کد خبر : 43526 / /
/

هویت ۳ جسد تصادف استان واسط عراق مشخص شد

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: هویت ۳ جسد باقیمانده تصادف استان واسط عراق مشخص شد.

هویت ۳ جسد تصادف استان واسط عراق مشخص شد

مهرشاد طهماسبی مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام، گفت: روز هفتم شهریور ماه یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در حدفاصل جسان - الحولی کشور عراق پس از واژگونی، دچار آتش سوزی شد و اجساد سوخته ۷ نفر زائر این خودرو جهت تشریح و تشخیص هویت به پزشکی قانونی ایلام ارجاع شدند.

وی افزود: باتوجه به عدم وجود بانک اطلاعات هویتی در استان ایلام، نمونه های ژنتیکی DNA TYPING از این اجساد که دچار سوختگی ۱۰۰ درصدی شده بودند استخراج و برای تعیین هویت به استان کرمانشاه ارسال شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یادآور شد: با رسانه‌ای شدن موضوع عدم مشخص بودن این اجساد و مجهول الهویه بودن آنها، سرانجام بستگان آنها از استان خراسان‌ رضوی پیگیر هویت اجساد شدند. 

وی ذکر کرد: باتوجه به اینکه در این حادثه ۷ نفر به علت سوختگی جان خود را از دست داده بودند، هویت ۴ نفر پیش از این مشخص و به خانواده های آنها در استان لرستان تحویل داده شد. اما ۳ تن از اجساد شامل ۲ مرد و یک زن جوان و ساکن خواف استان خراسان رضوی بودند که پس از گذشت ۵ روز خانواده آنها پیدا شد. 

طهماسبی یادآور شد: این اجساد جوان، متعلق به یک خواهر و برادر و همسر دختر بود که طی هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی و معرفی بستگان نزدیک آنها جهت نمونه‌گیری‌های لازم انجام و پس از استخراج پروفایل ژنتیکی در آزمایشگاه سروژنتیک پزشکی قانونی مشهد نتایج آزمایشگاهی جهت تطبیق به آزمایشگاه سروژنتیک پزشکی قانونی کرمانشاه ارسال شد و پس از انجام آزمایشات تکمیلی در استان کرمانشاه هویت این ۳ جسد مشخص و با هماهنگی مقام قضایی پیکرهای آنان به خانواده‌ هایشان تحویل داده شد. 

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین اجساد ۵ فوتی تصادف روز دوشنبه محور مهران - دهلران با انتقال به پزشکی قانونی و انجام فرایندهای قانونی، به بستگان آنها در اصفهان تحویل داده شد. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام بیان کرد: نیروهای متخصص پزشکی قانونی در ایام اربعین بدون وقفه و تا پاسی از بامداد در حال معاینه اجساد زائران یا افراد حادثه دیده در طول مسیر اربعین هستند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، از همه رانندگان درخواست می شود پیش از حرکت به سمت مقصد استراحت و خواب کافی داشته باشند تا از بروز حوادث دردناک و مرگبار ترافیکی جلوگیری شود./ فارس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.