کد خبر : 44462 / /
/

ماجرای مرگ مشابه 14 زن و مرد در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۱۴ نفر در استان بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

ماجرای مرگ مشابه 14 زن و مرد در آذربایجان شرقی

مهرداد ستاره با اشاره به اینکه از این تعداد ۵ نفر زن و بقیه مرد بودند، افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه درسال گذشته که ۲۳ نفر فوت شده بود ۹ نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در مرداد امسال هیچ فوتی براثر استنشاق گاز مونواکسید کربن گزارش و ارجاع نشده در حالی که در مرداد ماه سال گذشته ۵ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

ستاره اظهار کرد: ۶۵ نفر در سال گذشته بر اثر استنشاق گاز سمی مونواکسید کربن در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۴۴ نفر مرد و ۲۱ نفر زن بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان، وی، ضمن هشدار به خانواده‌ها در مورد جدی گرفتن خطر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن افزود: گاز مونواکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است و علایم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و احتمالاً درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما می باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.