کد خبر : 45923 / /
/

ارزان ترین خانه های تهران در کدام منظقه است ؟ | کف بودجه قیمت مسکن در تهران + جدول

در حال حاضر، متوسط قیمت مسکن در تهران ۷۶ میلیون تومان اعلام شده است. رصد بازار نشان می‌دهد قیمت برخی واحدها کمتر است و خانه‌های با میانگین قیمت هر متر مربع ۵۰ میلیون تا ۶۰ میلیون هم در میان فایل‌های خرید و فروش وجود دارد.

ارزان ترین خانه های تهران در کدام منظقه است ؟ | کف بودجه قیمت مسکن در تهران + جدول

رکود در بازار مسکن در ایران عمیق‌تر شده و با وجود کاهش قیمت مسکن در برخی نقاط پایتخت، بازار همچنان راکد است. به طوری که به گفته سعید لطفی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران امسال رکود در بازار مسکن فراگیر شده و با این رکود تا حدودی حباب قیمتی از این بازار تخلیه شده است اما همچنان توان خرید وجود ندارد.

بر اساس گزارش‌های میدانی و رسمی، امسال قیمت مسکن در کشور تحت تاثیر تورم عمومی با رشد همراه بوده است. چند روز پیش، آمار بانک مرکزی بعد از چند ماه سکوت و بی‌خبری منتشر شد که نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در مهرماه امسال به ۷۶ میلیون و ۶۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران در آذرماه سال گذشته ۴۸ میلیون و ۷۳ هزار تومان بوده است که نشان از رشد ۸۵ درصدی قیمت‌ها دارد.

در شرایط فعلی، بازار مسکن در مرحله‌ای قرار دارد که بخش بزرگی از متقاضیان به دنبال واحدهای با متراژ کوچک هستند. در گزارش بانک مرکزی هم به این موضوع اشاره شده است. طبق این گزارش، بررسی سلیقه خریداران در بازار مسکن نشان می‌دهد آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متری در معاملات مربوط به خرید و فروش مسکن بیشترین سهم را داشته‌اند.

از دلایل اصلی رشد تقاضا برای واحدهای با متراژ کوچک، کاهش قدرت خرید بخش قابل توجهی از مردم است که سن انتظار برای خانه‌دار شدن را افزایش داده است. در این شرایط ترجیح برخی از مردم این است که برای حفظ ارزش پول خود و برای اینکه صاحبخانه شوند خانه‌ای هر چند با متراژ کوچک بخرند. به رغم اینکه در حال حاضر، متوسط قیمت مسکن در تهران ۷۶ میلیون تومان اعلام شده است رصد بازار هم نشان می‌دهد قیمت برخی واحدها کمتر است و خانه‌های با میانگین قیمت هر متر مربع ۵۰ میلیون تا ۶۰ میلیون هم در میان فایل‌های خرید و فروش وجود دارد.

در جدول زیر، ما قیمت ارزان‌ترین واحدهای مسکونی در نقاط مختلف تهران را آوردیم. البته می توان واحدهایی با قیمت های حدود یک میلیارد تا کمتر از ۲ میلیارد تومان هم بدون امکانات یا در مناطق دورتر از بافت اصلی شهر پیدا کرد.

موقعیت مکانی

متراژ و سال ساخت

قیمت هر مترمربع

قیمت کل

یافت‌آباد

۴۹ متر- ۱۳۹۶

۴۳.۸۷۷.۰۰۰

۲.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰

سبلان

۴۰ متر- ۱۳۸۶

۵۶.۲۵۰.۰۰۰

۲.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰

آذربایجان

۴۸ متر- ۱۳۹۸

۵۸.۳۳۳.۰۰۰

۲.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

مشیریه

۶۷ متر- ۱۴۰۱

۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۳.۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰

افسریه

۶۵ متر- ۱۴۰۰

۵۸.۴۶۱.۰۰۰

۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

حکیمیه

۵۸ متر- ۱۳۹۰

۶۸.۹۶۵.۰۰۰

۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

تهرانپارس شرقی

۵۸ متر- ۱۳۸۸

۷۴.۱۳۷.۰۰۰

۴.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

سعدی شمالی

۸۹ متر- ۱۳۷۴

۴۹.۴۳۸.۰۰۰

۴.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰

پونک

۷۴ متر- ۱۳۸۵

۶۲.۱۶۲.۰۰۰

۴.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰

شهران شمالی

۶۸ متر- ۱۳۸۳

۷۵.۰۰۰.۰۰۰

۵.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰

 

 

 

 
همشهری آنلاین

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.