتوانستند کتفم را عمل کنند. به دو سه جای دیگر دنیا هم رفتم اما درست نشد. کتف یزدانی از دو سه جا پاره بود و او واقعا در جهانی غیرت کرد که مدال گرفت. یزدانی برای بازی های آسیایی هم با میل خودش اعزام شد و تا ورزشکار نخواهد به هیچ رویدادی نمی‌رود. بعد از مسابقات بخاطر ترس از اینکه کتفش زیر فشار تمرینات بیرون نزند تصمیم گرفت عمل کند. امیدوارم یزدانی اولین ورزشکاری باشد که بعد از عمل کتف می‌تواند به میادین کشتی بازگردد"

با توجه به شرایط موجود حالا سوال این است که آیا حسن یزدانی پس از انجام عمل جراحی و در فاصله ۴ ماه مانده به المپیک آیا می‌تواند ابتدا خود را به مرز مطلوب آمادگی جسمانی برساند و سپس در دیدار انتخابی یا تورنمنت بین‌المللی برای محک خوردن به میدان برود و سپس برای کسب مدال عازم المپیک شود یا اینکه با این شرایط سخت و دشوار، قید حضور در المپیک را می‌زند؟

همچنین این نگرانی وجود دارد که طبق صحبت‌های علیرضا دبیر، عمل کتف یزدانی اجازه ندهد او بار دیگر به میادین کشتی بازگردد و برای همیشه خداحافظی کند.

در این میان بسیاری معتقدند کامران قاسمپور در صورت جانشینی حسن یزدانی، با توجه به قدرت بدنی و زیرگیری‌های انفجاری، شانس بیشتری برای شکست دیوید تیلور در المپیک و کسب مدال طلای المپیک خواهد داشت؛ موضوعی که کادر فنی تیم ملی سعی در مخالفت با آن دارند و اصرارشان بر این است که قاسمپور را به وزن ۹۷ کیلوگرم ببرند که به مراتب شانس کمتری برای کسب مدال مقابل غول‌های این وزن همچون تاج‌الدینوف، سعدالله یف و اسنایدر که قطعا با ورژنی کاملا متفاوت با رقابت‌های قهرمانی جهان به میدان می آیند، خواهد داشت./همشهری

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.