کد خبر : 45799 / /
/

جزئیات رهایی ۲ زن قاتل از چوبه دار | تصمیم جالب زنان دربند بعد از آزادی

دو زن که در دو پرونده جداگانه مرتکب جنایت شده بودند با بخشش اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

جزئیات رهایی ۲ زن قاتل از چوبه دار | تصمیم جالب زنان دربند بعد از آزادی

در میان ۱۳ قاتلی که دیروز آزاد شدند، دو زن به چشم می خوردند که هردوی آنها قصد دارند پس از آزادی برای نجات زنان دربند تلاش کنند.

چند سال است که در زندان به سر می برید؟

یکی از آنها پاسخ می دهد: ۱۲ سال و دوستم که البته در زندان با یکدیگردوست شده ایم ۶ سال است که زندان است.

از جزییات پرونده تان بگویید؟

یکی از آشنایان همسرم سالها قبل به قتل رسید. آنطور که متوجه شدم ماجرا به خاطر یک خواستگاری بود. بعد از مدتی ما طرفین را دعوت کردیم به خانه مان تا آنها را راضی کنیم قاتل را ببخشند اما فکرش را نمی کردیم که ماجرا به جنایت ختم و ما تبدیل به قاتل شویم. من و شوهرم عصبانی شدیم و یکی از آنها را به قتل رساندیم و از آن زمان در زندان به سر می بریم. هردویمان با حکم دادگاه و به اتهام مباشرت در قتل عمدی به قصاص محکوم شدیم.

آنقدر در این مدت با اولیای دم که فرزندان مقتول بودند صحبت کردیم تا بالاخره ابتدا همسرم را بخشیدند و بعد مرا. از همسرم مقدار کمی پول گرفتند برای بخشش، اما به خاطر خدا و بدون هیچ قید و شرطی از قصاص من گذشت کردند که من تا زمانی که نفس می کشم برای آرامش زندگیشان دعا می کنم. من و دوستم(اشاره به زنی که کنارش نشسته می کند) نیت کردیم اگر آزاد شویمیک انجمن راه بیندازیم برای نجات زنان دربند. آنهایی که به خاطر هیچ مرتکب قتل شده اند و در یک قدمی مرگ قرار دارند.

دوستت چرا مرتکب قتل شد؟

دومین زن پاسخ می دهد:دو ماهی می شد که در خانه پیرمردی ثروتمند در یکیاز مناطق تهران کار می کردم. یک شب که با خواهرم و شوهرش دور هم جمع شده بویدم، از صاحب کارم گفتم. دامادمان خلافکار بود و به خاطر سرقت و مواد بارها به زندان افتاده بود. زمانی که از تنهایی پیرمرد با خبر شد، نقشه سرقت را کشید اما نقشه ای که به جنایت ختم شد. البته من و خواهرم مخالف بودیم اما دامادمان و دوستانش به قدری زیر پای ما نشستند که در نهایت راضی شدیم. روز حادثه من و خواهرم به خانه پیرمرد رفتیم و در را برایهمدستانمان باز گذاشتیم. پس از قتل پیرمرد، وسایل با ارزش را که در آن زمان، حدود ۱۰ میلیون تومان بود سرقت کردیم. خیلی زود دستگیر شدیم اما در نهایت با رضایت اولیای دم و کمک خیرین شرایط آزادی مان فراهم شد./ همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.