کد خبر : 44031 / /
/

کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی روغن نباتی در بازار | روغن نباتی را از این قیمت بالاتر نخرید

عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی: کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت بر روی روغن نباتی های جدید درج میشود اما کالا‌هایی که از قبل در انبار بوده با قیمت مصرف کننده قدیم درحال عرضه است.

کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی روغن نباتی در بازار | روغن نباتی را از این قیمت بالاتر نخرید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رادیو اقتصاد در برنامه نمودار با آقای فرهادی عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره قیمت مصوب روغن مصاحبه کرده است.

سوال: خبر ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت روغن نباتی خبر خوبی است خبر هم دیگر قطعیت پیدا کرده قرار است بشود و ایشالا می‌شود نیست شد؟ ولی شنونده‌ای با تماس گرفتند و گفتند نشد؟ 

فرهادی: ببینید یکسری کالا‌هایی که در انبار‌ها خوب دپو در انبار‌ها به قیمت قبل هنوز موجود است و اون‌ها هنوز دارد عرضه می‌شود البته دارند شرکت‌ها، شرکت‌های توزیعی به قیمت‌های جدید که ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت بوده دارد به همان قیمت جدید عرضه می‌شود، ولی یکسری‌ها کالا‌هایی که از قبل در انبار بوده با قیمت مصرف کننده قدیم بوده دارد عرضه می‌شود. 

سوال: آقای فرهادی پس چرا وقتی گران می‌شود قیمت قدیم نمی‌دهند اون کالایی که موجود است؟ 

فرهادی: دیگر قدیم هم که بدهند به قیمت جدید می‌فروشند متاسفانه. 

سوال: ببینید نظام حسابداری برای همین است قوانینی دارد شما حالا می‌دانید که لایفو، فایفو و این‌هایی که ساختار‌های حسابداری در انبارداری است مدل‌هایی مدرنی است در دنیا که دارد استفاده می‌شود این اصلاً پذیرفته نیست که شما بگویید قدیمی می‌تواند بماند و با نرخ جدید. 

فرهادی: عرض کردم خدمتتان الان یکسری کالا‌هایی که از قبل مصرف کننده قدیم خورده روی کالا در بازار است که قیمت مصرف قدیم رویش خورده این که به روز تولید می‌شود در انبار‌ها دپو می‌شود دیگر این‌ها در انبار‌ها دپو دارند بنکداران و عمده فروش‌ها و حتی خرده فروش‌ها تا این قیمت مصرف قبل توزیع می‌شود تمام می‌شود به قیمت جدید که الان مصوب شده و قرار است روی کالا‌ها الان درج می‌شود به دست مصرف کنندگان می‌رسد .

سوال: از کی مصرف کننده می‌تواند لمس کند این کاهش قیمت را؟

فرهادی: البته یکسری جا‌ها دارند همین قیمت مصرف جدید دارد عرضه می‌شود، ولی اینکه سراسری باشد و این محسوس باشد الان فکر می‌کنم تا یک هفته دیگر این کاملاً محسوس باشد .

سوال: من می‌دانم که شما هم سو با مردم و مصرف کننده هستید ضمن اینکه حمایت از تولید هم بالاخره یک وظیفه برای همه ما است، اما ما الان وارد یک آشفتگی در بازار هستیم هرجا بریم هر قیمتی بهمون بفروشند توجیح دارد یکی میگوید این از قدیم بوده یکی میگه این جدید بوده یکی میگه این از خیلی قدیم بوده این آشفتگی بازار را که فکر می‌کنم وظیفه شما است چه راهبردی برایش دارید؟ 

فرهادی: برای بعضی از موارد مثل کالا‌های اساسی که هست متاسفانه یکسری قیمت گذاری‌های نامناسب که از طریق سازمان حمایت و وزارت جهاد دارد صورت می‌گیرد و اون توزیع نامناسبش باعث آشفتگی بازار می‌شود که حالا ما نامه نگاری کردیم و صحبت کردیم جلساتی هم داشتیم که حتماً از اتحادیه هم در بحث قیمت گذاری و هم در بحث توزیع کالا‌ها استفاده کنند که بتوانیم این آشفتگی که در بازار است را کنترل کنیم و این را از این حالت خارج کنیم و بتوانیم اون نرمی که باید قرار بگیرد و مصرف کننده احساس کند که کالایی که دارد می‌گیرد به قیمت است و این آشفتگی نباشد که اون بگوید قیمت جدید است قیمت قدیم است و گران شده و این داستان‌ها نباشد اگر این محقق شود ایشالا انجام می‌شود. 

سوال: خیلی کوتاه من یک بله از شما بگیرم جنس به اندازه کافی است دیگر ما احیاناً با کاهش جنس و قیمت گذاری جدید و تغییر قیمت و این‌ها مواجه نیستیم دیگر مردم خیالشان راحت است که جنس به اندازه کافی است؟ 

فرهادی : بله الحمدالله به وفور است کالا‌ها مشکلی از این جهت ما نداریم فقط در بحث سیستم توزیع و قیمت گذاری است که متاسفانه یکسری مشکلات را در این دو موضوع داریم که انشالا این هم مرتفع می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.