کد خبر : 45237 / /
/

ماجرای تیراندازی امروز در تهرانسر | پاتک پلیس به سارقان حرفه ای منازل

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو سارق که اقدام به سرقت از ۱۵ خانه کرده بودند، خبر داد.

ماجرای تیراندازی امروز در تهرانسر | پاتک پلیس به سارقان حرفه ای منازل

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو سارق که اقدام به سرقت از ۱۵ خانه کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ محمدرضا موسوی در تشریج جزئیات این خبر گفت: روز گذشته ماموران تیم عملیات کلانتری ۱۵۰ تهرانسر درحال گشت‌زنی در محدوده بلوار اصلی تهرانسر بودند که به دو مرد که در حال زاغ‌زنی منازل مسکونی بودند، مشکوک شده و رفتار آنان را به طور نامحسوس تحت نظر قرار دادند.  

وی ادامه داد:‌ دقایقی بعد  دو مرد وارد یک ساختمان سه واحدی شدند. ظاهر ساختمان بیانگر این بود که ساکنان در این خانه حضور ندارند، در همین راستا نیز ماموران برای دستگیری این افراد وارد عمل شده و دستور ایست را صادر کردند. متهمان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله متواری شدند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد:‌ با اقدام متهمان به فرار، ماموران اقدام به تعقیب و گریز با متهمان کردند و چندین بار فرمان ایست را صادر کردند. اما دو متهم به فرار خود ادامه دادند که درهمین راستا ماموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی و شلیک ۹ تیر هوایی موفق به دستگیری هر دو متهم شدند.

موسوی با اشاره به دستگیری و انتقال دو متهم به مقر انتظامی، گفت: در مقر انتظامی سوابق دو متهم مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن مشخص شد که این دو نفر دارای سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان هستند. همچنین دو متهم مورد بازرسی نیز قرار گرفتند که از آنان دو قبضه سلاح سرد و بیست عدد کلید کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: این افراد در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند. همچنین در جریان بازجویی‌های فنی به ۱۵ فقره سرقت از منازل با همکاری یکدیگر معترف شدند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای دو سارق حرفه‌ای دستگیر شده، گفت: این دو نفر به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات ماموران پلیس برای شناسایی مالباختگان و دیگر جرائم احتمالی در دستورکار ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر قرار دارد. /ایسنا

 سوختگی با بادکنک ۶ پسربچه را راهی بیمارستان کرد

رئیس اورژانس تهران از مصدوم شدن ۶ پسربچه ۱۰ تا ۱۳ ساله در سانحه سوختگی با بادکنک هلیومی در چیتگر شمالی خبر داد.

محمداسماعیل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از وقوع حادثه برای تعدادی پسربچه در چیتگر شمالی خبر داد و اظهار کرد: ساعت 13 و 3 دقیقه امروز 25 مهر، سانحه سوختگی تعدادی پسربچه با بادکنک هلیومی در چیتگر شمالی، خیابان ارغوان دوم به اورژانس 115 گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. در این سانحه 6 نفر مصدوم شده‌اند که همگی پسربچه و در سنین بین 10 تا 13 سال هستند.

رئیس اورژانس استان تهران ادامه داد: مصدومان بین 10 تا 20 درصد دچار سوختگی شده‌اند که همه آن‌ها به بیمارستان شهدای یافت آباد تهران منتقل شدند.

به گزارش تسنیم، پیش از این یک کارشناس ایمنی با اشاره به خطراتی که بادکنک‌های هلیومی و برف‌های شادی ایجاد می‌کنند، گفته بود که در حال حاضر گاز هلیوم گران شده است و افراد فروشنده برای پر کردن بادکنک‌ها از گازهای سبک دیگری استفاده می‌کنند که قابلیت اشتعال دارد و بنابراین بادکنک‌هایی که تحت عنوان هلیومی به فروش می‌رسند ممکن است حاوی سایر گازها باشند؛ این بادکنک‌ها به محض ترکیدن و پخش شدن به دلیل وجود شعله‌ای مثل شعله شمع و ... مشتعل و منجر به بروز سانحه می‌شوند.

 قتل پسر جوان در شهرری

پسر جوان در اقدامی هولناک به قتل رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بیست‌و‌دوم اسفندماه سال 1401، کشف جسد پسر جوانی در یکی از  شهرک‌های صنعتی شهرری از سوی رهگذران به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد که با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد پسر جوانی مواجه شدند که از ناحیه ران پا هدف ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مقتول کارگر یکی از کارگاه‌های اطراف بوده و ساعتی قبل از این جنایت هولناک با دوست خود به نام حامد، قرار ملاقات داشته است.

همین کافی بود تا اقدامات اطلاعاتی کلید زده شود و در نخستین گام مشخص شد، مقتول با حامد اختلافات مالی گسترده‌ای داشته و قاتل پس از ارتکاب جنایت به محل نامشخصی واقع در شمال کشور رفته و مخفی شده است.

تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه داشت تا اینکه مهر ماه امسال کارآگاهان دایره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ با تحقیقات شبانه‌روزی پی بردند، قاتل به اطراف تهران بازگشته و در خانه نیمه‌کاره‌ای زندگی می‌کند که این سرنخ مهم باعث شد تا متهم در یک قدمی بازداشت قرار بگیرد.

کارآگاهان در گام بعدی بی‌درنگ راهی محل موردنظر در سه‌راه آدران شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای متهم را در زمان مناسب با  یک عملیات غافلگیرانه به دام انداختند.

مرد جنایتکار پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در همان بازجویی‌های اولیه به قتل دوست خود اعتراف کرد و گفت: با مقتول دوست بودم اما او مبلغ زیادی از من پول قرض گرفته و حاضر بازگرداندن نبود؛ به همین خاطر چند باری سر همین موضوع با او درگیر شدم.

متهم ادامه داد: روز حادثه با او قرار ملاقات گذاشتم و موضوع را مطرح کردم اما قبول نکرد پولم را پس دهد؛ به همین دلیل درگیری میان ما آغاز شد که در جریان این نزاع با چاقو به ران پای مقتول ضربه زدم و مرتکب جنایت شدم.

به گزارش تسنیم، با دستور قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.