کد خبر : 45448 / /
/

طرز تهیه یک غذای فوری با دو عدد سیب زمینی | فواید عجیب خوردن سیب زمینی!

طرز تهیه یک غذای فوری با دو عدد سیب زمینی را در این گزارش مشاهده می کنید.

طرز تهیه یک غذای فوری با دو عدد سیب زمینی |  فواید عجیب خوردن سیب زمینی!

جی پلاس، طرز تهیه یک غذای فوری با سیب زمینی را در ادامه این گزارش مشاهده می کنید.

مواد لازم:

سیب زمینی پخته شده آبپز شده

تخم مرغ

پیاز

سیر

ادویه(نمک و فلفل و‌زردچوبه و آویشن )

پنیر پیتزا یا مازارلا یا چدار

طرز تهیه:

سیب زمینی را آبپز نموده و به صورت نگینی درشت خرد کنید.

پیاز را داخل کره تفت داده و وقتی خوب سرخ شد سیر را اضافه کنید.

سپس سیب زمینی‌ها را اضافه کرده و خوب که تفت خورد ادویه‌ها را اضافه کنید.

سپس سه تا تخم مرغ را روی آن بشکنید.

تخم مرغ که خودش را گرفت پنیر اضافه کرده و در تابه را بگذارید.

نوش جان.

آموزش روش نگهداری از سیب‌زمینی

فرقی ندارد که سیب زمینی به صورت پخته، سرخ شده یا تنوری باشد. در هر صورت ممکن است بویی در آن وجود داشته باشد که شما از آن آگاه نباشید که نشان دهنده یک ماده خطرناک و کشنده است. به همین دلیل باید مراقب باشید که اگر سیب زمینی این بو را می‌داد از آن استفاده نکنید، در غیر این صورت شما را بیمار می‌کند برای اطلاع از روش نگهداری از سیب‌زمینی باما همراه باشید.

روش نگهداری از سیب‌زمینی:

اگر سیب زمینی بوی تلخی می‌داد آن را نخورید

سیب زمینی ها جزو خانواده خوراکی‌های خوشمزه هستند که ممکن است داخل بعضی از آنها به طور طبیعی سم سولانین وجود داشته باشد. متخصصان بر این عقیده هستند که شما می‌توانید مقدار کمی سولانین را بدون این که واکنش زیادی داشته باشد مصرف کنید اما اگر این سم به شکل نامناسب در بدن ذخیره شده باشد، آسیب ایجاد می‌کند.

خوشبختانه دو علامت رایج برای وجود سم در سیب زمینی هست: این که سیب زمینی بوی تلخی بدهد یا پوست آن رگه‌های سبز داشته باشد. البته پوست سبز به خودی خود مضر نیست و نشان دهنده کلروفیل است اما گاهی اوقات نشان دهنده وجود سم سولانین هم هست. سیب زمینی‌های خراب و فاسد گاز سولانین تولید می‌کنند که ممکن است فرد را بیمار کند.

سطح بالای سولانین باعث آسیب به سلامت می‌شود. مصرف سیب زمینی که این ماده سمی در آن زیاد وجود داشته باشد، در عرض ۲۴ ساعت ممکن است فرد را وارد کما کند یا باعث مرگ شود که این آزمایش روی افراد زیادی انجام شده است و مشاهده شده که آن ها علامت هایی مثل استفراغ، اسهال، درد شکم و در موارد شدیدتر افسردگی و مشکلات سیستم عصبی مرکزی دارند.

دلیل تولید سم و بوی بد سیب زمینی

علت این تغییر، مشکلات نگهداری از سیب زمینی است. مطالعات نشان می‌دهد که مشکل زمانی ایجاد می‌شود که سیب زمینی مدت زمان طولانی در معرض نور باشد. نور فلورسانس یا نور طبیعی این مشکلات را افزایش می‌دهد. پس بهتر است آنها را داخل یک کیسه بگذارید و داخل کابینت نگه دارید تا در برابر نور زیاد نباشد و در کل آنها را در محل تاریک و خنک قرار دهید. اگر سیب زمینی شما رگه‌های سبزی داشت آنها را دور بریزید. البته برداشتن قسمت‌های سبز و پختن سیب زمینی، شاید مقداری از سموم آن را از بین ببرد اما راه خوبی برای جلوگیری از بیماری نیست.

خطر نگهداری طولانی مدت سیب زمینی

نگهداری طولانی مدت سیب زمینی باعث آسیب خواهد شد. نگه داشتن سیب زمینی در محیط تاریک کار درستی است اما اگر آن را خیلی طولانی نگه دارید، خطرات زیادی برای سلامتی دارد و کیفیت آن افت می‌کند و وضعیت خوبی نخواهند داشت و ممکن است خراب شوند که در چنین حالتی باید بدون شک آنها را دور بیندازید.

 فواید عجیب خوردن سیب زمینی!

سیب زمینی سرشار از پتاسیم که یک ماده معدنی ضروری برای حفظ عملکرد عضلات، اعصاب و سلامت قلب است، می باشد.

جی پلاس؛ سیب زمینی منبع عالی ویتامین C و پتاسیم است که می تواند به سلامت قلب شما کمک کند. سیب زمینی همچنین دارای مواد معدنی ضروری است، به این معنی که منبع خوبی از آهن و سایر مواد مغذی است که در مطلب خواص سیب زمینی کامل به آنها اشاره داشتیم.

خواص سیب زمینی

در مورد ویتامین های سیب زمینی لازم است بدانید که، سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، پتاسیم، منگنز، آهن، فسفر، روی، مس، ویتامین B6، فولات و نیاسین است. این مواد مغذی به درخشندگی پوست و تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کنند. محتوای کربوهیدرات بالای سیب زمینی باعث سیری آنها می شود.

در این بخش تصمیم داریم در مورد خواص سیب زمینی صحبت کنیم.

1. سیب زمینی منبع عالی ویتامین C است

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند، که می تواند به سلول های شما آسیب برساند و باعث بیماری شود. همچنین به عملکرد عضلات، بهبود زخم و سیستم ایمنی کمک می کند که خود مورد مهمی برای سلامت محسوب می شود. گفتنی است ویتامین C به سلامت پوست کمک می کند و به حفظ جوانی شما کمک میکند.

2. سیب زمینی آبرسان است

سیب زمینی منبع خوبی از آب است و با تامین فیبر، ویتامین C و سایر مواد مغذی که باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می کند.

3. سیب زمینی پر از پتاسیم است

پتاسیم یک ماده معدنی مهم است که به تنظیم تعادل مایعات بدن کمک می کند و همچنین برای انقباض صحیح عضلات، ضروری است. پتاسیم همچنین در عملکرد اعصاب و سلامت قلب و همچنین عملکرد کلیه ها  نقش دارد.

4. سیب زمینی مواد معدنی ضروری بدن را فراهم می کند

سیب زمینی سرشار از پتاسیم که یک ماده معدنی ضروری برای حفظ عملکرد عضلات، اعصاب و سلامت قلب است، می باشد. پتاسیم همچنین یک الکترولیت است، ماده ای که بدن شما به آن نیاز دارد تا مایعات موجود در بدن را با تامین مقدار مناسب اسیدیته یا قلیایی بودن آنها متعادل کند. پتاسیم علاوه بر اینکه یک ماده معدنی ضروری برای بسیاری از عملکردهای بدن است، اگر در هوای گرم فعال هستید (مانند دویدن یا ورزش کردن)، می‌تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کند.

5. سیب زمینی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

همانطور که قبلا ذکر شد، سیب زمینی حاوی ویتامین C است که از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند. ویتامین C گلبول های سفید خون را که با عفونت مبارزه می کنند، تقویت می کند.

6. سیب زمینی کالری کمی دارد

سیب زمینی کالری کمی دارد؛ یک سیب زمینی متوسط ​​پخته تنها 110 کالری دارد و می توانید بدون افزایش وزن آن را به طور نامحدود بخورید. یک سیب زمینی حاوی حدود 100 کالری (1/2 فنجان) و حدود 4 گرم کربوهیدرات است.

این حقایق سیب زمینی را به یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی تبدیل می کند. سیب زمینی به عملکرد روان سیستم گوارش آنها کمک می کند و باعث می شود بین وعده های غذایی طولانی تر احساس سیری کنید.

سیب زمینی حاوی پتاسیم، ویتامین C و آهن است و این یعنی همه مواد مغذی مهم برای سلامت. پتاسیم با کاهش جذب سدیم در بدن به تنظیم سطح فشار خون کمک می کند؛ ویتامین C از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند و آهن به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند که اکسیژن را در سراسر بدن شما انتقال می دهند. منیزیم ریتم قلب را با انقباض بافت ماهیچه ای تنظیم می کند که در صورت نیاز خون را از طریق شریان ها پمپاژ می کند (و در صورت نیاز آنها را آرام می کند).

7. سیب زمینی می تواند به تسکین گرفتگی عضلات کمک کند

سیب زمینی منبع خوبی از پتاسیم است، ماده معدنی که به انقباض عضلات کمک می کند. هنگامی که گرفتگی عضلات را تجربه می کنید، بدن شما در تلاش است تا با انقباض عضلات، آنها را شل کند. ادامه انقباض می تواند منجر به اسپاسم و سایر احساسات دردناک شود، بنابراین سیب زمینی می تواند با تامین پتاسیم به شکل طبیعی آن (برخلاف مصرف مکمل) این احساس گرفتگی را کاهش دهد.

سیب زمینی همچنین ویتامین C و همچنین مواد معدنی ضروری مانند آهن و منیزیم را فراهم می کند که همه مواد مغذی هستند که به دلیل نقششان در تنظیم عملکرد عضلات و کمک به مدیریت درد در حین ورزش یا پس از آسیب شناخته شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.